جرم جهنميان و پاداش بهشتيان

یک نت ـ اصل قیاس خطاست؛ چرا که زشت ترین پدیده های مادی با شریفترین مواهب اخروی و الهی قیاس شده که اصلا در هیچ سطح و معیاری قابل قیاس با یکدیگر نیستند !
جرم جهنميان و پاداش بهشتيان

یک نت ـ متن شبهه : جرم جهنمیان س ک س و مشروب بود،
 و پاداش بهشتیان س ک س و مشروب
 
آیندگان ما به سادگی ما میخندند...
ﺗﻮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯽ؟
ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﻢ !
ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﭼﻴﺴﺖ ؟
ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ...
ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ !
ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺑﯿﮕﻨﺎﻫﻨﺪ؟
ﻓﺎﺣﺸﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؛
ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟
ﺗﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ؟
ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ !"

پاسخ به شبهه:

مولوی :
از ﻗﯿﺎﺳﺶ ﺧﻨﺪه آﻣﺪ ﺧﻠﻖ را، ﮐﻮ ﭼﻮ ﺧﻮد ﭘﻨﺪاشت صاﺣﺐ دﻟﻖ را!
نویسنده این متن کفرآمیز و موهن، صادق هدایت است که با متون و داستانهای اهانت بار و مستهجن رسما به جنگ دین و خدا رفته بود و به همین دلیل ما را از ارایه هر دلیلی در رد آن بی نیاز می کند و کافیست مطالعه سطحی در مورد شخصیت او و آثارش انجام گیرد .
اما در عین حال جهت روشن شدن بهتر موضوع و رفع شبهات احتمالی ذکر نکات زیر خالی از لطف نیست:

1. اصل قیاس خطاست؛ چرا که زشت ترین پدیده های مادی با شریفترین مواهب اخروی و الهی قیاس شده که اصلا در هیچ سطح و معیاری قابل قیاس با یکدیگر نیستند !

2. آیا ارتباط با یک فاحشه قابل قیاس با ارتباط با همسر شرعی و قانونیست؟
وقتی این قیاس در بین دو رابطه مادی امکان ندارد، چگونه بین رابطه اخروی و مادی امکانپذیر است؟ آنهم در شنیع و کثیف ترین شکل ممکن؟!!

3. این قیاس حاصل بیسوادی و نافهمی نویسنده از دو مفهوم مختلف است :

 حوری بهشتی :
از پاداش های الهیست که در آخرت نصیب اهل پاکی و تقوا در دنیا خواهد شد و خداوند در معرفی حورالعین در قرآن از مهمترین ویژگیهایش پاکی و چشم نداشتن به دیگری و عدم ارتباط با هیچ جن و انسی را ذکر فرموده است .
(سوره مبارکه الرحمن آیه 56)

 فاحشه :
زن اهل فساد و پلیدی که با پاکی رابطه عکس دارد و خاصیتی عکس تعریف بالا دارد که در خدمت مردان هرزه و ناپاک است.

4. منازل فساد دنیوی که حتی مورد سرزنش اهل دنیا و همچنین محل تنش و مرض و اضطراب است، چگونه با منازل مصفا و خرم آخرت که آرزوی اهل دنیا و سایر مخلوقات است قابل قیاس است؟ منازلی که جهت آرامش و صفا با طهارت و پاکی تمام خلق شده اند؟

5. مشروبات و فواحش در دنیا برای ارضای هوس ها و هیجانات جسمی و جنسی همراه با آلودگی های شدید روحی و جسمانی استفاده میشوند و نتیجه آنها اضطراب و پریشانی و افسردگیست .
( به خواست بندگان منحرف خدا )
در حالی که حوریه و شراب بهشتی دو نعمت الهی و پاکی هستند که بر روح و جسم فردی که مورد لطف خداوند قرار گرفته، آرامش و لذت حقیقی را جاری می کنند.
(به خواست خداوند)
آرامشی که پاداش اعمال و زندگی منطبق بر دستورات خداوند است .

6. دنیا مکان آزمایش انسانهاست .
بدیهیست خدایی که انسان را خلق کرده با اطلاع از ظرایف وجودی او، محدودیت هایی برایش قرار داده و آنان که از این آزمون سربلند بیرون می آیند با نعمتهایی برتر و بهتر از آنچه از آن چشم پوشیده اند، پاداش می گیرند.
تشابه موارد ممنوعه دنیوی و پاداشهای اخروی (البته تشابهی غیر قابل قیاس)، نه تنها ضعفی در حکمت خداوند و دین نیست، بلکه قدرت و حکمت و عدالت خداوند را می رساند.
از آنچه برایش چشم بپوشیم، به بهتر از آن پاسخ دهد .

7. همانگونه که خود نویسنده منحرف هم اذعان کرده حوری و شراب بهشتی ”پاداش” اهل بهشت و شراب و فحشا ”جرم” دوزخیان است .
اما این تشابه نیست بلکه اختلاف است :
آنکه به حرامی دست آلوده است، بخاطر جرمش مستوجب عذاب است.
و آنکه به رعایت حدود و موازین خدا مرتکب حرام هایی نشده، به پاداش مستحق است و آن پاداش را دریافت خواهد کرد.
پس جرم این یکی، پاداش دیگری نیست!
پاداش مطهر و حلال اعمال کسی چه شباهتی به آلودگی و جنایات مجرمانه دیگری دارد ؟!
حال با درک حقیقت و به شکر نعمت، با انتشار مطلب در پیشگیری از تاثیر کلام شیطانی نویسنده و ایجاد شبهه، بکوشیم.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده