رفتن به محتوای اصلی

از این آجیل غافل نشید

تاریخ انتشار:
یک نت ـ بررسی های جدید علمی نشان می دهد، این آجیل، حاوی برخی مواد موسوم به مواد پری بایوتیک است که با افزودن بر شمار باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش، به تقویت سلامت این دستگاه کمک می کند.
 از این آجیل غافل نشید

 

بررسی های جدید علمی نشان می دهد، این آجیل، حاوی برخی مواد موسوم به مواد پری بایوتیک است که با افزودن بر شمار باکتری‌های سودمند دستگاه گوارش، به تقویت سلامت این دستگاه کمک می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بررسی های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف بادام، شمار باکتری‌های سودمند روده را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. نکته جالب توجه در این پژوهش این است که اگر چربی بادام با استفاده از فرایندی ویژه، حذف شود، این دانه، اثر سودمند خود را از دست می دهد.

به گفته پژوهشگران، باکتری‌های سودمند درون روده، از چربی بادام برای رشد خود استفاده می کنند و چربی بادام، اساس اثر پری بایوتیک این دانه روغنی است. مواد پری بایوتیک، اجزای غیر قابل هضم مواد غذایی هستند که باکتری‌های دستگاه گوارش، برای رشد و فعالیتشان از آنها تغذیه می‌کنند.

مغز بادام که منبع غنی از ویتامین E و سایر مواد معدنی است، افزون بر این که کلسترول را کاهش می دهد، می تواند سلامت دستگاه گوارش را نیز بهبود بخشد.

مغز بادام دارای خواص باکتریایی است و از راه تقویت شمار باکتری های مفید روده به بهبود وضعیت دستگاه گوارش کمک می کند. این باکتری ها می توانند با تغذیه از مواد پیش باکتری و یا قسمت های غیرقابل هضم موادغذایی، خود را تقویت کرده و رشد کنند.

پژوهش ها نشان می دهد که بادام زمینی نیز به مقدار زیادی سطح باکتری مفید روده را افزایش می دهد.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا