طرز تهیه قلیه میگو

یک نت ـقلیه میگو یکی ز غذاهای خوشمزه و پر طرفدار کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های جنوب کشورمان می باشد. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر قلیه میگو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قلیه میگو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
طرز تهیه قلیه میگو

یک نت ـمواد لازم قلیه میگو
سیر ۵ عدد
میگو ۶۰۰ گرم
شنبلیله ۵۰ گرم
گشنیز ۴۰۰ گرم
تمبرهندی ۱ لیوان
پیاز متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه قلیه میگو
ابتدا گشنیز و شنبلیله را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و سبزی ها خشک شوند و سپس روی تخته ریز ساطوری می کنیم و کنار می گذاریم. ۱عدد ا پیاز ها را با سیر ها پوست می گیریم و می شوییم و به صورت ریزی نگینی خرد می کنیم.
در قابلمه ای که قلیه را می خواهیم درست کنیم مقداری روغن می ریزیم و کمی که داغ شد پیاز و سیرها را در آن تفت می دهیم و کمی نمک و زردچوبه نیز روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم تا کمی طلایی شوند سپس گشنیز و شنبلیله ساطوری شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ سبزی ها کاملا تیره و آب آن ها تبخیر شود. رب گوجه فرنگی و تمبر هندی صاف شده را نیز به مواد قلیه اضافه می کنیم و مواد را مجددا مخلوط می کنیم. ۳ الی ۴ لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و بعد نمک، فلفل به میزانی که تمایل داریم داخل قلیه می ریزیم.
نمک را بعد از ریختن تمبر هندی اضافه می کنیم چون خود آن نمک دارد و شاید از نظر شما نمک نیاز نباشد به آن اضافه کنید. پیاز باقی مانده را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای بزرگ روغن می ریزیم و پیاز ها را داخل آن می ریزیم وتفت می دهیم و کمی زردچوبه روی پیاز می پاشیم و میگوهای از قبل پاک شده و شسته شده را داخل تابه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم تا سرخ شوند و به مواد قلیه میگوها را اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم تا قلیه میگو جا بیافتد و آب اضافی ان تبخیر شود. در آخر طعم غذا را می چشیم و اگر نیاز به نمک و فلفل داشت ، مجددا کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و خورش قلیه میگو آماده شده را با پلو سرو می کنیم. نوش جان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده