کشک بادمجان رو چطور درست کنیم

یک نت ـکشک بادمجون یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای حاضریه که زادگاه اصلیش ایران خودمونه. البته در تهیه این غذا در شهرهای مختلف، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلا کشک بادمجان دامغانی، اصفهانی، تبریزی و رشتی تفاوت‌هایی دارند ولی اصولی کلی آن‌ها مشترک است. در بیشتر روش‌های پخت کشک بادمجان، بادمجون رو سرخ می‌کنن و در برخی روش‌ها اون رو کباب می‌کنن. بعضی‌ها بادمجون درسته، بعضی‌ها هم تکه‌های ورق شده، خرد شده و پخته و له شده بادمجون رو با کشک مرغوب ترکیب می‌کنن
کشک بادمجان رو چطور درست کنیم

یک نت ـمواد لازم
3 تا 4 نفر
1 عدد پیاز بزرگ
1/2 پیمانه کشک
2 حبه سیر
2 قاشق غذاخوری نعناع
1/2 گردو آسیاب شده (اختیاری)
روغن به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
6 عدد بادمجان

مراحل
اول از همه بادمجان ها را پوست می کنیم و مثل خیلی از غذاهای دیگه که گفتم بادمجان ها را می گذاریم نیم ساعت یک کنار تا آب بندازن و بعد از آن آنها را آب می کشیم و میگذاریم خشک بشن. حال در داخل یک ماهیتابه ای مقدار لازم روغن می ریزیم و می گذاریم یک الی دو دقیقه روغن آن داغ شود و بعد از داغ شدن آن بادمجان ها را درون ماهیتابه می ریزیم و بعد آنها را سرخ می کنیم و می گذاریم تا کمی رنگ آنها عوض شود.
حال بعد از سرخ شدن و مغز پخت شدن بادمجان آنها را درون کاسه ای می ریزیم و آنها را له می کنیم و اینکار را به هیچ وجه نباید با گوشت کوب برقی یا … اندازه بدهید چون باعث می شود که کاملا بادمجان خرد شود ولی ما می خواهیم بادمجان کمی بافت خود را حفظ کند و باید آن را به صورت دستی انجام داد. پیازها را خرد می کنیم و بعد تفت می دهیم و بعد از اینکه کمی رنگ آن طلایی شد به آن فلفل، سیر و زردچوبه نیز اضافه می کنیم تا عطر و طعمی خوب به خود بگیرد و بعد آنها را نیز تفت می دهیم.
حال بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، بادمجان ها را به آنها اضافه می کنیم و باز دوباره آنها را با بادمجان نیز تفت می دهیم. در همین حین که بادمجان ها دارن تفت داده می شوند، ما شروع به آماده کردن نعنا داغ می کنیم. برای اینکار روغن را روی ماهیتابه ای ریخته و بعد درون آن نعنا می ریزیم و میگذاریم کمی داغ شود و البته نباید زیاد آن را داغ کنید چون باعث تلخی نعنا می شود.حال کشکی که با دو سوم لیوان آب قاطی شده است را با نعنا داغ رو به بادمجان اضافه می کنیم و مواد رو هم می زنیم.
حال می گذاریم غذامون جا بیوفته، فقط دقت داشته باشید که باید بگذارید با حرارت کم جا بیافتد و بعد از آن، کشک بادمجون را مزه کنید و اگر نمک کم داشت به آن اضافه کنید و بگذارید در این مدت آب کشک بادمجون نیز تبخیر شود و اگر خواستید میتوانید نعنا داغ و کشک را نیز دوباره به آن اضافه کنید.(همه چی بستگی به خودتان دارد) حال کشک بادمجان ما آماده است و امیدوارم خوشتان بیایید. نوش جان کنید.
امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده