اختلال ژنتیکی زرتشتیان

یک نت ـزرتشتیان در جامعه ایران و هندوستان، از جهت ژنتیکی با مشکلات و بیماری‌های بسیای دست و پنجه نرم می‌کنند. دلیل این مشکلات ژنتیکی و نقص در سیستم ایمنی بدن زرتشتیان آن است که در شریعت زرتشتی، ازدواج با محارم (مادر، خواهر، دختر و...) کردار نیک است.
اختلال ژنتیکی زرتشتیان

یک نت ـ اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد در شریعت زرتشتی، همبستری با محارم، کردار نیک شمرده می‌شد. حتی اگر پدر، اراده می‌کرد که با دخترش همبستر شود و دختر راضی نبود، پدر می‌توانست به زور این کار را انجام دهد و در این صورت باز هم کردار نیک شمرده می‌شد. اسناد در زمینه سم ازدواج با محارم در شریعت زرتشتی آن قدر زیاد است که جایی برای انکار نمانده و لذا جز افراد متعصب و یا افرادی که اهل مطالعه نیستند، هیچ کس این قضیه را انکار نمی‌کند.

    بنگرید: 80 سند در اثباتِ همبستری با محارم در آیین زرتشتی در این میان، برخی می‌گویند ازدواج با محارم باعث می‌شود فرزند دچار اختلال ژنتیکی و گرفتار مشکلات جسمی و روحی بشود. یعنی اگر زرتشتیان، ازدواج با محارم می‌داشتند باید همه زرتشتیان، معلول و مبتلا به انواع بیماری‌های مادرزادی می‌شدند. پس می‌توان گفت که اصلاً ازدواج با محارم بین زرتشتیان مرسوم نبود!

در پاسخ می‌گوییم: اولاً ازدواج با محارم در شریعت زرتشتی وجود داشته و تردیدی در آاکثر مردم ایران تن به این نوع خباثت نمی‌دادند. ثالثاً در دوران ساسانیان بیماری‌های مختلفی در ایران وجود داشت. از جمله یک مورد طاعون که بسیاری را به کشتن داد.[1] رابعاً امروزه از لحاظ علمی ثابت شده است که زرتشتیان (به ویژه در هندوستان) جزو بیمارترین گروه‌های ساکن در هند از حیث اختلالات ژنتیکی هستند.[2] شگفت آور است: خیلی اوقات در هندوستان، از پارسی‌ها (زرتشتیانِ هندوستان) به عنوان ابله یاد می‌شود. حتی در فیلم‌های هندی اگر بخواهند یک نادان را به تصویر بکشند، از یک پارسی یا یک عنوان زرتشتی استفاده می‌کنند.[3] که این می‌تواند نشانگر آن باشد که جامعه زرتشتی در هندوستان، به اختلال ژنتیکی شهرت دارد. حیرت‌انگیزتر آنکه کِکی دارووالا (Keki Daruwalla)  که یکی از زرتشتیان هندوستان است، در اشعار خود اشاره به مَنی (sperm/semen) قهوه‌ای رنگ و فاسد خود می‌کند:

I hoard my inner fires. Hoard my semen, brown with inbreading. Genetic rust?[4]

 که برخلاف سایر مردم، در حالت عادی می‌بایستی سفید باشد. از یک سو، اسناد مختلف نشانگر این هستند که زرتشتیان هندوستان، دچار نابسامانی‌های ژنتیکی متعدد هستند[5] اما نکته دیگر اینکه ازدواج با محارم (و اصولاً همه ازدواج‌های فامیلی) می‌توان منجر به اختلال ژنتیکی شود، اما لزوماً این گونه نیست. یعنی ممکن است چنین بشود یا نشود.

همچنین زرتشتیان ایران نیز در ماجرای کرونا، به نسبت درصد، 15 برابر بیشتر از دیگران مبتلا شدند که این خود نشانگر ضعف سیستم ایمنی بدن ایشان است

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده