چطور بدونم خدا ازم راضی هست

یک نت ـ   شوهرم اهل نماز و قران نیست و به من می گوید نماز و عباداتت را چون من ازت راضی نیستم خدا ازت قبول نمی کند. آیا این حرف درستی است؟ آیا خدا از من راضی نیست ؟

نماز

یک نت ـ شوهرم اهل نماز و قران نیست و به من می گوید نماز و عباداتت را چون من ازت راضی نیستم خدا ازت قبول نمی کند. آیا این حرف درستی است؟ آیا خدا از من راضی نیست ؟

 

 زن اگر به وظائف خود نسبت به شوهرش عمل نمايد ، خداوند از او راضي است. بحث‌ درباره‌ وظايف‌ زن‌ نسبت‌ به‌ شوهر مجالي‌ وسيع‌ مي‌طلبد. در اين ‌زمينه‌ به‌ كتاب‌ آئين‌ همسرداري‌ نوشته‌ آيت‌ الله ابراهيم‌ اميني‌ مراجعه‌ فرماييد.

 در عين‌ حال‌ كليات‌ وظايف‌ زن‌ در برابر شوهر را با توجه به حديثي‌ از پيامبر اكرم‌(صلی الله علیه و اله و سلم) بیان می کنیم:

1 . اطاعت‌ از شوهر
2 . حفظ‌ مال‌ شوهر
3 . بدون‌ اذن‌ او روزه‌ مستحبي‌ نگيرد
4. در مورد مسائل‌ جنسي‌ مانع‌ شوهر نشود
5 . بدون‌ اذن‌ شوهر از خانه‌ خارج‌ نگردد.(1)

 زن‌ و شوهر بايد لباس‌ و عيب‌ پوش‌ يكديگر و همكار و مشاور و معاون‌ بايكديگر باشند. بنابر اين‌ بايد بتوانند در كنار يكديگر با احترام‌ متقابل‌ و ايجاد زمينه‌ مساعد براي‌ فعاليت‌ طرف‌ مقابل‌ اعتماد و همكاري‌ را در خانواده‌ ايجاد نمايند.

 این حرف همسرتان،  بسان بهانه گیری یک بچه است. تمام اعمال زن مورد قبول و صحیح است و رضایت شوهر درآن شرط نیست. زن طبق معمول و متعارف اعمال واجبات خود را انجام دهد و از محرمات پرهیز کند و دراین زمینه مخالفت شوهر اعتباری ندارد.

 نهایت این است که اگر زن در زندگی زناشویی خود به وظایفی که شرعأ برعهده دارد عمل نکند، مرتکب معصیت میشود .
〰〰〰〰〰〰〰
1.بحار الانوار ، ج‌ 103 ، ص‌ 248.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده