رفتن به محتوای اصلی

(عکس) بزرگترین یاقوت کبود دنیا

تاریخ انتشار:
یک نت ـ نخستین روزهای سال 2016 با انتشار خبری جالب توجه آغاز شده است: کشف بزرگترین یاقوت کبود ستاره آبی دنیا با وزن 1404/49 قیراط.
(عکس) بزرگترین یاقوت کبود دنیا

یک نت ـ نخستین روزهای سال 2016 با انتشار خبری جالب توجه آغاز شده است: کشف بزرگترین یاقوت کبود ستاره آبی دنیا با وزن 1404/49 قیراط. این کشف مهم در سریلانکا روی داده تا این کشور آسیایی بر حسب یک اتفاق دیدنی در صدر اخبار خواندنی و جالب توجه جهان قرار گیرد.

کارشناسان در اولین قیمت‎گذاری اعلام کرده اند که قیمت این سنگ دیدنی حداقل 100 میلیون دلار است و البته پیش‎بینی می‎شود تا 175 میلیون دلار قیمت‎گذاری شود. اهمیت این کشف تاریخی بیشتر از آن جهت است که یاقوت کبود همواره به عنوان یکی از ارزشمندترین و کمیاب‏ترین سنگ‎های تزئینی دنیا به شمار می‎آید.

یکی از ویژگی‎های مهم این سنگ مربوط به زمانی است که صیقل داده می‎شود. به طور کلی وقتی این سنگ به خوبی صیقل داده می‎شود انعکاس ستاره شکل شش گوشه‎ای در آن پدیدار می‎شود و به همین دلیل است که همواره مورد توجه کارشناسان صنعت مد و جواهرسازی قرار می‎گیرد.

بزرگترین سنگ یاقوت کبود دنیا در یک شهر دورافتاده جنوبی سریلانکا به نام «راتناپورا» کشف شده است. این شهر در سریلانکا به عنوان «شهر سنگ‌های قیمتی» شناخته می‎شود.

صاحب این سنگ گرانقیمت که نخواسته هویتش فاش شود گفته که نمی‎توان قیمتی برای آن در نظر گرفت و به دلیل آنکه بسیار بزرگ است هرگز نمی‎توان از آن به عنوان سنگ جواهر در زیورآلات استفاده کرد. او اعلام نکرده که برای خرید این سنگ چه قدر پول پرداخت کرده است. او گفته است به محض اینکه آن را دیدم تصمیم به خرید آن گرفتم. من می‎دانستم که این سنگ بزرگترین یاقوت کبود ستاره آبی دنیاست و به همین دلیل آن را خریداری کردم.

یکی از علل افزایش علاقه مردم در سراسر جهان به سنگ قیمتی یاقوت کبود، حلقه نامزدی کیت میدلتون، دوشس کمبریج و همسر شاهزاده ویلیامز است که در ساختار آن از این سنگ استفاده شده است.

سریلانکا به عنوان کشور مهمی در زمینه کشف و صادرات انواع سنگ‎های گران‎قیمت به شمار می‎آید. این کشور آسیایی در سال 2014 از بابت صادرات انواع سنگ‎های گرانبها 165 میلیون دلار به دست آورد و این درحالی است که پیش‎بینی می‎شود تقاضای جهانی برای انواع سنگ‎های گرانبها و جواهرات تا سال 2020 هر سال به میزان 6 درصد افزایش یابد. 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا