رفتن به محتوای اصلی

آیا افرادی امثال ادیسون به بهشت می‌روند؟

تاریخ انتشار:
یک نت ـ ایا مخترعانی و كاشفانی مثل ادیسون و پاستور میلیونها انسان را از خطر مرگ نجات دادند پاداش الهی دارند.؟
آیا افرادی امثال ادیسون به بهشت می‌روند؟

یک نت ـ ایا مخترعانی و كاشفانی مثل ادیسون و پاستور  میلیونها انسان را از خطر مرگ نجات دادند پاداش الهی دارند.؟

افرادی که اختراع انها خدمت عظیمی به میلیارد ها بشر نموده اند آیای جزای انها بهشت است؟

اگر پرونده ای این مردان بزرگ را از نظر عمل و انگیزه و محرك ، مورد برسی قرار دهیم  مسلما از چند صورت خارج نیست:الف:گاهی هدف اصلی از مخترع صرفا یك عمل تخریبی است (مانند كشف انرژی اتمی كه نخستین بار به منظور ساختن بمب های اتمی صورت گرفت)سپس در كنار ان منافعی برای نوع انسان نیز به وجود اوده كه هدف واقعی مخترع یا مكشف نبوده و یا در درجه دوم قرار داشته است تكلیف این دسته از مخترعان كاملا روشن است.ب:گاهی مخترع یا مكشف ، هدفش بهره گیری مادی و یا اسم و اوازه و شهرت است و در حقیقت حكم تاجری را دارد كه برای در امد تاسیسات عام المنفه ای به وجود می اورد و برای گروهی ایجاد كار و برای كشور محصولاتی به ارمغان می اورد بی انكه هیچ هدفی جز تحصیل در امد داشته باشد مثلا اگر در صنعت داروسازی بیست درصد و در هروئین سازی پنجاه درصد، سود داشته باشند دسته دومی را ترجیح می دهند تكلیف این گروه نیز روشن است انها هیچ گونه طلبی از خدا و همنوعان خویش ندارند و پاداش انها همان سود و شهرتی بوده كه خواسته اند و به ان رسیده اند.ج:گروه سومی هستند كه مسلما انگیزه های انسانی دارند و یا اگر معتقد به

 خدا باشند  با انگیزه های الهی گاهی سالیان دراز عمر خود را در گوشه لابراتوار ها به نهایت تلاش و محرمیت سر می كنند به امید اینكه خدمتی به نوع خود كرده باشند و ارمغانی به جهان انسانیت تقدیم نموده و زنجیری از پای دردمندی بگشایند و غباری از چهره رنج دیده ای بزدایند اینگونه افراد اگر ایمان داشته باشند و در راه خدا حركت كنند بحثی نیست كه در پیش خدا اجر عظیمی دارند؛ و اگر ایمان نداشته باشند اما محرك انسانی و مردمی باشند بدون شك پاداش مناسبی از خداوند دریافت خواهند كرد این پاداش ممكن است در دنیا باشد و ممكن است درجهان دیگر باشد مسلما خداوند عادل عالم انها را محوم نمی كند اما چگونه و چطور؟جزئیاتش بر ما روشن نیست،همین اندازه می توان گفت خداوند اجر چنین نیكوكاران را ضایع نمی كند چون خدا فرمود « فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ1 » خدا پاداش نیكوكاران را تباه نمى‏كند.ومحسنین در قران به مومنان اطلاق نشده و شامل  همه نیكوكاران است.2عدل الهی كنم آغاز با یاد خداوند                     كه باشد خالق كوه دماوندهمانا اوست ما را آفریده                      ز روح خود در این عالم دمیدهبدارد این جهان هر آدمی را                            بیاید در نهایت خاتمی رامحمد صاحبِ عصر و زمان است                 كه هر كس در لوایش در امان استبگویند عده ای هم رازِ با او                     حكومت می كنیم آغازِِ با اوهمانا آخرِ حیله همین است                           ز دیروز تا به حال بر ما كمین استهركسی دنیا كه آمد ، پاك آمد                   هر بشر داند كه وی از خاك آمدآگاه شود با چرخش ایامِ بی عار                       زِ زشت و نیكی و عدلِ جهان دارانتخاب را او كند با این فضیلت                         تا رود سمت رذیلت یا فضیلتاكثر عالم روند سمت رذیلت                       اكثر مردم كنند پشت به فضیلتچو خیرنامناسب در میان است                     ز مال و مَسخ و غیبت در زیان استاین كمالات را كند آراسته ی خود                 بداند این زیان شایسته ی خودتا تواند می كند بر این حمایت                    تا شود رسوای عالم در قیامتقیامت آخر دنیای فانی است                         قیامت مظهر عدلِ جهانی استنشانِ قرب این ایام مَهدی است                      خدا داند كه این ایامِ سختی استمحمد مظهر عدل الهی است                         محمد عامل عدل جهانی است3

***************************پی نوشت:سوره یوسف ایه 902-تفسیرنونه ج 10 ص 3143-شاعر: علی طرهانی نژاد

 

منبع: http://kalamenuor.mihanblog.com

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا