(عکس) اسلحه‌ای که پخش تصویرش ممنوع شد

یک نت ـ ریاست جمهوری روسیه، پخش تصویر مربوط به سامانه اسلحه سرّی و جدید روسیه، ویژۀ نصب بر روی زیردریایی‌ها را متوقف کرد.
اسلحه‌

یک نت ـ دیمیتری بیسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: تصاویر پخش شده، مربوط به گزارشهای اختصاصی از نشست پوتین، رئیس جمهور روسیه با فرماندهان نظامی روس درباره توسعه قدرت تسلیحاتی روسیه در روز سه شنبه دهم نوامبر است.

وی افزود: دوربینها اطلاعات محرمانه خاصی را ضبط کردند که البته این اطلاعات بلافاصله حذف شدند. امیدواریم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و به طور قطع برای جلوگیری از تکرار چنین اشتباهاتی، تدابیر پیشگیرانه ای خواهیم اندیشید.

این در حالی است که برخی گزارشهای تلویزیونی روز سه شنبه صحنه هایی را از سامانه دریایی چند منظوره "استاتوس-6" پخش کردند. این سامانه توسط دفتر طراحی "رابین" بهسازی شده و ارتقا داده شده است.

رسانه های غربی در این باره نوشتند: پس از پخش تصویری که کارگردان تلویزیون روسیه فراموش کرده بود آن را "تار" کند، کرملین از پخش مجدد تصویر این سند محرمانه جلوگیری کرد.

تصویر پخش شده، کاغذی است که در دست یکی از فرماندهان ارتش روسیه قرار دارد و طرح گرافیکی یک موشک و سامانه های مرتبط، بر روی آن نقش بسته است.

در توصیف این نوع سلاح آمده است که این سامانه عبارت است از یک "سیستم دریایی خودحرکتی" که یک "واحد رزمی" را حمل می کند و ده هزار کیلومتر برد دارد و می تواند تا عمق هزار متری زیر آب نفوذ کند.

مأموریت این سامانه، حمله به تأسیسات اقتصادی مهم دشمن در مناطق ساحلی و وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران از طریق ایجاد آلودگی هسته ای گسترده است به نحوی که منطقه ای که مورد هدف قرار گرفته است تا مدتهای طولانی برای هیچ نوع فعالیت نظامی، اقتصادی یا هر نوع فعالیت دیگر مناسب نیست.

این سامانه طوری طراحی شده است که بر زیر دریایی های هسته ای کلاس پروژه 09852 بیلگورود و کلاس پروژه 09851 خاباروفسک، سوار می شود.

شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین در نشست روز سه شنبه خود اعلام کرد که روسیه توانسته است سلاحهای ضربتی قدرتمند خود را که قادر به شکستن هر نوع دفاع موشکی در کل جهان هستند، ارتقا دهد. وی افزود: این سلاح به تدریج در اختیار نیروهای مسلح قرار می گیرد.

پوتین در ادامه با تاکید بر این که هدف اصلی امریکا از استقرار سپر موشکی در سراسر جهان "مهار توان هسته ای روسیه" است، گفت: مسکو گامهای ضروری را برای تقویت نیروهای استراتژیک خود برداشته است.

گفتنی است نشست روز سه شنبه پوتین که به طور سالانه برگزار می شود به منظور بررسی روند ارتقای نیروهای مسلح روسیه در مقر وی در "بوچاروف روچی" در شهر سوچی واقع در جنوب این کشور برگزار شد.

در نشست دیگری که دیروز چهارشنبه برگزار شد، پوتین خاطرنشان کرد که مسکو علاقه به رقابت تسلیحاتی ندارد، اما باید عقب ماندگی های خود را در زمینه صنایع نظامی جبران کند.

تصویری که پخش دوبارۀ آن ممنوع شد

اسلحه‌ای که پخش تصویرش ممنوع شد +عکس

منبع: العالم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده