زیباترین گلهای جهان (تصاویر)

هر کدام از گل ها دارای زیبایی خاص خود هستند ولی برخی از گل ها هم وجود دارند که علی رغم زیبایی خاص دارای ارزش و سود آوری اقتصادی هم هستند.
زیباترین گل

یک نت ـ هر کدام از گل ها دارای زیبایی خاص خود هستند ولی برخی از گل ها هم وجود دارند که علی رغم زیبایی خاص دارای ارزش و سود آوری اقتصادی هم هستند.

تعدادی از این گل ها در زیر آورده شده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

1-لیزیانتوس

 

این گل بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند و خواستگاه آن در جنوب آمریکاست.

2-گل موگه
 

 از گیاهان گلدار تک‌لپه‌ای و از دسته مارچوبه‌سانان است. که در سرزمین‌هایی با آب و هوای معتدل می‌روید. نام متعارف آن در ایران موگه (برگرفته از نام فرانسوی) آن است. گیاهی است چند ساله با ارتفاع ۲۰-۱۰ سانتیمتر که شاخهٔ گل آن معمولاً در ماه اردیبهشت از بین ۳-۲ برگ بالا می‌آید. موگهٔ آلمانی گونه‌ای از آن است که بیشتر جهت مصرف باغبانی کشت می‌شود. از خصوصیات گل این گیاه عطر خوش آن است.

3-گلوریوسا یا شعلهٔ زنبق نام یک سرده از گیاهان است که در آفریقا و آسیا انتشار دارد. این سرده دارای ۵ تا ۶ گونه می‌باشد.
 

4-گل ادریسی از گیاهان گل‌دار است. این گیاه بومی مناطق جنوب و شرق قاره آسیا و قاره آمریکا می‌باشد. بین ۷۰ تا ۷۵ گونه گًل ادریسی وجود دارد که بیشتر به صورت بوته و یا درختچه‌هایی‌ هستند به طول ۱ تا ۳ متر اما بعضی‌ گونه‌های آن‌ به صورت درختان کوچک و بعضی‌ دیگر، به ویژه در سرزمین‌های حاره، بالا رونده‌های درخت دوستی‌ هستند که تا بلندی ۳۰ متر از درختان بالا میروند.

گل ادریسی
 

5-زعفران

 

 از این نوع گیاه به عنوان داروی ضد افسردگی استفاده می شود این گیاه کوچک و چند ساله به ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر است .

زعفران
 

از وسط پیاز و یا قاعده ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه گلدار خارج شده که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ هستند که ممکن است در بعضی از انواع آن به رنگ گلی یا ارغوانی باشند

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده