از کرم پودر استفاده کنیم یا نه؟

آرایش,کرم پودر,مضرات کرم پودر,مدل کرم پودر,مارک خوب کرم پودر,کرم پودر صورت
کرم پودر

یک نت ـ بسیاری از افراد برای پوشاندن لك صورت و خوشرنگ به نظر رسیدن چهره از کرم پودر و کرم‌های پوشاننده استفاده می‌كنند اما تفاوت این دو و اینكه كدام بهتر است را نمی‌دانند.

قدرت پوشانندگی کرم‌های پوشاننده مسلما از کرم پودرها بیشتر است و مناسب افرادی است که یا دچار خال‌های تیره‌ای هستند که با لیزر از بین نمی‌رود یا کک و مک بسیاری دارند و به ویتیلیگو مبتلا هستند یا ضایعات پوستی و جای جوشی دارند که روی اعتماد به‌نفسشان تاثیر منفی می‌گذارد و مجبورند تا تكمیل درمان و بهبود پوست از آنها استفاده كنند.

کرم‌های پوشاننده در مقایسه با کرم‌پودرها ضدآفتاب با SPF 15 دارند که گرچه کارایی چندانی ندارد و جای ضدآفتاب را نمی‌گیرد اما از کرم پودر ساده بهتر است. برخی از انواع کرم‌های پوشاننده بدون چربی و ضدآب مناسب پوست‌های چرب هستند اما باید مراقب میزان مصرف بود. تا می‌توانید استفاده از کرم‌های پوشاننده را محدود كنید زیرا این نوع کرم‌ها مثل کرم‌های گریم سنگین‌اند و منافذ پوست را می‌پوشاند و می‌توانند باعث جوش شوند.

انتخاب این نوع کرم باید زیر نظر متخصص باشد. رنگ این نوع کرم‌ها نیز باید با رنگ پوست همخوانی داشته باشد كه چهره مصنوعی نشود.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، متخصص پوست و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی

منبع : هفته نامه سلامت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده