بهترين روش براي بالا بردن فروش محصولات در وب سایت

اثر بخشی فروش سایت خود را با یکی از این راه کارهای تضمین شده در جهت تبدیل بازدید کنندگان به خریدار افزایش دهید.
وب سایت

یک نت ـ مهمترین فاکتور عبارتست از تست نمودن. تست نمودن تنها ، کشف آن چیزی است که برای سایت شما موثر است و یا نیست.

تست اول:

فقط یک محصول یا سرویس را در صفحه اصلی خود ارائه نمایید.آیا شما تعدادی محصول یا خدمات را روی وب سایت خود می فروشید؟ اگر جواب مثبت است پیشنهاد می کنم که امتحان کنید آیا این استراتژی برای شما بهتر است یا خیر ؟

به جای اینکه هر کسی که از سایت شما بازدید می کند یک رشته وسیعی از محصولات را ارئه دهید ، اگر فقط یک محصول را را پیشنهاد دهید شما در واقع می توانید بروی یکسری فواید کلیدی تمرکز کنید و به همه پرسش ها و تهدیدهایی که بازدید کنندگان احتمالا از محصول شما دارند پاسخ دهید. البته مجبور نیستید از محصولات دیگر دست بکشید . بلکه می توانید از طریق صفحات دیگر وب و یا با پیشنهاد هایی که از طریق پیگیری ارائه می دهید به آنها ارائه کنید.

البته تنها راه حل حصول اطمینان از اینکه آیا این امر در مورد بازدید کنندگان هدف شما موثر خواهد بود تست کردن آن می باشد. یک متن فروش برای محصول اخیر خود نوشته و آنرا در صفحه اصلی بگذارید و برای یک هفته یا دو هفته تست را در مورد آن اجرا کنید تا متوجه شوید چگونه فروش شما افزایش می دهد.

 تست دوم:

مطالب پیشنهادی خود را جهت درج در سایت را طوری تغییر مکان داده تا جایگاه آن تقویت شده و لیست بزرگتری از مشترکان وفادار تهیه کنید.موارد پیشنهادی شماجهت درج در سایت ابزار شما برای جمع آوری آدرس ایمیل های مشتریان و تهیه لیست ایمیل ها توسط شما می باشد و به شما اجازه می دهد که دائم با مشتریان خود در تماس بوده و رابطه ای بر اساس اعتماد و و فاداری بین شما ایجاد گشته و محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید.

در صورتی که متن نامه فروشتان طولانی نیست و محصولات متعددی برای فروش ارائه نمی دهید راهکار قرار دادن محصول سفارشی خود در مکانی تا حد امکان ثابت در صفحه اصلی را تست کنید.(گوشه چپ بالای صفحه جایی است که چشم بازدیدکنندگان را در اولین نگاه به خود جلب می کند. شما باید قرار دادن محصول سفارشی را در هر جای سایت تست کنید تا همیشه در مقابل چشم بازدید کنندگان سایت باشد.

تست سوم:

همه با  pop-up menu آشنایی دارند. آنها پنجره های کوچکی هستند که حاوی یک سفارش ویژه یا اطلاعات دیگری هستند که وقتی شما از وب سایتی بازدید می کنید ناگهان ظاهر می شوند. البته کاربران باید اختیار داشته باشند که آیا تمایل به دیدن این منوها دارند یا خیر.

اما اغلب مرور گر ها این منو ها را بلاک کرده و کاربران اطلاعات باارزشی را از دست خواهند داد.اما این تا قبل از زمانی بود که یک فناوری موثری را کشف کنیم  که به شما امکان می دهد آگهی های خود را در قالب منوهای مانند pop-up ارائه داده که در واقع pop-up نبوده و بلاک نخواهند شد.

به اینها "Hover Ads" گفته می شود. در حقیقت زمانی که افزودن آگهی های نیمه پنهان را در سایت خود تست می کنیم فروش ما افزایش میابد.این آگهی ها موثر هستند زیرا حاوی اطلاعات مهم همچون محصول سفارشی یا یکی از تسهیلات کوتاه مدت ویژه شما برابر دیدگان بازدید کننده هدف می باشد.
 

تست چهارم :
سر خط شما تاثیر زیادی بروی فروشتان دارد. یک سرخط موفق باید مشکلی که بازدید کننده با آن روبه رو است را بزرگنمایی نموده و بر مزایای اصلی محصول یا خدمات شما در حل آن مشکل تاکید نماید.سرخط باید مزیت بزرگ محصول و یک راه حل بزرگ برای مشکل ارائه دهد.
 

تست پنجم :
در متن خود یک مشکل را مطرح نموده و نشان دهید چگونه می توانید آنرا حل نمایید.در چندین پاراگراف اول که در صفحه اصلی شما ظاهر می گردد باید به جزئیات بیشتری از مساله ای که در سرخط خود مطرح نموده بودید بپردازید.تنها زمانی بازدید کنندگان شما احساس می کنند که آنها را درک نموده اید که مطمئن شوند که شما می توانید مشکل آنها را حل نمایید.وقتی مشکل مطرح شد سپس می  توانید محصول یا خدمات خود را بعنوان راه حل مشکل معرفی نمایید. با تاکید بر اینکه واقعا چگونه محصول یا خدمات شما مشکل خواننده را برطرف می کند این تضمین را خواهید یافت که افزایش فروش خود را شاهد باشید.
 

تست ششم:
اعتبار نسخه ارائه شده خود را افزایش داده و اعتماد بازدید کنندگان را به خود تقویت نمایید. نکته مهم این است که متن فروش شما مایه اعتبار شما باشد. از طریق این فرآیند است که بازدید کنندگان شما اعتماد می کنند و از خرید از شما احساس آسودگی می کنند. چندین راه وجود داردکه این کار را به صورت موثر انجام دهید که ما درباره دو عدد از سریعترین و راه ترین آنها صحبت میکنیم. اگر قبلا از این تکنیک ها استفاده نکرده اید متن خود را ویرایش نمایید و با روشی که اکنون استفاده می کنید آن را تست نمایید وقتی تفاوت را ببینید متعجب خواهید شد.

یکی از روش هایی که شما می توانید اعتبار خود را نشان دهید درج نظرات مشتریان خود در متن پیام فروش می باشد. اینها متونی برگزیده از ایمیل های موثق یا نامه هایی از مشتریان است که بیان می کند چگونه محصول یا سرویس شما کمک نموده تا مشکلی که با آن مواجه بودند حل گردد.

شما با افزودن یک بخش به متن خود که اعتبار نامه ها ، تجربه و هر اطلاعاتی از عملکرد گذشته تان را مختصرا توضیح می دهد که شما چگونه واجد شرایط برای حل مشکل بازدید کنندگان شده اید و به این روش می توانید بر اعتبار خود بیفزایید.
 

تست هفتم:
بر بازدیدکنندگان سایت خود متمرکز شوید نه بر خودتانموفق ترین متون فروش آنهایی هستند که بر خواننده تمرکز می کنند.در اغلب موارد صاحبان مشاغل این قانون ساده طلایی را نادیده می گیرند. به دقت در متون فروش خود بنگرید آیا مملو از کلماتی چون "من" و "ما" نیست؟

به جای کاربرد جملاتی چون " من نرم افزار مدیریت زمانم را با توجه به تکالیف خانه داری طراحی نموده ام " این جمله را بکار ببرید "نرم افزار مدیریت زمان جدید شما ، ساعاتی را برای شما خالی گذاشته تا در آن مدت در کنار خانواده خود باشید".لذا تلاش کنید به جای کلمات "من" ، "مرا" و "ما" را در متن فروش خود بیابید و آنها را با "شما" و  "شمارا" جایگزین نمایید.

تست هشتم:
فوری بودن و ضرورت را در نسخه خود القا نمایید و خوانندگان را متقاعد نمایید که اکنون از شما خریداری کنند. بسیار مهم است که متون فروشتان حس ضرورت و فوریت را در بازدیدکنندگان القا نماید تا آنها مجبور شوند اکنون خرید نمایند. در اینجا چند روش موثر جهت ایجاد حس فوریت وجود دارد.

سعی کنید هر یک را در مورد نسخه فعلی خود تست و مقایسه کنید:

ارائه تخفیف کوتاه مدت مبنی براینکه بازدید کنندگان باید قبل از تاریخ مشخصی خرید نمایند تا واجد تخفیف گردند.

ارائه مزایای رایگان اضافه در صورتیکه بازدید کنندگان در یک بازه زمانی مشخص خرید نمایند.

ارائه تنها میزان محدودی از محصولات یا خدمات.

ارائه تعدا محدودی از مزایا.

تست نهم:

هر گونه اشاره به خرید را از بالای صفحه حذف نمایید.مردم به طور معمول وقتی آنلاین هستند در جستجوی اطلاعات رایگان هستند.

اگر نقشه فروش خود را خیلی زود در متن شروع کنید احتمال دارد قبل از اینکه شانسی داشته باشید که دل آنها را بربایید آنها را از ادامه منصرف می کنید.شما بایستی آنها را به آنچه می گویید و ارتباط آن به مشکلی با آن مواجه هستند علاقه مند سازید(همانگونه که به آن در تست پنجم اشاره کردیم).در اینجا روش ساده ای را برای اصلاح لحن متن فروش بیان می کنیم.

تلاش کنید اشاره به "خرید" و "مبلغ" و " فروش" را از بالای صفحه خود حذف نمایید و نتایج حاصله را با نتایجی که اکنون از آن استفاده می کنید مقایسه نمایید. به خاطر داشته باشید که چیزی را ذکر ننمایید که ارتباطی با خرید یا هزینه کردن داشته باشد قبل از اینکه خواننده شما به محصول علاقه مند گردد.

تست دهم:
میزان تمایل به محصول خود را با افزودن تصاویری تقویت نمایید.تصاویر محصولات شما باعث می شود آنها را ملموس تر و واقعی تر نماید. اما گاهی نمایش بسیار زود محصول در فرآیند فروش می تواند به شکست بینجامد. شاید احتیاج باشد فواید و ارزش های محصول را قبل از اینکه نشان دهید آن محصول چیست مطرح نمایید.

قرار دادن تصویر در نزدیک بالای صفحه را با قرار دادن آنها در جایی نزدیک به محل "درخواست برای اقدام" (جایی که اعلام فروش می کنید) در انتهای متن تست کنید. همچنین درج تصویر در صفحه سفارش محصول را تست نموده و پاسخ را در مقابل درج هیچ گونه تصویری در آن مقایسه نمایید. با  تحلیل دقیق و کامل در طول هر تستی خواهید آموخت که در جهت بیشترین تاثیر ، تصاویر محصولات را دقیقا کجا قرار دهید.
 

تست یازدهم:
توجه افراد در حال جستجو را با تغییر قالب و ظاهر متن خود جلب نمایید.تعداد بسیار کمی از بازدیدکنندگان از سایت شما ، همه کلمات متن فروش را از آغاز تا پایان می خوانند. اغلب با نگاهی گذرا از متن تنها لغات و عبارات خاصی را می خوانند. این به این خاطر است که اگر شما نیاز دارید مزایای اصلی خود را برجسته نمایید ، تست کنید و به ترکیب درستی دست پیدا کنید که نظر مردم را با نگاهی که به آن می اندازند جلب کند.

این موارد عبارتند از:

کاربرد خطوط بولد ، ایتالیک و برجسته بطوریکه بر کلیدی ترین مزایای پیشنهاد شما تاکید نماید.

تنوع در پاراگراف ها ، بدین منظور که صفحه شبیه ستونی از متون با قالب منسجم نباشد.

افزودن سرخط های فرعی که بر پیام های اصلی شما تاکید نماید و بازدید کنندگان شما را مجبور نماید پاراگراف هایی که به دنبال می آیند را بخوانند.

قسمت چپ صفحه را خالی بگذارید (زیرا این حالت خواندن متن راحت تر است از متن justifyشده)

قرار دادن تکه های مهم ولی کوتاه متن یا سرخط های فرعی در وسط به طوری که آنها از بدنه اصلی متن بیشتر نمایان کند.

قرار دادن لیست هایی که با  بالت ها شروع می شوند تا بر نکات اصلی تاکید نمایند.
 تست دوازدهم:

در ایمیل های پیگیری برای مشترکان جدید که هنوز از شما خرید ننموده اند می توانید پیشنهاد خود را مجددا تکرار نمایید و دوباره اقدام به فروش را مطرح کنید. سعی کنید بلافاصله پس از اینکه مشترکان ثبت نام کردند ایمیل پیگیری را ارسال نمایید و برای آنها دلیلی را مطرح کنید که همان روزی که ثبت نام نموده اند به سایت شما بازگردند.

می توانید این روش را با ارسال پیگیری ها ۳ روز پس از اینکه مشترکان برای اولین بار از سایت شما بازدید کردند مقایسه نمایید تا متوجه شوید کدام روش به بهترین نحو عمل می کند.

پیگیری مشتریان فعلی هم حائز اهمیت است. در حقیقت تست ها نشان می دهد که ۳۰ درصد مشتریان اگر به آن ها شانسی داده شود دوباره خرید می کنند. این امر به شما کمک می کند روابط سود آور و بلند مدت خود را با آن ها گسترش دهید و به شما اجازه می دهد محصولات را به طور خودکار مطابق با خرید اولیه آنها پیشنهاد دهید.

می توانید ارسال یک پیشنهاد متناوب را با پیشنهاد سه روز پس از خرید تست نمایید تا متوجه شوید کدام روش موجب فروش متناوب پبشتری می گردد.
 
مزایای تست بخش بخش

نکته مهم در هنگام تست سایت این است که هر بار فقط یک آیتم را تست کنید یا دقیقا بدانید کدام تغییر بر نتایج موثر بوده.

یک شیوه تست که به "تست بخش بخش" معروف است بدین روش عمل می کند : این تست به شما اجازه می دهد که بازدید کنندگان خود را به دو بخش تقسیم نموده و به عنوان مثال یک سرخط را با یک گروه و سرخط دیگر را با گروه دوم (هر دو در یک زمان) تست کنید.این روش یک استراتژی ایده آل برای کسب و کار آنلاین می باشد. اما بویژه برای سایت های جدید با ترافیک کمتر مناسب است زیرا روشی عالی برای ارائه نتایج صحیح از تست را بدون توجه به میزان ترافیک شما فراهم می کند.

با نگاهی به مثال ذکرشده توضیح می دهیم که این روش چگونه عمل می کند.اگر شما اجزا فروش خود را تست نمایید باید بهترین و عملی ترین متن فروش خود را استفاده کنیدبرای تست یک سرخط جدید برای مثال نیاز دارید صفحه وب دیگری را ایجاد کنید که همپای کارآمدترین صفحه وب شما باشد. اما حاوی یک سرخط جدید باشد.

با استفاده از نرم افزار تست خاص نیمی از مشتریان خود را به صفحه قدیمی هدایت نموده و نیمی دیگر را به صفحه جدید(در همان بازه زمانی) برای مثال اگر شما دو مشتری به نام باب و جین داشته باشید، نرم افزار تست به شما اطمینان می دهد که باب متن فروش A  را میبیند و جین در همان زمان متن فروش Bرا مشاهده می کند. در حالیکه هر دو در یک آدرس هستند.

مشتریان دیگر شما هم به همین ترتیب بطور مساوی بین دو متن فروش متفاوت تفکیک می شوند.اگر به هنگام پیگیری اینکه چه تعداد بازدید کننده به هر صفحه سر زده اند وچه تعداد درخواست فروش دریافت کرده اند کشف نمودید که متن فروش که سرخط جدید است ۱۵ درصد بازدید کننده بیشتری را به خرید ترغیب می کند در خواهید یافت که سر خط جدید موثرتر است.

سپس شما می توانید اجزا دیگر متن فروش را یک به یک تست نمایید و به تدریج فرآیند فروش خود را متوازن و متعادل نمایید.نرم افزار این امکان را به شما می دهد که دو متن مختلف را در یک بازه زمانی تست کنید.اگر به جای آن شما طول چند هفته یک سرخط را تست کنید و سرخط دیگر را در طول هفته دیگر و اگر در یکی از بازه های زمانی تعطیلی وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ یا اگر یک نمایش بزرگ تلویزیونی در طول یکی از این دوره ها رخ دهد ولی در دیگری نه چه می شود؟

هر دو این عوامل بطور چشمگیری نتایج شما را منحرف می کند زیرا در طول این دوره ها ممکن است تعداد کمتری از مردم آنلاین باشند.

اجرای برخی تست های پایه با استفاده از نرم افزاری شبیه ذیل آسان است:

  Web Trend ۷: یک رشته خدمات تست در مقابل یک هزینه برای یکبار یا نرخ ماهیانه  ارائه می دهد و شما می توانید خدمات آنها را بصورت رایگان جهت یادگیری آزمایش نمایید. Web Trend ۷همچنین به شما اجازه می دهد فراتر از تست بخش بخش بروید و تست موارد دیگر را در یک بازه زمانی شروع کنید. شما در حقیقت می توانید تحصیل کنید که ترکیب چه مواردی (برای مثال ترکیب یک سرخط خاص و درج پیشنهاد و  ...) بهتر عمل می کند.

مانند Offermatica ، Web trend ۷ به شما اجازه می دهد که تست بخش بخش انجام داده و تست چند متغیره را اجرا  نمایید. هزینه آن براساس بازدیدکننده می باشد و شما برای اولین بار از طریق نسخه رایگان می توانید خدمات آنها را تست نمایید.

  Click Track به شما اجازه می دهد پاسخ های تست خود را پیگیری نموده و بفهمید که بازدید کنندگان اهل کجا هستند و اینکه چگونه به سایت شما دست یافته اند. شما می توانید محصولات نرم افزاری مذکور را بطور رایگان تست نموده و سپس براساس نیاز خود هزینه یکبار استفاده یا استفاده ماهیانه بپردازید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده