ستایش شور فوتبالی تبریزی ها !!

استقبال تماشاگران تبریزی از بازی استقلال با تراکتور نشان می دهد اگر کیفیت بازی ها بالا برود و پاره ای رفتارها با تماشاگران نیز اصلاح شود در جاهای دیگر نیز این استقبال را شاهد خواهیم بود.

تبریز

یک نت ـ قرمز و آبی تهران مقابل تیم های تبریزی به دو تساوی 2 – 2 دست یافتند تا «تب ریزی» رخ ندهد و هنوز هواداران «تیراختور» خوشحال باشند که تیم شان بر بلندای جدول لیگ ایستاده است.

مهم ترین اتفاق هفته چهاردهم لیگ برتر اما نه اشتباه مضحک سوشا مکانی دروازه بان قرمزها و نه حتی گل نجات بخش دقیقه 4+90 امیرحسین صادقی برای آبی ها و تبدیل باخت به تساوی بلکه حضور تماشاگران تبریزی در ورزشگاه یادگار امام بود.

طی سال ها یکی از لذت های ما عاشقان فوتبال ایرانی این بود که گزارشگر بازی بعد از دیدن شور و هیجان تماشاگران سکونشین بگوید: بازی‌های فوتبال در کشورهای عربی تماشاگر ندارد و مدیران ورزشی این کشورها مجبور هستند برای تشویق مردم به حضور در استادیوم‌ها موتور و خودرو جایزه بدهند.

 ما «بینندگان عزیز» که در سرما و گرما بلیت می‌خریدیم و روی سکوهای سیمانی و یخ زده و کثیف می‌نشستیم حتی با دیدن موتورها و ماشین‌های کنار زمین در تلویزیون های کوچک خانگی باز هم باورمان نمی‌شد که آنها  برای دعوت تماشاگران به ورزشگاه چنین هدایای ارزشمندی بدهند. اما یکی دو سالی است آن ویروس قهر به ایران هم وارد شده است و  گاهی تعداد بازیکنان و کادر فنی دو تیم بیشتر از تماشاگران بازی می شود!

این اتفاق حتی داشت گریبان تیم پرطرفداری مثل تراکتورسازی تبریز را هم می گرفت اما روز گذشته آنها ورزشگاه را فتح کردند تا یکبار دیگر لذت دیدن فوتبال واقعی با تماشاگر واقعی را تجربه کنیم. یافتن پاسخ این سوال که چرا تماشاگران فوتبال با ورزشگاه ها قهر کرده اند اما دشوار نیست.

کیفیت بد بازی ها و نمایش رقت انگیز بازیکنانی را که فقط روی صفحه کاغذی روزنامه ها ستاره هستند اگر کنار بگذاریم به دلایلی مثل کشف لذت های جدید برای جوان ترهای استادیوم رو، گرانی بلیت ها و شرایط بد ورزشگاه ها می رسیم.

در این میان اما موضوعی که کمتر به آن اشاره می شود پاره ای برخوردهای تلخ و قهرآمیز از سوی برخی ماموران نیروی انتظامی با تماشاگرانی است که رنج و مصیبت ورزشگاه رفتن را به جان می خرند.

قطعاً انکار و حاشا می شود اما بارها به چشم دیده ام برخی از مامورین حافظ نظم در ورزشگاه آزادی برخوردهای تندی با تماشاگران دارند.

قاطعیت و صلابت البته یکی از ویژگی های الزام آور نیروهای حافظ نظم است، از فحاشی و سنگ اندازی هم لذتی نمی برم اما جوان ایرانی اگر در ورزشگاه ها فریاد نزند و هیاهو نکند کجا این کار را بکند؟

ورزشگاه ها فضایی برای تخلیه انرژی اند، با برف نمی شود دهانه آتش فشان را بست.  

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده