رفتن به محتوای اصلی

بیجی آزاد شد +تصاوير

تاریخ انتشار:
شهر راهبردی بیجی آزاد شد. عملیات ارتش عراق در شهر راهبردی بیجی در استان صلاح الدین به آزاد سازی این شهر از عناصر تکفیری داعش منجر شد .این در حالیست که پایتخت عراق شب تاسوعای خونینی را شاهد بود .
بیجی آزاد شد +تصاوير

یک نت ـ شبکه تلویزیونی الحدث در خبری فوری گزارش داد استاندار صلاح الدین عراق اعلام کرد ارتش  کنترل منطقه نظامی در بیجی را به دست گرفت.

یک هفته عملیات ارتش عراق به آزاد سازی شهر راهبردی بیجی منجر شد . شهرکوچک بیجی بین بزرگراه اصلی منتهی به شهر موصل دومین شهر بزرگ در کنترل داعش قرار دارد و باز پس گیری این شهر به انزوای هرچه بیشتر تکفیری های  داعش در شهر تکریت به سمت جنوب، کمک خواهد کرد.حمله به بیجی همچنین راه را برای شکستن محاصره یک ماهه نیروهای دولتی مدافع بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق از کنترل داعش باز خواهد کرد. این پالایشگاه نزدیک بیحی واقع شده است.

همزمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد آن چه که « روز رهایی » از دست تروریست ها نامیده می شود بسیار نزدیک است.حیدر العبادی بعد از گفتگو با گروهی از اعضای استانداری استان نینوا گفت: " آزاد سازی موصل به معنای آزاد سازی همه عراق و بخشی از راهبرد ما برای نابودی تروریست های داعشی است . "العبادی از کسانی که با داعشی ها همکاری می کنند خواست سر عقل آیند و اقدامات تروریست ها را محکوم کنند.نخست وزیر عراق خطاب به کسانی که با داعش همکاری می کنند اظهار داشت:  " من به کسانی که با داعشی ها همکاری می کنند هشدار می دهم و می گویم که هنوز فرصت برای بیدار شدن وجود دارد. آنان باید در همکاری با تروریست ها تجدید نظر و اقدامات آنان را محکوم کنند زیرا روز رهایی نزدیک است.

پیشمرگان کرد 200 ایزدی اسیر داعش را آزاد کردند

"همزمان خبر می رسد پیشمرگان کرد 200 ایزدی اسیر داعش را آزاد کردند . مسئول امور آوارگان در کابینه منطقه کردستان عراق با اعلام این خبر تصریح کرد: اعضای گروه تکفیری داعش این افراد را که بسیاری از آنان زنان و کودکان بودند در شمال غرب موصل ربوده بود.به گزارش  خبرگزاری آلمان از موصل، نوری عثمان سنجاری به خبرنگاران گفت : افرادی که گروه تکفیری داعش آنها را ربوده بود به دست نیروهای پیشمرگه و نیروهای دفاع از سنجار متشکل از ایزدی ها آزاد شدند. وی گفت: آزاد شدگان شامل 70 زن ایزدی و 50 کودک و 80 مرد پیر و جوان هستند و عملیات آزاد سازی آنان در مناطق زمار و سنجار صورت گرفت. وی گفت این افراد اکنون تحت حمایت نیروهای امنیتی در منطقه کردستان هستند.وی افزود:عملیات آزادسازی این افراد دشوار و پیچیده بود و شخصیت هایی در داخل و خارج از منطقه کردستان برای نجات این گروگان ها تلاش کردند.در رویدادی جداگانه، شاهدان عینی اعلام کردند اعضای تکفیری داعش روز یکشنبه در واکنش به کشته شدن شش فرد مسلح در یک بازار در مرکز موصل، ده زن را کشتند و 34 زن دیگر را بازداشت کردند. یک زن مظنون به کشتن افراد داعش بود.

شب تاسوعای بغداد رنگ خون گرفت  پایتخت عراق که محرم امسال را سنگین تر از همه سال شروع کرده با حملات تروریستی انفجار خودروهای بمب گذاری شده در روز یکشنبه شب تاسوعای خونینی را شاهد بود .

بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده نزدیک یک هیئت حسینی در منطقه "حی الاعلام " در شهرک صدر بغداد  دستکم 14 تن به شهادت رسیدند و 20 تن از دیگر زخمی شدند .حی الاعلام از مناطق پرچمعیت بغداد، دو روز پیش از شروع محرم سیاهپوش شده و تکیه ها و حسینیه های آن هر شب مملو از جمعیت عزاداران است  .بغداد دیشب بار دیگر هم لرزید: این بار تروریست ها یک پست ایست و بازرسی را در حوالی میدان تحریر هدف گرفتند .  این حادثه درابتدای خیابان سعدون روی داد در حالی که تعداد زیادی خودرو در پشت ترافیک این ایستگاه منتظر عبور بودند .آمار اولیه حکایت از 10 کشته و زخمی داشت و تعداد زیادی خودرو و برخی ساختمان های اطراف نیز آسیب دیدند . تعدادی از قربانیان به پزشکی قانونی و تعدادی دیگر به بیمارستان ها منتقل شدند در حالی که پیراهن مشکی به تن داشته و قرار بود به مراسم شب تاسوعا برسند .

منبع : سايت شبكه خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا