متن توهين گستاخانه تهمينه ميلاني در برنامه زنده هفت شبكه سه

توهين هاي گستاخانه تهمينه ميلاني در برنامه زنده هفت شبكه سه,صحبت هاي تهمينه ميلاني در برنامه هفت چه بود؟,متن صحبت تهمينه ميلاني در مورد اسلام و افسانه

 تهمينه ميلاني

یک نت ـ ملاک از دعوت برخی از افراد به رسانه ملی و دادن آنتن زنده تلویزیون هنوز هم ناشناخته است و این موضوع در برنامه سینمایی هفت ناشناخته‌تر جلوه می‌کند. ظاهرا هر فردی که فیلمی در اکران داشته باشد می تواند جزو میهمانان این برنامه شبانگاهی باشد و لابد آنها هم فکر می‌کند چون برنامه در ساعاتی بین شامگاه و صبح‌گاه پخش می‌شود می توانند هر هذیانی که به ذهنشان می‌رسد را بر روی آنتن زنده و به نمایندگی از میلیون‌ها ایرانی بر زبان جاری کنند.

مصداق بارز حکایت بالا حضور تهمینه میلانی کارگردان فمنیست سینمای ایران در برنامه «هفت» است. هذیان‌گویی دوباره این کارگردان نشان دادن که تلویزیون سیاست مشخصی از در اختیار دادن آنتن خود به افراد ندارد. میلانی اگر به جای دوربین «هفت» مقابل دوربین بی‌سی‌سی فارسی و صدای آمریکا هم قرار می‌گرفت همین حرف‌ها را (شاید وقیحانه‌تر) بر زبان جاری می کرد با همین شدت و غلظت از هذیان‌گویی و ناشناختگی از جامعه متدین ایرانی؛ اما جای سوال از مسئولان تلویزیون است که اصلا چرا به چنین افرادی مجال حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی را می‌دهید تا هرچه دلشان خواست را در باب مسایل ارزشی جامعه ایرانی از زبان جاری کنند؟!

در شرایطی که حتی افرادی با کم‌ترین درجه هوشی نیز می‌دانند این روزها ایران در یک جنگ نابرابر گسترده قرار دارد؛ «افسانه خواندن» دشمن و منکر شدن دشمن، حرف ساده لوحانه ای بود که خانم کارگردان با اعتماد به نفسی عجیب در رسانه ملی از آن سخن گفت و دست و پا زدن های مجری در توضیح و توجیه حرف های وقیحانه او راه به جایی نبرد.

البته شاید برای خانم میلانی که اهل اقامت‌های مکرر در کشور دوست و برادر آمریکا (!) است؛ دشمن موجودیت خارجی نداشته باشد. چرا که ایشان هر وقت از تحریم‌ها به تنگ آمد و اصلا هر وقت فیلشان هوای ینگه دنیا کرد بار سفر می‌بندد و همراه با جناب مهندس روزگار را دور از این مردم فلاکت زده و در میان دوستان مردن شان سپری می‌کنند. لابد موانعی مثل تحریم‌ها و تهاجم فرهنگی و مشکلات متفاوتی که برای مردم سرزمین ما بوجود آمده نیز از طریق دشمن فرضی ایجاد شده است!!

اما شاید بهتر باشد بخشی از آنچه تهمینه میلانی در برنامه هفت گفت را یکبار دیگر مرور کنیم تا متوجه عمق فاجعه بشویم. فیلمسازی که نه تنها اعتقادی به دشمن ندارد، بلکه نظرات عجیب او درباره بخش اعظمی از جامعه ایرانی که خانواده‌های متدین را تشکیل می‌دهد نیز قابل تامل است.

او با حضور در برنامه جمعه شب 9 آبان «هفت» با تحقیر از حیای زن مسلمان ایرانی و پرهیز ذاتی او از اختلاط در جمع مردان نامحرم، رفتار جامعه متدین را یک جمود در برابر مدرنیته معنا کرده و می‌ گوید: «ما سنت هایی داریم که دلایل وجودی شان از بین رفته است. اینکه زن را مخفی می‌کنند. خیلی از خانواده ها در خیلی از شهرستان ها یا حتی در همین تهران هم این کار را میکنند. اینها هیچ کدام نمیدانند دلیل اینکه زن مخفی می شده چه بوده است. دلایلش خیلی علمی  و درست بوده است. زمانی بوده که تاتار، مغول و قوم های دیگر حمله میکردند و آذوقه را می بردند. زن را می بردند برای کنیزی بچه های را می بردند برای غلامی. بیشتر ساختمان های ما بخصوص در زنجان اگر تشریف ببرید می بینید که دیوارهای دو پوسته وجود دارد.  و موقع حمله زن و بچه و آذوقه را در میان دیوار می گذاشتند تا بتوانند یک سال دیگر با آن زندگی کنند. این شکل شیوه جنگ عوض شد. الان بمب می اندازند روی سر مردم ولی هنوز آن شیوه ادامه پیدا کرد. یعنی خیلی ها هنوز زن و بچه شان را مخفی میکنند. دلایل وجودی اش از بین رفت ولی خود این هنوز مانده است.»

بله؛ خانم میلانی ظاهرا در هیچ کتاب معتبر یا از هیچ استاد فاضلی در فضایل الگوی زن مسلمان ایرانی و سرور زنان جهان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چیزی نخوانده و نشنیده است. او هیچ وقت نشنیده که حضرت شان در برابر مرد نابینا هم حجاب کرد تا حتی به قدر لحظه ای از کتم عصمت بیرون نباشد. آیا این پنهان کردن و حجاب داشتن معنایش پنهان کردن زن در دوره حمله مغولان است؟

این کارگردان در بخش‌ دیگری از سخنانش خطاب به مردم مسلمان ایران که به زعم ایشان همچنان در بی خبری و جهل مرکب زندگی می کنند اظهار داشت: «امروز این سنت‌های غلط باید از بین برود. فیلم سیاه وجود ندارد، مگر خارجی ها بیکارند الکی به ما جایزه بدهند. نباید اینقدر دشمن دشمن کنیم. تجاوز فرهنگ غرب افسانه است».

بخش جالب دیگر سخنان خانم کارگردان نظرات عجیب او در باره فیلم‌های سیاه‌نما است تا از این طریق میزان و شدت روشنفکرنمایی خود را در یک برنامه زنده فریاد بزند:«فیلم سیاه بی معنی است. من فیلمسازم و کار خودم را دارم می کنم. فیلم سازی هست که میخواهد فیلم اجتماعی سیاه بسازد. بگذارید بسازد. چرا فکر میکنید فستیوال ها از ما استفاده یا سوء استفاده میکنند. من اصلا با این حرف کاملا مخالفم. مگر بیکارند که به ما توجه کنند. برای چی اینقدر دشمن می پرورانیم. من با این کلمه دشمن مشکل بسیار جدی دارم. شما میدونید بیس اینکه ما اینقدر دشمن خیالی میسازیم چیه؟ ما دائما در رسانه میگوییم فرهنگ غربی به ما حمله کرد. دشمن منتظر است از ما آتو بگیرد و اینها. حالا اگر دشمن بفهمد ما چند تا ایدزی داریم در جامعه چه استفاده ای از این میکند؟... بعد می گویند غربیها نمی گذارند ما درست زدگی بکنیم. آیا غربی ها به شما میگویند شما با خانم تان درست صحبت نکنید؟ میگویند دندان تان را مسواک نزنید؟ می گویند حمام نکنید؟ میگویند زبان آلمانی یاد نگیرید؟ می گویند در شغل تان رشد نکنید؟ ببینید اینها همه افسانه است. من نمیدانم چرا دائما این نگرش را در جامعه باب میکنند.... من مشکل جدی با کلمه آبرو دارم. آبرو روزگار ما را سیاه کرده است».

شنیدن این حرف‌ها از زبان تهمینه میلانی و این میزان از کج‌فهمی درباره مسایل استراتژیک، غفلت در دشمن شناسی و توهم دانستن وجود دشمن، نگاه تحقیرآمیز به خانواده‌های متدین و مذهبی و... اصلا تازگی ندارد. او قبلا نیز بارها این حرف‌ها را گفته است و موضع گیری در برابر این حرف‌ها شاید احساس قهرمان بودن به کارگردان انتولکتوئل سینمای ایران بدهد که اتفاقا با ژستی قهرمانانه که انگار رسانه ملی را فتح کرده است در برنامه «هفت» حاضر شد؛ اما جای سوال از مسولان رسانه ملی است که آیا هیچکس از تفکرات چنین فردی آگاه نبود که آنتن زنده تلویزیون را خرج بیان تفکراتش کردید؟ آیا حاضرید در همین برنامه هفت از آن بخش جامعه که خانم مدعی العموم در سخنانش به آنها توهین کرد عذرخواهی کنید؟ و در آخر اینکه تا چه زمانی قرار است جذابیت یک برنامه و جذب مخاطب بیشتر فدای پاسداری از ارزش‌ها شود؟!

منبع : فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

چرا رسانه باید برای افراد خاصی باشد که تنها بتوانند تفکرات خود را ب جامعه القاء کنند این حق هر کسی میباشد که بتواند راحت دیدگاه خود را بیان کند نویسنده این مقاله گویا هنوز درک نکرده اند که دوران اینکه تنها تریبون دست افراد خاصی باشد گذشته است.شما از چه حراس دارید که اینگونه سخنان خانم میلانی ب شما برخورده است دین و عقاید مردم چیزی نیست که با صحبت و نظر یک نفر از هم گسیخته شود واگر چنین باشد باید عیب کار را در جای دیگری جستجو کنید نه در سخان خانم میلانی.شما اگر دوست دارید اهل بیت خود را مخفی کنید و نگاه جامعه ب دور باشند ازادید اما حق این را ندارید ب واسطه اینکه قلم ب دست دارید و جای برای ب نمایش گذاشتن نوشته ها و عقاید فردی خود اینگونه تاخت و تاز کنید وهرانچه که در ذهن خود دارید را بیان کنید.مطمئن باشید انقدر مردم ما هوشمند هستند که بیتوانند خوب و بد را از هم تمیز دهند.
من هم با بسیاری از فرازهای سخنان خانم میلانی مخالفم و معتقدم که ایشان نکات استراتژیک قضیه تهاجم فرهنگی و رقابت شدید فرهنگی غرب با اسلام و ایران را مد نظر قرار نداده اند و قضاوت و دیدگاه شدیدا"شتابزده ای داشتند.اما همه نظراتشان را نباید رد کرددر ضمن و قتی از پنهان نمودن زنها حرف میزند منظورش حجاب و نفی آن نیست بلکه دارد از مشارکت زنها در عرصه فعالیتهای اجتماعی،اقتصادی میگوید و من ناراحتم از کشاندن بحث مقاله شما به قضایای عمیق مذهبی و شخص فاطمه زهرا(س) .چون ایشان چنین چیزی در ذهن نداشته اند.صمیمانه خواهش میکنم یکطرفه به قاضی نروید .در هر بحثی و در هر اظهار نظری هم اشتباه وجوددارد و هم درستی و راستی .همه را بیان کنید تا حقی از کسی که بحثی را باز کرده و توانسته در موردمهمی نظر دهدضایع نشود . خانم میلانی از مفاخر هنری ما هستند و تا کنون نیز در آثارش به هیچ شخص یا آیینی توهین نکرده است .بگذارید همه آزادانه نظر و عقیده شان را بگویند تا برای آینده مملکت اسلامیمان جامعه ای پویا و شفاف نگر تربیت شود .هر بحثی تا هنگامی که ارزشهای اسلامی و ملی مارا زیر سوال نبرده است قابلیت مطرح شدن رادارد.مردم ما هوشمند و آگاهند هرگز با چند جمله و چند ابرازعقیده خدشه بر اعتقاداتتشان نمیافتد . یاحق
اقاى مهردار مردم ما بگفته خودت هوشمندند پس قضاوت رو بزار بعهده مردم حالا اين مردم از نظر شماها كيانند...جاى بسى سؤال دارد! !؟؟ اينقدر هم تهاجم تهاجم نكنيد كه اين كلمه ديگه مثل كله بنده بى مو شده. ....لابد سما وضعت توپه. ..والا دليلى نداره......!!!؟؟؟
تمام صحبت های خانم میلانی صحیح و بدون اشکال بود
من اصلا متوجه منظور شما نمیشم! طبق همین متن هیچ توهینی به هیچ کسی انجام نشده فقط بیان دیدگاه ایشون بوده! لطفا بیخود جو ندید!
خانم میلانی،بهتره به فیلمهایی که غربیها علیه ایران میسازن نگاه کنی تا متوجه بشی که دشمن داریم یا نه.توی این مملکت یا باید از دست متحجرین بکشیم یا از باصطلاح متجددین
عزيزم غربى ها كجا درباره ايران فيلم ساختن كه اين دوميش باشه شما يكى شو نام ببر تاماهم بدونيم. ..!!!؟ تازه بخانم ميلانى چه مربوطه بد ميگه كه يك عده دارن مملكت رو ميچاپن و منو شماهم نشسته ايم و نظاره گريم... بشما چرا بر ميخوره... نكنه خدا نكرده......!!!؟؟؟ آرررررررههههه! !!؟؟؟؟
سخنان ايشان بهيچ وجه سخيف نيست و واقعيت هاى عينى موجود جامعه است وهمه مان ميدانيم! !؟ وهر روز با پوست و گوشت و استخوانمان همه آنچه ايشان فرمودند لمس و ميبينيم و ميشنويم و مسؤلين هم بر آنها آگاهند و از ترس از دست دادن موهبت هاى بقول خودشان الهى..!!؟ دم بر نمياورند عزيزان چشم و گوش بسته...!!!؟؟؟ عاقبتتان بخير باشد انشاالله...
بهيچ وجه توهين به شخصى نكرده چرا جوسازى ميكنيد وبه كاهدان ميزنيد...!!!؟؟ در ضمن از مديريت صداوسيما هم جادارد تشكر كنيم وميكنيم صداوسيما يعنى همين. ..من هم تشكر ميكنم
بسیار عالی بود حرفاشون من که حسابی لذت بردم
همه چشم دارن ميبينن كه تواين مملكت بقول شما اهل بيت ا...!!؟ چگونه است كه شهرام جزايرى وامثال ايشان با آنهمه خلاف هايشان براحتى با سواريهاى ميليارديشان جلوى مردم سوار بر ماشينشان به مردم مان و مملكتپوزخند ميزنند هاااااان!!!!!؟؟؟؟ و شما كجاى كاريد! ؟ بدنيست كمى هم پيگير و كنجكاو اينگونه مسائل باشيد و مطالعاتتان را بيشتر كنيد و روزنامه هاى داخلى و اخبار شبكه هاى داخلى راهم بخوانيد و ببينيد. ..لطفأ از همه ممنونم..
اول اینکه درود بر خانم میلانی دوم ایکه این نویسنده متن بالا رو یکی از خواب بیدار کنه.داره هذیان میگه
شما و توهمى ها هم كارتون شده دشمن دشمن تا سر مردم رو گرم دشمن واهى بكنيد تا راحت تر ملت و بيت المال رو بچا پيد همون كارى كه انگليسى هاى معروف بين بچه ها دعوا ميندازه تا گردو هاشو ن رو بدزده....!!؟؟ دروغ ميگم بگو دروغ ميگم. . آره جونم مردم ايران ديگه ساده نيستن گول اين حرفارو بخورند...هاهاهاهاها
نظر خانم میلانی کاملا محترم و زیبا بود افراد مختلف هم حق داشتن دیدگاه های متفاوت رو دارن ولی توهین این سایت به دیدگاه ایشون تنها بیانگر یک چیزه و اون خودشیرینی و پاچه.. برای سری افراد کله گنده که ازین طریق کارش راه بیفته و بتونه بدون فیلتر شدن فعالیت داشته باشه!!! مملکت پره از اینجور افراد
واقعا خانم میلانی لایک داره من واقعا کیف کردم حرف دل منم زد اصلا هم توهین نکرده لطفا حرف مفت نزنید!
خدا خیرت بده باید زبونتو طلا گرفت
خدا خیرت بده امروزه امثال شما تو این مملکت نایابه یعنی کسانی که بی ترس واقعیات فرهنگ غلط عامه را عنوان کنند