رفتن به محتوای اصلی

توپچی‌ها در خانه لیورپول به توپ بسته شدند

تاریخ انتشار:
یک نت ـ بیست‌وپنجمین هفته از لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی قاطعانه لیورپول برابر آرسنال در ورزشگاه آنفیلد آغاز شد.
توپچی‌ها در خانه لیورپول به توپ بسته شدند

بیست‌وپنجمین هفته از لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی قاطعانه لیورپول برابر آرسنال در ورزشگاه آنفیلد آغاز شد. 

در نخستین و حساس‌‌ترین دیدار از هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (شنبه) آرسنال، صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها میهمان لیورپول رده‌ چهارمی بود و در این بازی با نتیجه 5 بر یک متحمل سنگین‌ترین شکست خود در فصل جاری شد.

آرسنال در شرایطی پا به میدان گذاشت که می‌دانست برای تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده‌بندی باید از آنفیلد دست پر برگردد اما داستان بازی با آنچه که شاگردان آرسن ونگر به دنبالش بودند 180 درجه تفاوت داشت. در سمت مقابل لیورپول هم برای کسب پیروزی به میدان آمده بود تا جایگاهش را در رده چهارم جدول تثبیت کرده و همچنان در مربع قدرت لیگ برتر بماند.

قرمزپوشان مرسی‌ساید برای رسیدن به این هدف شروعی فوق‌العاده داشتند به طوری که کمتر از گذشت یک دقیقه از به صدا درآمدن سوت آغاز بازی از یک ضربه شروع مجدد، ‌مارتین اسکرتل، مدافع پیش تاخته آنها از فاصله‌ای نزدیک توپ را به تور دروازه آرسنالی‌ها چسباند و شوک زودهنگامی به آنها وارد کرد.

شوک دوم را دوباره اسکرتل به توپچی‌‌ها وارد کرد و این بار در دهمین دقیقه بازی با یک ضربه سر قوسی و زیبا از کرنری که استیون جرارد آن را ارسال کرده بود دومین گل بازی را به ثمر رساند.

6 دقیقه بعد نوبت رحیم استرلینگ بود که سومین گل بازی را با پاسی از لوئیس سوارز به ثمر برساند. دانیل استوریج چهارمین بازیکنی بود که دروازه آرسنالی‌ها را باز کرد. او این کار را به لطف پاس عمقی کوتینیو که برای‌اش ارسال کرد با یک ضربه بغل پا با پای چپ انجام داد.

عطش لیورپولی‌ها برای افزایش اختلاف پس از زدن این گل فروکش کرد و در 25 دقیقه پایان نیمه اول بازی حالت متعادل‌تری به خود گرفت، هرچند آرسنال نتوانست خطری جدی روی دروازه میزبان خود به وجود آورد. بازی در نیمه نخست با همین 4 گل به پایان رسید.

در نیمه دوم انگیزه لیورپول برای به ثمر رساندن گل‌های بعدی دوباره جان گرفت و این تیم 7 دقیقه پس از شروع بازی به گل رسید. این بار هم رحیم استرلیگ بود که در ریباند ضربه خودش که به بدن سنگربان آرسنال خورد، گلزنی کرد. لیورپول با وجود این گل باز هم به حملات خود روی دروازه آرسنال ادامه داد و موقعیت‌هایی برای زدن ششمین گل داشت هرچند برخلاف روند بازی این آرسنال بود که از روی یک ضربه پنالتی که حاصل خطای استیون جرارد روی الکس چمبرلین بود یکی از 5 گل خورده را جبران کرد.

این ضربه را میکل آرتتا در دقیقه 69 به گل تبدیل کرد. پس از این گل کورسوی امید توپچی‌ها برای آبرومندانه‌تر کردن شکست جان گرفت و حملات این تیم روی دروازه میزبان شدت گرفت هرچند هیچ یک از این ضدحملات منجر به گلی نشد تا بازی با همان نتیجه 5 بر یک به سود لیورپول خاتمه پیدا کند. لیورپول به لطف 3 امتیاز این بازی 50 امتیاز شد و فاصله خود با آرسنال را به 5 امتیاز کاهش داد.

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر انگلیس امشب با برگزاری 7 دیدار همزمان از ساعت 18:30 به وقت تهران پیگری می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها چلسی میزبان نیوکاسل است و منچسترسیتی میهمان نوریچ. برنامه سایر بازی‌ها  را در زیر مشاهده می‌کنید:

استون ویلا - وستهام کریستال پالاس - وست برومویچ ساوتهمپتون - استوک سیتی ساندرلند - هال سیتی سوانزی - کاردیف

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس آرسنال با 55 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های منچسترسیتی و چلسی هر 2 با 53 امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبغ : تسنیم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا