مشكلات ازدواج دختران در سن بالا

یک نت ـ لطفا در باره ازدواج خانم هایی که سن شان بالا رفته ، توضیح دهید و اگر سن خانم از آقا بیشتر باشد چه اشکالی دارد؟
ازدواج

ازدواج دختران در سن بالا

لطفا در باره ازدواج خانم هایی که سن شان بالا رفته ، توضیح دهید و اگر سن خانم از آقا بیشتر باشد چه اشکالی دارد؟

اگر خانم سنش  بالاتر باشد ، مشکلاتی ایجاد میکند . سن خانم باید سه تا هفت سال کوچکتر از آقا باشد . اگر بخواهد خانم بزرگتر باشد ، مشکلاتی ایجاد میکند . بلوغ جنسی خانم ها خیلی زودتر از آقایان است و خانم ها  ، برای اینکه به نیازشان پاسخ گفته شود ، باید زودتر ازدواج کنند و لازمه زودتر ازدواج کردن این است که از آقا کوچکتر باشد و بلوغ فکری خانم ها ، زودتر اتفاق می افتد .

وقتی بزرگتر هستند ، بلوغ فکری آنها جلوتر است و با مردشان بُعد فکری پیدا میکنند و ما دوست داریم  که زن و مرد با هم قُرب فکری داشته باشند . در سنین بیست وهفت به بالا ، بارداری ها و زایمان ها سخت تر میشود . مقداری از نشاط و شادمانی شان کم میشود . بعد مردشان کوچکتر است ، خانم با نشاط و شادابی می خواهند . نکند حواسش پرت شود و سر و گوشش بجنبد و این به ضرر خانم است .

اگر ما میگوییم خانم دقت کنید ، با آقایی ازدواج کنید که از شما بزرگتر باشد ، بخاطر پیامد منفی آن است که به ضرر شماست . چون خانمها  ، حسی دارند بنام حس تملک ، که میخواهد مرد مال خودشان  باشد و اگر ببیند که مرد سر و گوشش می جنبد ، رنج می برد . گذشته از این در سنین بالای چهل و پنج و پنجاه سال به بالا ، خانم ها هورمونهای جنسی شان به حد قابل توجهی فروکش می کند ولی آقایان این جوری نیستند . وقتی خانم چند سال بزرگتر است ، نمیتواند به نیازهای غریزی آقا پاسخ دهد و مهمتر از همه،  خانم وقتی سنش بالاتر است ، جلوی اقتدار مرد را میگیرد و نمیگذارد ، مرد اقتدارش را تثبیت کند ، نقش محوریت و تکیه گاهیش ایجاد شود .

و نقش مامان را پیدا میکند و نصیحتش میکند با دوستانت حرف نزن و حواست پرت نشود و مرد نمیپذیرد .عرف هم نمی پذیرد . خانمی  میگفتند : من هشت سال از شوهرم بزرگتر هستم . برای شوهرم خرید رفته بودیم . آقای مغازه دارمیگفت : خانم من به پسرتان گفتم این خوب نیست . خانم گفت : داشتم منفجر میشدم و رویم هم نمیشد که بگویم این شوهر من است .

ایشان رنج می بردند ، چرا آدم این کار را بکند . معمولا خانواده پسر هم راضی نمیشوند و در مواردی ما داشتیم خانم و آقا عاشق شدند و خانم بزگتر بودند و برغم میل باطنی خانواده عروسی کردند و خانواده شوهر مثلا مادر شوهر ، از آنها  حمایت نکردند و مشکل ایجا د شده است . عده زیادی میگفتند : چرا حضرت محمد (ص) و خدیجه در سن بیست و پنج سالگی و چهل سالگی ازدواج کردند ؟ ما میگوییم اگر شما معرفت این دو بزرگوار را دارید . پنجاه درصد نه ، ده درصد این معرفت را دارید ، این کار را انجام دهید که آن مشکلات پیش نیاید . اشکالی ندارد . دغدغه ما این مشکلات است . بعضی از کارشناسان ما میگویند : اشکالی ندارد و ما مستند دینی برای این قضیه نداریم . نیازی نیست ما برای همه چیزمستند دینی داشته باشیم . ما شواهد تجربی داریم . ما با جامعه شناسان و دکترهای متخصص گفتگو کردیم و آنها هم معتقد هستند اشکال دارد . ولی یک عده دیگر که خوش بین تر هستند . می گویند باید بیست الی سی سال دیگر بگذرد چون تازه مد شده ، ما الان نمیتوانیم قضاوت کنیم . باید چند سالی بگذرد تا ببینیم چه میشود.

ولی آنهایی که این را قبول دارند . بر اساس آمارجدایی ها است . اطلاعاتی که از وضع طلاق داریم ، این را نشان میدهد که یکی از عوامل جدایی و طلاق ، همین عامل سن بالاتر است . حالا می گویند : پس خانم سن بالا چکار کند ؟ حالا اگر سن از سی به بالا رفت ف حساسیت باید کمتر بشود . همسن اصلا اشکالی ندارد . حالا اگر خانم یک سال هم بزرگتر باشد ، اشکالی ندارد زیرا جزء شروط کمال است و ما خیلی سخت نمیگیریم . ولی آنجا توصیه هایی به خانم خواهیم داشت . البته الان کسانی هستند که ازدواج کرده اند ، خانم پنج سال بزرگتر است .

آیا باید جدا شوند ؟ قطعاً خیر. ولی ما راه کارهایی برای آنها داریم . فرهنگ غرب با ما فرق می کند . دنیای ما با دنیای آنها فرق میکند . شاید برای آنها یک چیزهایی مهم نباشد مثل تملک ، ولی آنها هم روی این مسئله حساسیت دارند . ولی جنس حساسیتشان با خانمهای ما فرق میکند . ازدواج رسمی که مسئولیت پذیر باشند ، برایشان اتفاق نمی افتد . چندین سال با هم ، هم خانواده میشوند . در امریکا خانم و آقایی ده سال ازدواج کرده بودند و پسر هشت ساله ، هدیه ازدواج مامان و بابا را بهشان میدهد . دنیای آنها باهم فرق میکند و نمی توانیم خودمان را با آنها مقایسه کنیم .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

حرفهای شما درست ولی من شمارو استناد میدم به همان دکترها و جامعه شناسان که میگن:مهم درک و بقولی تفاهمه.پس سن و اختلاف سنی خیلی مهم نیست.همانطور که در جامعه میبینید افرادی هستن که اختلاف سنی رو رعایت کردن ولی بدلیل نداشتن تفاهم و وعدم درک یکدیگر جدا شدن
این حرفا چیه!...خواهشا حرفای کلیشه ای نزنید و کارشناسی شده بزنید!... دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانید رئیس سابق دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران گفت: جامعه شناسان و پزشکان باید اطلاعات خود را بازنگری کنند و دختران را از ازدواج در سن بالا نترسانند و ناخواسته به ازدواج نکردن افراد دامن نزنند. این روان شناس گفت: سن زیستی مهمتر از سن شناسنامه ای است و حتی سن روانی مهمتر . او تاکید کرد: فرزند آوری در سن بالای 40 سال مانند فرزند آوری دختران 20 ساله در 80 سال پیش است. بارداری در سن بالا اشکال ندارد چون اتفاقا زنان در سن بالا محتاط ترند و از لحاظ بهداشتی بیشتر به خودشان می رسند و استانداردهای بهداشتی را رعایت می کنند. ............................. و اما ؛ برای این مسئله نباید نسخه کلی پیچید و باید این نوع ازدواجها ( دختر بزرگتر) به صورت موردی بررسی بشه!...از نظر سن بلوغ که بخوایم در نظر بگیریم همه افراد در یک سن به بلوغ فکری و عاطفی نمی رسند چنانکه دور و برخودمون زیاد دیدیم خیلی ها هستند در سن 25 سالگی مثل یه ادم 50 ساله پخته هستند در اثر محیط زندگی که در اون بزرگ شدن و تجربه هایی که کسب کردند! و البته برعکسش...از نظر بلوغ جنسی هم اون مردی که به سن مثلا 30 سالگی رسیده دیگه به اون بلوغی که باید برسه رسیده در ثانی میل جنسی تا اخر عمر با انسان باقی می مونه و علاوه برهورمون ها به خیلی از عوامل دیگه بستگی داره اونم با وجود این همه پیشرفت های پزشکی و علمی! و عمومیت نداره که در مورد همه افراد این رو قابل قبول بدونیم....از نظر ظاهر اون قدیم بود که زن 10-12 تا بچه می اورد و زود شکسته می شد الان دیگه نهایت 2-3 تا اونم در نهایت بهداشت و سلامتی....و اما از نظر عرفی این ما هستیم که عرف رو درست می کنیم مگه پیامبر ص یکی از علت های مبعوث شدنشون خاتمه دادن به عرف های اشتباه نبود!....خوبه در افکارمون یه بازنگری کنیم من نمونه های زیادی دیدم که خانم بزرگتر بوده و خیلی هم خوشبخت بودن...لا اقل نیایم در مورد همه حکم کلی بدیم!
لازم دونستم در جهت توضیح این لینک هم اضافه کنم: بالاتر بودن سن پسران برای ازدواج پایه علمی نداردhttp://www.salamaneh.com/page.php?news_id=9286