رسوایی نورعلی تابنده در عید نوروز۹۲

یک نت ـ رسوایی نورعلی تابنده در عید نوروز۹۲
نورعلی تابنده

يکي از آفات و  آسيبهاي مهمي که  جريانهاي  فکري و  فرهنگي به  ويژه اديان و شريعت هاي  الهي را  در طول تاريخ  با مشکلات روبرو  ساخته  بدعت و جريانهاي بدعت گذاربوده است .

 بدعت در دين موجب ظهور يک سلسله مسائل جديد به نام مذهب مي گردد و در باورهاي مردم ايجاد ترديد نموده  و فرقه ها و جريانهاي باطل پديدار می شود و  سبب ناکارآمدي و گريز از دين ميگردد.                               

اسلام  به ويژه  مکتب  آسماني اهل بيت  همواره در طول تاريخ  با بدعت و بدعت  گذاري مواجه بوده است.

با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني رضوان ا.. عليه که اسلام  حيات تازه  يافته و فرهنگ  مسيحيي غرب را به چالش  کشاند  تهاجم  دشمنان،  عليه  آموزه ها و فرهنگ اسلام  ناب محمدي  تشديد گرديد.چنانکه  بزرگان دين و علماء  اسلام  خطرهاي بدعتگذاري  را گوشزد  نموده  و بر مبارزه  با آن تاکيد کردند.

امام  علي عليه  السلام درحديثي مي فرمايد: هيچ آفتي مانند بدعت ها, ويرانگر دين و دينداري نيست.{۱}

امام   خميني  (ره)   ميفرمود  :  اگر  بدعتها  در دين  ظاهر شود بر علماء  است  که  دانش خود را آشکار کنند و نگذارند فريب و نيرنگها و دروغهاي بدعت گذاران در دين و مردم اثرکند و باعث انحراف شود .{۲}

متاسفانه فرقه ضاله گنابادیه یا همان دراویش ۱۲۱ بدعت های در دین وارد کردند که تاکنون در هیچ یک از فرقه ها و گروهای ضاله وجود نداشته!

در تاریخ ۸/۱/۱۳۹۲ در جلسه ای که دکتر تابنده با بانوان دراویش داشت, در  طی سخنرانی های خود مطلبی را بیان کرد که بدون شک به تنهایی ناقوس رسوایی گنابادیه را به صدا در می آورد و بار دیگر نقاب از چهره آنها برداشته میشود.

وی اعلام کرد:

با تشرف به من شرف پیدا میکنید و زمانی که با من بیعت کردید گناهانتان به گردن من است و در بیعت, شخصی که بیعت میگیرد از طرف خدا مشخص شده(در اینجا منظور این است که من که از شما بیعت میگیرم از طرف خدا مشخص شدم)و اگر برای تشرف شوهرتان یا پدرتان هم راضی نبود که شما مشرف شوید نیازی به اجازه ندارید چون تشرف شخصی است و به دیگری ربط ندارد حتی پسر بدون اجازه پدر میتواند مشرف شود چون زمانی که پدر فرزند را به دنیا آورد مگر از او اجازه گرفت!{۳}

لازم به ذکر است که بزرگان دراویش گنابادیه هم از اشتباهات و سوتی های جناب تابنده خسته شده اند زیرا به اندازه ای زیاد شده که هر روز از تعداد دراویشی که واقعا به دنبال حقیقت هستند کم میشود  زیرا متوجه میشوند که این فرقه بوی از اسلام واقعی نبرده است.

اقای تابنده اگر احکامی که مراجع تقلید مبنی بر وظائف زن و شوهر است را قبول ندارید حداقل سری به کتب احادیث بزنید و ببینید احادیث ما چه میگوید! سنت ما چه میگوید! قران چه میگویید! مطلبی که شما بیان کردید در کجای اسلام حقیقی یافت میشود؟!

منابع:

۱-اصول کافی صفحه ۱۰۳

۲-چهل حدیث صفحه ۱۹

۳-سخنرانی دکتر نورعلی تابنده برای بانوان در تاریخ۸/۱/۱۳۹۲

منبع :اديان نت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده