قدرتمند‌ترین زن پاکستان /عكس

یک نت ـ قدرتمند‌ترین زن پاکستان /عكس
قدرتمند‌ترین زن پاکستان /عكس

قدرتمند‌ترین زن پاکستان /عكس

فارس: کارشناسان سیاسی بر این باورند بعد از «بی‌نظیر بوتو»، «نرگس ستهی» قدرتمند‌ترین زن پاکستان در طول تاریخ این کشور است و با اینکه وی در دولت قبلی پست‌های مختلفی را تجربه کرده در دولت «نواز شریف» نیز توانایی‌های خود را به اثبات رسانده و پستهای مهمی را کسب کرده است.

معاون نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نرگس ستهی قدرتمند‌ترین زن پاکستان است زیرا با وجود اینکه سن زیادی دارد و قرار است تا یک سال آینده بازنشسته شود ولی هنوز توانایی‌های زیادی برای سر و سامان دادن به اوضاع نابسامان وزارت برق و آب دارد و می‌تواند به خوبی با نمایندگان سایر کشورها مذاکره کند.

 

قدرتمند‌ترین زن پاکستان +عکس

وی افزود: از نظر من نرگس ستهی هیچ وقت بازنشسته نمی‌شود و دوباره نام بی‌نظیر بوتو را در پاکستان زنده خواهد کرد.

گزارش‌های حاکی است نواز شریف بعد از به قدرت رسیدن پست‌های مهمی به نرگس ستهی پیشنهاد کرد اما وفاداری وی به حزب مردم، رقیب دیرینه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف(حزب حاکم) باعث شد تا وی ابتدا از قبول این پیشنهاد سر باز زند.

با اینکه اعضای حزب حاکم به خوبی می‌دانند وی به حزب مردم وفادار است اما به علت توانایی‌های ستهی در مذاکره، وی‌ را به عنوان یکی از اعضای مهم دولت خود انتخاب کرده‌اند.
 

قدرتمند‌ترین زن پاکستان +عکس

زمانی که «یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق از نرگس ستهی به عنوان «کاندولیزا رایس» پاکستان یاد کرد نام وی به عنوان یک سیاستمدار و مذاکره کننده برجسته بر سر زبان‌ها افتاد.

وی به مدت 3 سال مشاور ویژه گیلانی نخست وزیر سابق پاکستان بود و در دوره «راجا پرویز اشرف» به عنوان وزیر برق و آب انتخاب شد.

نرگس ستهی اکنون به عنوان معاون وزیر برق و آب در دولت فعلی پاکستان مشغول به خدمت است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده