حراج ۴ میلیون دلاری مجسمه "شاهین مالت"+عکس

یک نت ـ حراج ۴ میلیون دلاری مجسمه "شاهین مالت"+عکس
 حراج ۴ میلیون دلاری مجسمه "شاهین مالت"+عکس

فیلم "شاهین مالت" به کارگردانی جان هیوستن یکی از "فیلم‌های‌ نوآر" شاخص شناخته می‌شود. داستان این فیلم حول تلاش دزدان برای ربودن یک مجسمه شاهین مالت دور می‌زند. این مجسمه در یک حراجی به قیمت ۴ میلیون دلار فروخته شد.

 

به گزارش کافه سینما به نقل از دویچه وله، کارآگاه سم اسپید با هنرنمایی همفری بوگارت در یکی از صحنه‌های پایانی فیلم "شاهین مالت" با اشاره به مجسمه ۳۰ سانتی‌متری شاهین مالت می‌گوید: «جنسی که می‌توان از آن رؤیا ساخت.»

 این فیلم محصول ۱۹۴۱ برگرفته از رمانی به همین نام به قلم دشیل همت است که بسیاری آن را سرآغاز "فیلم‌های نوآر" می‌دانند.  فیلم "شاهین مالت" در آن زمان در سه شاخه برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد. مجسمه این پرنده نقشی کانونی در این فیلم جنایی بازی می‌کند و در نهایت نیز کلید حل معمای پرونده است. به تازگی این مجسمه سربی در جریان یک حراجی به قیمت ۴ میلیون و ۸۵ هزار دلار به فروش رفت.

 بنگاه حراجی "بونهامز" که این مجسمه را برای فروش عرضه کرد، از آن به عنوان "یکی از مهمترین اشیاء به کارگرفته شده در تاریخ سینما" نام برد. هویت خریدار این مجسمه فاش نشده است.

 در این حراجی همچنین یک خودروی لوکس که در فیلم "کازابلانکا" مورد استفاده قرار گرفته بود به قیمت ۴۶۰ هزار دلار، یک کلاه که آدری هپبورن در فیلم "بانمک" (Funny Face) بر سر گذاشته بود به قیمت ۸۷ هزار دلار و یک کلاه غواصی که از آن در فیلم علمی تخیلی "۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا" استفاده شده بود، به قیمت ۸۱ هزار دلار به فروش رفتند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده