رفتن به محتوای اصلی

كار زشت زنان اوكرايني بر تصویر رئیس جمهور

تاریخ انتشار:
یک نت ـ «هر انقلابی با خون آغاز می‌شود» این را یکی از جوانان اوکراینی که کشورش در سال 2004 شاهد انقلاب نارنجی بود امروز به خبرگزاری فرانسه گفته است. یکی دیگر از معترضان نیز که در کیف به جمع تظاهرکنندگان پیوسته بود به همین خبرگزاری گفت «اگر به خانه برگردیم هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.»
كار زشت زنان اوكرايني بر تصویر رئیس جمهور

به گزارش سرویس بین الملل خبرنو؛ همزمان در پاریس نیز جمعی از فعالان زن با تجمع در مقابل سفارت اوکراین برهنه شده و برای محکوم کردن سرکوب معترضان در اوکراین، بر تصویر رییس جمهور این کشور ادرار کردند!

 

«هر انقلابی با خون آغاز می‌شود» این را یکی از جوانان اوکراینی که کشورش در سال 2004 شاهد انقلاب نارنجی بود امروز به خبرگزاری فرانسه گفته است. یکی دیگر از معترضان نیز که در کیف به جمع تظاهرکنندگان پیوسته بود به همین خبرگزاری گفت «اگر به خانه برگردیم هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.»

علی رغم این که پلیس اوکراین شب گذشته، موانعی را در اطراف میدان استقلال، اصلی ترین میدان شهر کیف، قرار داده بود، اما از صبح امروز حدود صد هزار نفر از مردم معترض این موانع را کنار زدند و وارد این میدان شدند.

خبرگزاری فرانسه از کیف گزارش داده با این که پلیس در ابتدا بدون هیچ مقاومتی محل تظاهرات را ترک کرده بود، اما خشونت هایی در حاشیه تظاهرات امروز به وقوع پیوسته که بر اثر آن هم نیروهای پلیس و هم تظاهرکنندگان و همچنین دو عکاس این خبرگزاری زخمی شدند.

برخی از جوانان معترض با زدن ماسک‌هایی به صورت، سنگ هایی را به سمت نیروهای ضدشورش پرتاب و در مقابل، نیروهای پلیس نیز نارنجک های گوشخراش علیه معترضان استفاده می کردند.

یک سخنگوی پلیس اوکراین خبر داده که در تظاهرات امروز حدود صد نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند. همچنین این سخنگو اضافه کرد که معترضان ساختمان شهرداری کیف را تسخیر کرده و اکنون مسؤولان شهرداری مشغول مذاکره با آنان هستند.

رهبران معترضان نیز با هشدار نسبت به اقدامات تحریک آمیز، از تلاش هایی برای تسخیر مقر ریاست جمهوری اوکراین خبر داده اند.

تظاهرات اعتراض آمیز اوکراین از یک هفته پیش و از زمانی که ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور اوکراین از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد، آغاز شده است. معترضان از رییس جمهور اوکراین که تحت فشار روسیه دست به این اقدام زد، می خواهند که از سمت خود کناره گیری کند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا