مرگ خواننده زن و یک اتفاق جالب+ تصویر

یک نت ـ ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی صاحب جوایز گرمی، در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ بر اثر مصرف بیش از حد الکل و مسمومیت ناشی از آن درگذشت. اگر مرگ به سراغ این خواننده مشهور و پرطرفدار با صدایی جادویی نمی آمد، او روز شنبه ۱۴ سپتامبر سالگرد تولد ۳۰ سالگی خود را جشن می گرفت.
 مرگ خواننده زن و یک اتفاق جالب+ تصویر

ایمی واینهاوس، خواننده  بریتانیایی صاحب جوایز گرمی، در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۱ بر اثر مصرف بیش از حد الکل و مسمومیت ناشی از آن درگذشت. اگر مرگ به سراغ این خواننده مشهور و پرطرفدار با صدایی جادویی نمی آمد، او روز شنبه ۱۴ سپتامبر سالگرد تولد ۳۰ سالگی خود را جشن می گرفت.

 

 

نمایشگاه عکسی از این هنرمند در یک گالری در لندن برپا شده است که والدین وی از آن بازدید کردند. آنها بنیاد خیریه ایمی واینهاوس را بنا نهاده اند، بنیادی که درباره اثرات مخرب استفاده زیاد از الکل و موادمخدر به جوانان هشدار می دهد.

ایمی در محله کامدن واقع در شمال لندن زندگی می کرد و در همانجا هم به زندگی بدرود گفت. وی پیش از مرگش خود را از بند مصرف مواد مخدر رها ساخته بود اما نتوانست بر مصرف الکل بیش از حد فائق آید.
 

 

گرچه کنسرت های این خواننده زن انگلیسی در دوران حیاتش  به محلی برای انحراف اخلاقی جوانان و کشیده شدن آنها به دام مواد مخدر و مشروبات الکلی شده بود اما به نظر می رسد جوانمرگ شدن وی در اثر اعتیاد لااقل برای عده ای از طرفداران پروپاقرص او  عبرت آموز بوده و آنها را به بازگشت و پشیمانی از کارهای گذشته واداشته است.  میچ واینهاوس پدر وی با اعتراف به این موضوع می گوید: "روزانه، نامه های زیادی از جوانان و افراد مسن دریافت می کنیم آنها برای ما می نویسند که ایمی زندگی آنها را تغییر داده است. افرادی که گرفتار اعتیاد بودند پس از مرگ ایمی اعتیاد خود را درمان کرده اند. ایمی اثر مثبتی بر روی هزاران پیر و جوان داشته است.”

نکته قابل توجه دیگر آنکه شبکه یورونیوز هم سعی می کند با روش رسانه ای خود و به روش معمول در غرب که از چنین شخصیت های متزلزلی ستاره و الگو می سازند ایمی واینهاوس را خواننده ای با صدایی جادویی معرفی کند و در ادامه گزارش خود مرگ او را مانند دوران زندگی اش مثبت نشان دهد  اما یادمان نرود همین صدای جادویی بود که بسیاری از جوانان را با فرو بردن در خواب غفلت به پرتگاه های فساد کشاند و دیری نپائید که خود هم در باتلاقی از تباهی فرو رفت.

گفتنی است بسیاری از بازیگران و خوانندگان غربی که ظاهری آراسته و عامه پسند دارند، در درون از معضلات فراوانی مانند اعتیاد، روابط نامشروع، بیماری های روحی و روانی، بی هویتی و ... رنج می برند؛ ولی با وجود این معضلات فردی، از سوی رسانه ها به عنوان الگو و نماد به مردم و به خصوص جوانان معرفی می شوند.

جام

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده