توکیو میزبان المپیک ۲۰۲۰ شد

یک نت ـ توکیو با رای اکثریت اعضای کمیته بین المللی المپیک به‌عنوان میزبان بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد.
توکیو میزبان المپیک ۲۰۲۰ شد

به گزارش مجله اينترنتي يك نت توکیو با رای اکثریت اعضای کمیته بین المللی المپیک به‌عنوان میزبان بازی‌های تابستانی و پارالمپیک ۲۰۲۰ انتخاب شد.

مادرید پس از اولین دور رای گیری اعضای کمیته بین المللی المپیک، به دلیل اینکه نتوانست رای لازم را به دست بیاورد، نامش از بین سه کاندیدای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ حذف شد.

پایتخت اسپانیا و استانبول در رای گیری بسیار نزدیک به یکدیگر بودند ولی در نهایت مادرید در رای گیری دوم با کسب تنها ۴۵ رای در مقابل ۴۹ رای استانبول، نتوانست رای لازم را به دست بیاورد.

توکیو در رای گیری اولیه اعضای کمیته بین المللی المپیک بیشترین رای را به دست آورد ولی نتوانست اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.

مادرید، توکیو و استانبول سه شهری که خواستار میزبانی المپیک ۲۰۲۰ بودند، امروز و در صد و بیست و پنجمین کنگره کمیته بین المللی المپیک، در بوینوس آیرس با ارائه برنامه‌ها دلایل خود را درباره اینکه چرا باید میزبان المپیک باشند، برای اعضای این کمیته تشریح کردند.

استانبول اولین شهری بود که نمایندگان آن برنامه خود را برای اعضای کمیته بین المللی المپیک تشریح کردند.

پیشنهاد استانبول برای میزبانی المپیک ۲۰۲۰، پنجمین تلاش ترکیه برای میزبانی بازی‌های تابستانی در ۲۰ سال اخیر است.
سایه دوپینگ

تمرکز استانبول در برنامه پیشنهادی خود برای میزبانی المپیک بیشتر روی آسیایی-اروپایی بودن این شهر، ویژگی‌های تاریخی و چند فرهنگی بودن مردم ساکن این شهر بود.

کارزار شهر استانبول برای گرفتن میزبانی المپیک از درگیری‌ها بین مخالفان دولت و نیروهای پلیس در میدان تقسیم ضربه خورد، اما این تنها نکته منفی برای میزبانی استانبول نبود، دوپینگ ۳۱ نفر از ورزشکاران این کشور یکی دیگر از رخدادهای بدی بود که میزبانی استانبول را تحت تاثیر قرار داد.

نمایندگان شهر استانبول در برنامه ارائه خود بیشتر روی نقاط قوت ترکیه تکیه کردند، مسائلی مثل؛ قدرت اقتصادی، ایجاد انگیزه برای نسل‌های آینده ورزشکاران و این نکته که بازی‌های المپیک می‌تواند باعث صلح در منطقه شود.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، یکی از هیات نمایندگی استانبول برای میزبانی بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ در این مراسم گفت: "اعطای میزبانی بازی‌های تابستانی به ترکیه، سرزمین جوانان و شهر هشت هزار ساله استانبول، شهری که دو قاره به هم می‌رسند، تجسم واقعی روحیه المپیک است."

توکیو دومین شهری بود که نمایندگان توکیو برنامه‌های خود را برای اعضای کمیته بین المللی المپیک ارائه کردند .

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی خود تاکید کرد که این کشور محل امنی برای برگزاری المپیک است.

پس از سونامی و زمین لرزه‌ شدید ژاپن در سال ۲۰۱۱، نگرانی‌های متعددی درباره نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما مطرح شد ولی آقای آبه با تاکید بر امن بود ژاپن و شهر توکیو گفت: "آن موضوع تمام شده است و هرگز به شهر توکیو آسیب نخواهد زد."

در برنامه‌های پیشنهادی نمایندگان توکیو بر این نکته تاکید شد که تست دوپینگ هیچ کدام از ورزشکاران ژاپنی در دوسال اخیر مثبت نبوده است.

نمایندگان اسپانیا و شهر مادرید امید زیادی برای میزبانی المپیک ۲۰۲ داشتند، نمایندگان مادرید آخرین گروهی بودند برنامه خود را ارئه دادند.

اسپانیا با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد از مراکز ورزشی و استادیوم‌ها آماده و در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مادرید را شهری"توریستی و پرشور" معرفی کردند.

ماریانو روخای، نخست وزیر اسپانیا در این مراسم گفت: "این مناسب ترین المپیک از نظر هزینه در تاریخ خواهد بود، مادرید می تواند بدون هیچ خطر برای حرکت المپیک، میزبان این بازی‌ها باشد."

اما پس از از بین رفتن ۲۰۰ بسته نمونه خون در پرونده دوپینگ پورتو، سوال‌های متعدد درباره سیاست این کشور در مقابله با دوپینگ وجود دارد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده