رفتن به محتوای اصلی

پيرترين مرد ایرانی با 122 سال سن (+عکس)

تاریخ انتشار:
یک نت ـ به گزارش خبرنگار ایرنا، عدای عبدالخانی ، پیرمرد شوشی است که با زندگی سالم، استفاده از غذاهای سالم، کار و تلاش و پیاده روی توانسته به سن 122 سالگی برسد.
پيرترين مرد ایرانی با 122 سال سن (+عکس)

به گزارش خبرنگار ایرنا، عدای عبدالخانی ، پیرمرد شوشی است که با زندگی سالم، استفاده از غذاهای سالم، کار و تلاش و پیاده روی توانسته به سن 122 سالگی برسد.اطلاعات شناسنامه ای عدای عبدالخانی می گوید متولد 1270 شمسی است .

وی همه عمر خود را چوپانی کرده است و از همین درآمد روزگار می گذرانده است. عبدالخانی سه دختر و پنج پسر دارد.

وی که درروستای اطراف شهرالوان بخش شاوور شوش ساکن است در این سن در سلامت کامل به سر می برد و بنا به معاینات پزشکی، اکنون با توجه به کهولت سن ضربان قلب و نبض وی طبیعی است.

نزدیکان او رمز سلامتی وی را استفاده از شیر و لبنیات و کار کردن و به خصوص کشاورزی وپیاده روی های طولانی در هنگام چوپانی در طول یک عمر کار و زندگی می دانند.همسرش درسن 87سالگی وحدود 13سال پیش فوت کرده وفرزند ارشد وی درسال 1339به خدمت سربازی رفته است.

رابطه وی با فرزندان و نوه هایش نیز بسیار صمیمانه است و به گفته آنها هر وقت حوصله کند به یادآوری خاطرات خود از دوران قدیم و به خصوص مساله کشف حجاب می پردازد.هم اکنون عدای عبدالخانی دارای بیش 150 نوه داردکه بزرگترین آنها90سال وکوچکترین آنها 2ماهه وچندنوه وی نیز فوت کرده اند.

 

دیدگاه‌ها

اميرحق دوست 1392/06/18 - 14:45

عاليست من دوستداراين سوژهاهستم

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا