شير دادن مادر زن به دامادش/شوهرم چند بار شير مادرم را خورده

یک نت ـ من و همسرم دختر عمو پسر عمو هستیم و یکسال اختلاف سنی داریم، مادرم شوهرم رو تو نوزادی شیر داده یعنی من خواهرشم! من الان فهمیدم که مادرم حدود پنج شش بار بهش شیر داده چکار باید بکنیم؟ یعنی باید طلاق بگیریم!؟
شير دادن مادر زن به دامادش/

من و همسرم دختر عمو پسر عمو هستیم و یکسال اختلاف سنی داریم، مادرم شوهرم رو تو نوزادی شیر داده یعنی من خواهرشم! من الان فهمیدم که مادرم حدود پنج شش بار بهش شیر داده چکار باید بکنیم؟ یعنی باید طلاق بگیریم!؟

جواب: با پنج شش بار شیر دادن توسط مادر شما محرمیت حاصل نمی شود و شرایطی که باعث محرمیت در اثر شیر دادن می شود عبارت است از: شير دادنى كه علت محرم شدن است هشت‏ شرط دارد: اول: بچه شير زن زنده را بخورد، پس اگر از پستان زنى كه مرده است ‏شير بخورد فايده ندارد. دوم: شير آن زن از حرام نباشد، پس اگر شير بچه‏ اى را كه از زنا به دنيا آمده به بچه ديگر بدهند، به واسطه آن شير، بچه به كسى محرم نمى‏ شود.

سوم: بچه شير را از پستان بمكد پس اگر شير را در گلوى او بريزند نتيجه ندارد. چهارم: شير خالص و باچيز ديگر مخلوط نباشد. پنجم: شير از يك شوهر باشد. پس اگر زن شيردهى را طلاق دهند بعد شوهر ديگرى كند و از او آبستن شود و تا موقع زاييدن، شيرى كه از شوهر اول داشته باقى باشد و مثلا هشت دفعه پيش از زاييدن از شير شوهر اول و هفت دفعه بعد از زاييدن از شير شوهر دوم به بچه‏ اى بدهد، آن بچه به كسى محرم نمى‏ شود. ششم: بچه به واسطه مرض شير را قى نكند و اگر قى كند بنابر احتياط واجب كسانى كه به واسطه شير خوردن به آن بچه محرم مى‏ شوند بايد با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه هم به او ننمايند.

هفتم: پانزده مرتبه يا يك شبانه روز به طورى كه‏ در مساله بعد گفته مى ‏شود شير سير بخورد يا مقدارى شير به او بدهند كه بگويند ازآن شير استخوانش محكم شده و گوشت در بدنش روييده است، بلكه اگر ده مرتبه هم به او شير دهند احتياط مستحب آن است كسانى كه به واسطه شير خوردن او به او محرم مى‏ شوند با او ازدواج نكنند و نگاه محرمانه هم به او ننمايند. هشتم: دو سال بچه تمام نشده باشد و اگر بعد از تمام شدن دو سال او را شير دهند به كسى محرم نمى‏ شود بلكه اگر مثلا پيش از تمام شدن دو سال چهارده مرتبه و بعد از آن يك مرتبه شير بخورد به كسى محرم نمى‏ شود، ولى چنانچه از موقع زاييدن زن شيرده بيشتر از دو سال گذشته باشد و شير او باقى باشد و بچه ‏اى را شير دهد آن بچه به كسانى كه گفته شد محرم مى‏ شود.[1]

نکته: در این مسئله اختلاف فتوا در بین مراجع وجود دارد مثلا ایت الله مکارم نه شرط می دانند برای محرمیت با شیر دادن یا اینکه دوتن از مراجع مرحوم تعداد دفعات شیر دادن برای محرمیت را به احتیاط ده مرتبه می دانند و .......

نکته پایانی: هرگاه ثابت شود که زن و مردی که ازدواج کرده اند در واقع برادر و خواهر رضاعی هستند طلاقی وجود ندارد زیرا این دو خواهر و برادر هستند و از ابتدا عقد آنها بیهوده بوده است.

پی نوشت:

1: مسئله 2474 رساله سیزده مرجع

 

موضوع: 
امتیاز: 
میانگین: 5 (1 vote)

دیدگاه‌ها

سلام عزیزم خیالت راحت /5؛6بار شیر خوردن محرمیت نمیاره 1-باید بچه زیر 2سال باشه 2- 15بار متوالی یا در یک شبانه روز بدون اینکه در بین ازشیر کسی دیگر یا غذای دیگر تغذیه کرده باشد پی به زندگیت ادامه بده و بخند
وای تو باید طلاق بگیری اره عزیزم .
نگران نباش محرم نیست
بچهات چ میکنی؟؟؟؟ مثل فراعنه اذواج کردی ها کلک بعد از مرگ مومیاییتون میکنیم
ازنظرمن محرمه
شير زن عموشو خورده اون كه اشكالي نداره
از نظر بنده شما ب زندگیتان ادامه بده و ایشااله ک خوشبخت بشی
به نظر من محرم نیست چون با چند دفعه شیر دادن که محرم نمیشه به بقیه توجه نون موفق باشی
چه جالب
خیالت‌راحت.‌نباید‌طلاق‌بگیری
خیالت راحت عزیزم ب زندگیت بچسب
مشکلی نیس عزبزم
اشکال نداره عسیسم به حرف کساایی هم که میگن طلاق بگیر توجه نکن زندیگتو دستی دستی خراب نکن جیگر
خاك بر اون سرت تو مسلماني؟
خاك بر اون سرت اخه تو مسلماني؟
نگران نباش با5-6 بار شیر دادن محرم نمی شه حد اقل باید 70بار به طور کامل شیر بخور تا به خواهر و برادر خوانده بشید
جیگر به زندگیت برس عزیزم