رفتن به محتوای اصلی

قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازار تهران و بازار جهانی در روز پنجشنبه 24 مرداد ماه 1392

تاریخ انتشار:
یک نت ـ قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازار تهران و بازار جهانی در روز پنجشنبه 24 مرداد ماه 1392
قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازار تهران و بازار جهانی در روز پنجشنبه 24 مرداد ماه 1392

بررسي نرخ ارز و قيمت دلار، طلا، سكه و نفت در بازارهاي داخلي و بازارهای خارجي در روز پنجشنبه 24 مرداد ماه 1392 به شرح ذيل است.

قیمت سکه و ارز در روز پنجشنبه

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز پنجشنبه در بازار یک میلیون و 65 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 35 هزار تومان، نیم سکه 560 هزار تومان، ربع سکه 360 هزار تومان و گرمی 237 هزار تومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار داخلی 103 هزار و 536 تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1324.23 دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش 3 هزار و 210 تومان، هر یورو را 4 هزار و 250 تومان، هر پوند را 4 هزار و 930 تومان و هر درهم امارات را 870 تومان اعلام کردند.

 

بهای نفت خام برنت در محدوده 111 دلاری

بلومبرگ، بهاي نفت در بازار لندن و نيويورک با افزایش مواجه شد.

بهاي هر بشكه نفت خام آمريكا موسوم به وست تگزاس اينترميديت با  23 سنت افزایش به قيمت  107 دلار و  8 سنت در هر بشكه معامله شد.

بر اساس اين گزارش، هر بشكه نفت خام برنت درياي شمال هم با 1 دلار و  56 سنت  افزایش معادل  110دلار و  56 سنت در هر بشكه خريد و فروش شد.

 

پیش بینی بانک ساکسو از وضعیت بهای طلا

ال هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو معتقد است با وجود فشارهای نزولی، قیمت‌های طلا بالاتر خواهد رفت زیرا به نظر می‌رسد بازار در وضعیت خنثی‌تری به سر می‌برد به عقیده وی، قیمت‌های طلا تثبیت شده اند و در کوتاه مدت در کانالی قرار دارند که بین سطح حمایتی 1300 دلار در هر اونس و سطح مقاومتی 1350 دلار در هر اونس در نوسان است

به گزارش کیتکو نیوز،با اینهمه هانسن پیش بینی می‌کند قیمت‌های این فلز به 1400 دلار صعود کند و سپس اندکی کاهش یافته و با قیمت حدود 1375 دلار سال را به پایان برساند.

اما هانسن در مورد قیمت‌های کنونی طلا نظری ندارد زیرا عوامل مثبت و منفی برابری در بازار این فلز وجود دارند. اگرچه فدرال رزرو آمریکا ممکن است کاهش روند اجرای برنامه تسهیل مقداری پول را در سپتامبر آغاز کند اما به این معنی نخواهد بود که تورم اندک باقی می‌ماند. از سوی دیگری اقتصاد جهانی به کندی در حال احیا شدن است اما همچنان موضوعاتی وجود دارند که باید مورد رسیدگی قرار بگیرند. اگرچه جدیدترین آمار نشان داد اروپا با رشد 0.3 درصدی تولید ناخالص داخلی طی سه ماهه دوم، رسما از رکورد یک سال و نیمه خود خارج شد اما هانسن این آمار را آن اندازه که در تیتر اخبار به نظر می‌رسند، خوب نمی‌داند زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان درگیر مشکلاتی هستند که اقتصاد جهانی را به وضعیت کنونی کشانده است.

به عقیده کارشناس بانک ساکسو، نکته مثبت بزرگی که برای طلا وجود دارد، ماندن قیمت آن در بالای 1300 دلار است که نشان دهنده بازگشت اعتماد به بازار این فلز گرانبها با وجود انتشار اخبار اقتصادی نه چندان موافق برای طلا است.

اگرچه هانسن در مورد قیمت‌های طلا خوش بین است اما نسبت به نقره خوش بینی بیشتری دارد. وی انتظار دارد تجدید تقاضای صنعتی به افزایش بهای این فلز نقره ای کمک کرده و باعث شود عملکرد بهتری نسبت به فلز زرد در سال جاری داشته باشد و معتقد است قیمت این فلز افزایش متوسطی تا پایان سال خواهد داشت که قیمت‌های پایدارتر را برای آن به دنبال دارد.

 

پیش بینی بهای طلا براساس نمودار تکنیکال

طبق نمودار تکنیکال سطح مقاومتی قیمت جهانی طلا در مسیر افزایش به بیش از دامنه ۱۳۴۳ دلار قرار گرفته که تاحدی امکان کاهش به زیر این سطح نیز وجود دارد.

به نقل از اف ایکس استریت،لازم به یادآوری است که قیمت جهانی طلا در صورت ادامه روند صعودی می تواند به راحتی سطح 1343دلار را شکسته و به 1349 دلار افزایش یابد.

چنانچه روند صعودی بهای اونس طلا ادامه یابد قیمت این فلز زرد به سطح مقاومتی نهایی 1427دلار خواهد رسید.

در صورت نزول قیمت جهانی طلا، سطوح حمایتی این فلز به ترتیب 1315،1270و1265دلار و در صورت صعود سطوح مقاومتی به ترتیب 1343،1349و1427دلار خواهد بود.

 

خیزش دوباره بهای طلا+جدول

به دنبال انتشار آمارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم در آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان ، قیمت طلا امروز پنجشنبه برای دومین بار در هفته جاری با افزایش روبرو شد. عصر روز گذشته این روند افزایش آغاز شد و به یک باره ۱۱ دلار بر قیمت هر اونس طلا افزود.

به گزارش بنکر (Banker)،  هر اونس طلا امروز هم با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1340.74 دلار رسید هرچند که بعد از گذشت چند ساعت مجددا به 1337 دلار کاهش یافت.

قیمت طلا روز گذشته نیز با یک درصد افزایش روبرو شده بود که علت اصلی آن ثابت بودن نرخ تورم آمریکا بوده است.

بر اساس این گزارش، تازه ترین آمارهای اقتصادی نشانگر ثابت بودن نرخ تورم آمریکا است که این مساله احتمال ادامه اجرای برنامه محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا را تقویت می کند.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۱۱ دلار و ۲۰ سنت نسبت به آخرین نرخ، ۱۳۳۲ دلار و ۶۰ سنت ارزش گذاری شد و قیمت سبد نفتی اوپک نیز به مرز ۱۰۷ دلار نزدیک شده است.

روز گذشته نیز هر اونس طلا در بازارهای جهانی نسبت به آخرین نرخ افزایش 11 دلار و 20 سنتی را نشان می دهد.

همچنین طلا در 30 روز گذشته با افزایش 3.85 درصدی، 49 دلار و 40 سنت افزایش قیمت داشته است؛ طی یک سال گذشته نیز قیمت طلا با کاهش 16.66 درصدی کاهش 266 دلار و 40 سنتی را تجربه می کند.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در آخرین نرخ 106 دلار و 75 سنت ارزش گذاری شده است.

این میزان در کمترین نرخ طی یک هفته گذشته به 104 دلار رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت متوسط تگزاس غربی نیز ۱۰۵دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

نرخ دلار ارزان شد،طلا و نفت بالا کشید

بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو و خروج کشورهای اروپایی از رکود اقتصادی برای نخستین بار در ۱۸ ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو در برابر دلار و سایر ارزهای بین المللی داشته است

به گزارش رویترز؛ موسسه آمار اروپا یورو استات روز گذشته اعلام کرد رشد اقتصادی منطقه یورو طی سه ماه دوم امسال به لطف افزایش رشد اقتصادی آلمان و فرانسه به بیش از 0.3 درصد رسیده است.

ثابت مانده نرخ تورم آمریکا طی ماه جولای نیز تاثیر زیادی بر کاهش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی فدرال رزرو داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز 0.2 درصد کاهش یافته و هر دلار در برابر 97.90 ین مبادله شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی نیز 0.1 درصد کاهش یافت . ارزش دلار در برابر یورو نیز 0.1 درصد کاهش یافته و هر یورو در برابر 1.3265 دلار داد و ستد شده است.

رشد اقتصادی آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو در سه ماه دوم 2013 به بیش از 0.7 درصد و رشد اقتصادی فرانسه نیز به 0.5 درصد رسیده است.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست 17 و 18 سپتامبر خود بخشی از برنامه محرک پولی خود را متوقف خواهد کرد.

کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی موجب افزایش قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا و نفت شده است.

 

منبع:بولتون

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا