در نبود پيامبران و امامان آیا قرآن مجید برای هدایت ما كافی است؟

یک نت ـ امروزه بسیاری از فرقه های مذهبی این شعار را سر می دهند كه قران مجید برای هدایت و موفقیت ما كافی است و ما نیازی به اهل بیت علیهم السلام نداریم آیا این استدلال از دیدگاه قرآن مجید درست است ؟
كعبه

امروزه بسیاری از فرقه های مذهبی این شعار را سر می دهند كه قران مجید برای هدایت و موفقیت ما كافی است و ما نیازی به اهل بیت علیهم السلام نداریم آیا این استدلال از دیدگاه قرآن مجید درست است ؟

پاسخ:با سلام به شما دوست گرامی

خداوند متعال در اولین آیه از سوره مباركه ابراهیم هدف از نزول قرآن كریم را این گونه بیان می كند:

 (الر كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلى‏ صِراطِ الْعَزیزِ الْحَمیدِ :الف، لام، راء. كتابى است كه آن را به سوى تو فرود آوردیم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاریكیها به سوى روشنایى بیرون آورى: به سوى راه آن شكست ناپذیر ستوده.)(إبراهیم :  1)

هدف هایی چون بیرون بردن مردم از تمامی تاریكی ها به روشنایی و نور و هدایت مردم به سوی خوشبختی و موفقیت و كامیابی.اما سوال اصلی اینجاست كه آیا قرآن كریم به تنهایی می تواند انسان را به همه این اهداف برساند ؟

پاسخ این سوال مهم را خداوند متعال در همین آیه بیان می كند كه قرآن مجید به تنهایی نمی تواند بلكه نیازمند یك رهبر و مدیر و مدبر است و بدون او رسیدن به این اهداف میسر نخواهد بود ،حال تا زمانی كه پیامبر اكرم در میان مردم زندگی می كرد او این وظیفه مهم را بر عهده داشت و بعد از جضرت نیز با بیان حدیث شریف ثقلین این وظیفه بر عهده ائمه اطهار قرار گرفت كه مجری دستورات قرآن و همچنین رهبری مردم را بر عهده بگیرند .

گروه رهپویان قرآن 

 

منبع : www.jonbeshnet.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده