تاثیر چاقی در ناباروری مردان

یک نت ـ خردمند با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد زوج‌ها در جهان دچار مشکل ناباروری هستند، گفت: ٥٠ درصد‏ این مشکل مربوط به مردان است.
ناباروری

یک نت ـ علیرضا خردمند عضو هیئت علمی ارولوژی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز و آندرولوژیست مركز تحقیقات و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به برگزاری کنگره سلامت و ناباروری مردان اظهار کرد: این کنگره دوم تا چهارم اسفندماه سال جاری در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود و تازه های سلامت مردان و مسائل باروری مردان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت؛ همچنین این كنگره همزمان با هفته سلامت مردان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵درصد زوج‌ها در جهان دچار مشکل ناباروری هستند و به نظر می‌رسد این آمار در ایران نیز به همین صورت بوده است، گفت: پیش بینی می‌شود حداقل حدود ۱۵ درصد از زوج‌های ایرانی دچار مشکل ناباروری باشند و حدود ٥٠ درصد موارد علل مردانه در این مشكل نقش دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ناباروری همواره یک مشكل اساسی در جوامع بشری بوده است، اظهار كرد: نرخ ناباروری در جهان حدود ١٥ درصد بوده است، ادامه داد: علت ناباروری در مردان مختلف بوده که شایع‌ترین علت آن موارد ناشناخته است؛ دلایل سرشتی و محیطی نیز از دلایل ناباروری در مردان به شمار می‌رود به طور مثال واریکوسل از جمله دلایل ناباروری در مردان محسوب می‌شود كه شایع‌ترین علت قابل درمان با جراحی در ناباروری مردان است.

دلایل ناباروری مردان

دبیرعلمی همایش سلامت مردان - ناباروری مردان گفت: دلایل محیطی، ژنتیکی و برخی بیماری ها نیز در بروز ناباروری مردان تاثیر دارد كه با مراجعه به موقع به پزشك و تشخیص به موقع می‌توان در مواردی به حل مشكل پرداخت.

وی گفت: امروزه به دلیل گسترش شهرنشینی ناباروری در مردان نیز افزایش یافته است كه به دلیل افزایش تنش‌های روحی و استرس، تغذیه نادرست، چاقی، روش‌های نارست رفتاری مثل اعتیاد و آلودگی‌های محیطی است كه تا حدود زیادی می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از مشکلات ناباروری در مردان قابل رفع بوده و جهان در درمان ناباروری بسیار موفق عمل کرده است؛ همچنین طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در ایران در درمان ناباروری انجام شده است؛ بسیاری از زوج‌های نابارور در ایران تا چندی قبل برای درمان مجبور به سفر به خارج از كشور بودند اما امروزه پیشرفت ‌های قابل توجه در ایران، موجب شده با اطمینان اعلام كنیم كه اكنون در زمینه درمان‌ های مدرن ناباروری در ایران كمبودی وجود ندارد و همه امكانات تشخیصی و درمانی مورد نیاز در این زمینه در ایران فراهم است.

دبیرعلمی همایش سلامت و ناباروری مردان گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که منجر به ناباروری در مردان می‌شود با درمان آن می‌توان نسبت به فرزند دار شدن مردان امیدوار بود.

وی افزود: در این كنگره علاوه بر ناباروری مردان سایر مباحث سلامت مردان و از جمله سلامت خانواده و سلامت جنسی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ دومین كنگره سلامت مردان- ناباروری مردان با شركت متخصصین ارولوژی، زنان، جنین شناسی و سایر پزشكان متخصص از دوم تا چهارم اسفند ماه سال‌جاری در مركز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده