روش خواستگاری از يک دختر چيست؟

براي پيدا کردن خواستگار براي يک دختر راه حل چيست؟روش خواستگاری از يک دختر چيست در حالي که خانواده دختر را نمي شناسيم وفقط دختر را ديده ايم؟

خواستگاری

یک نت ـ روش خواستگاری از يک دختر چيست در حالي که خانواده دختر را نمي شناسيم وفقط دختر را ديده ايم؟

براي پيدا کردن خواستگار براي يک دختر راه حل چيست؟

پاسخ:

با عرض سلام و احترام

روش خواستگاری بسیار آمیخته با فرهنگ و برخی رسومات است. معمولا در این مواقع پسر با مطرح کردن مسئله نزد خانواده خود، آن‌ها را از شخص مورد نظر و مورد علاقه‌اش آگاه می‌سازد. از آن پس مدیریت کارها به خانواده پسر مخصوصا مادر و خواهرها سپرده می‌شود. معمولا ارتباط گرفتن مستقیم پسر با دختر، قبل از اینکه با خانواده دختر ارتباط بگیرد، یکی از نقاط ضعف پسر، به ویژه در خانواده‌های مذهبی، شناخته می‌شود. بنابراین بهترین روش این است که پسر مسئله را با خانواده خود درمیان بگذارد. این کار دو فایده عمده دارد: اول اینکه، مستقیما با خود دختر ارتباط نگرفته و موجبات بی‌اعتمادی خانواده دختر را فراهم نمی‌کند. دوم اینکه، مزاق خانواده خودش را نیز به دست می‌آورد. در فرهنگ ما خانواده را نمی‌توان از خواستگاری و ازدواج جدا کرد. تا جاییکه یکی از ملاک‌های ازدواج‌های موفق، موافقت خانواده‌ها و هم‌نظر بودن آن‌ها با پسر یا دختر است.

در خصوص سوال دوم: معمولا طبق قوانین نانوشته و نیز طبق غرائز انسانی، پسرها به دنبال دخترها برای خواستگاری می‌روند. بنابراین به صورت طبیعی دختر خانم‌هایی که به سن ازدواج رسیده‌اند دارای خواستگارانی هستند. اما مواردی نیز یافت می‌شود که این حالت رخ نمی‌دهد یا اینکه دختر خانم از آقا پسری خوشش می‌آید اما آقا پسر از این مسئله بی‌خبر است. در این موارد بایستی از واسطه‌ای امین و کاربلد استفاده کرد. به این صورت که واسطه به صورتی غیرمستقیم پسر مورد نظر را به خواستگاری از این دختر ترغیب نماید. در صورتیکه پسر نیز تمایلی به این وصلت داشته باشد اقدام به خواستگاری می‌کند. در صورتیکه هم که چنین رغبتی نباشد، این مورد از لیست حذف می‌گردد.

مطالعه کتاب‌هایی که با موضوع مشاوره پیش از ازدواج تالیف شده‌اند در پاسخ به این نوع سوالات و نیز آگاهی از مسائل مهم دیگر در این رابطه مفید هستند.

- مطلع مهر، تالیف دکتر بانکی‌پورفرد، انتشارات حدیث راه عشق
- آموزش پیش از ازدواج، تالیف آقای مهدی میرمحمدصادقی، انتشارات به‌نشر
- دختران و انتخاب همسر، تالیف آقای مظاهری از انتشارات عطش

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده