شوهرم با دختری دیگر در ارتباط است

یک نت ـ از رفتارهای شوهرم مطمئنم با دختری ديگر در ارتباط است . از من دور شده است و مدام در حال چت کردن است.
شوهرم با دختری دیگر در ارتباط است

یک نت ـ چند وقتي هست که از رفتارهای شوهرم مطمئنم با دختري ديگر در ارتباط است . از من دور شده است و مدام در حال چت کردن است. آیا دعا و نفرین می تواند برایش خطرساز باشد؟

پاسخ:

اين حق شماست كه از رابطه‌اي كه شوهرتان با آن دختر برقرار كرده اذيت شويد و زبان به شكوه بكشاييد؛ چرا كه اساساً در اسلام چنين رابطه اي تعريف شده نيست و بنيان خانواده را متزلزل مي کند.

به هر حال، شوهرتان مثل هر انسان ديگري دچار نوعي كج رفتاري شده است و اين شما هستيد كه با ملاطفت، محبت، نرمي و لطافت مي‌توانيد او را متوجه اشتباهش گردانيد و او را در اصلاح رفتارش ياري كنيد. براي اين منظور، سعي كنيد در يك محيط مناسب و فضاي آرام، به گفتگو با همسرتان بپردازيد و احساسات و عواطف قلبي خود را با او در ميان بگذاريد. به او بفهمانيد كه كاملاً دلسوز و خيرخواه او هستيد.

هرگز همسرتان را مستقيماً به باد انتقاد نگيريد، بلكه تنها احساسات خود را از حوادث و وقايع زندگي و مشكلاتي كه با آن روبرو هستيد و از آن رنج مي‌بريد و عذاب مي‌كشيد، بيان كنيد؛ چرا كه معمولاً انسان‌ها در برابر انتقاد مستقيم، احساس حقارت و تحقير مي‌كنند و موضع دفاعي و يا مقابله‌اي به خود مي‌گيرند و به جاي اين كه مشكل را درك كنند، در صدد دفاع از خود بر مي‌آيند و يا حالت تهاجمي به خود مي‌گيرند و بيشتر لجاجت مي‌ورزند. اين را بدانيد كه بيان احساسات و عواطف قلبي خود به شوهرتان از چيزهايي كه از آن رنج مي‌كشيد به نوعي انتقاد غير مستقيم تلقي مي‌شود.

اگر با شوهرتان اصولي و درست برخورد كنيد، وي در مقابل شما جبهه نمي‌گيرد و با برانگيختن حس همدردي وي، به حرف‌هاي‌تان بيشتر گوش فرا مي‌دهد و شما را درك مي‌كند، اسباب خشنودي‌تان را بيش از پيش فراهم مي‌آورد و سعي مي‌كند در اصلاح رفتار خود بكوشد.

ممكن است شوهرتان خيال ‌كند كه برقراري ارتباط صميمانه با وي كار درستي است و يا آسيبي را متوجه او نخواهد كرد؛ در حالي كه اگر هم آسيبي متوجه شوهرتان نگردد، احتمال آسيب در آن خانم وجود دارد؛ چون ممكن است آن خانم به پختگي شوهرتان نباشد و محبت بيش از حد و ارتباط صميمانه كار دستش بدهد.

اگر با اين روش كار به جايي نبرديد در اين صورت، سعي كنيد به بهانه‌اي و با ترفندهاي مختلف او را به مراكز مشاوره‌اي و خدمات روانشناختي معتبر بكشانيد و با كمك روانشناسان، مشاوران و خانواده درمانگران با تجربه شوهرتان را متوجه برخي اشتباهات خود گردانيد و در اصلاح رفتار وي بكوشيد. گاهي براي اصلاح برخي رفتارها هيچ راهي به اندازه مراجعه حضوري و دانش‌افزايي توسط متخصصين مربوطه كارآيي ندارد.

خواهر محترم! به هيچ وجه نيازي به دعا نويسي و اين قبيل کارها نيست و فقط کافي است با ملاطفت و آرامش موضوع را حل و فصل نماييد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده