رفتن به محتوای اصلی

آیا مهریه در زندگی تاثیری داره؟

تاریخ انتشار:
آیا مهریه در زندگی تاثیری داره؟ آخه ما چند سال پیش یکی از پسران اقواممان با مهریه بسیار اندک با دختری ازدواج کرد. اکثرا تصور کردند که آن دختر عیبی چیزی داشته که مهریه اش در این حد پایین بوده.
آیا مهریه در زندگی تاثیری داره؟

یک نت ـ آیا مهریه در زندگی تاثیری داره؟ آخه ما چند سال پیش یکی از پسران اقواممان با مهریه بسیار اندک با دختری ازدواج کرد. اکثرا تصور کردند که آن دختر عیبی چیزی داشته که مهریه اش در این حد پایین بوده.

از طرفی هم شاید دختری دوست داشته باشه مهریه ی پایین بگیره.. اما دوتا مشکل پیدا میشه..

یکی همون حرفی که امکان داره از جانب خانواده ی پسر پشت سرش گفته بشه

دوم اینکه : مهریه ی مادر ِ آن دختر 350 سکه بوده است. چگونه مادرش را راضی کند که رضایت به تعداد سکه ی بسیـــــــــــار پایین تر از خود بدهد؟

چه طوری میتونه خانواده رو راضی کنه؟

(سوال مربوط به مهریه رو در جستار اخلاق نیز مطرح میکنم. چون فکر میکنم از دو دیگاه باید بهش نگاه بشه. قبلتر عرض کردم تا اگر احیــــــــــانا سوال را در آنجا دیدید؛ حمل بر جسارت نکنید)

با سپاس

باعرض سلام و تشکر

خدمت شما عرض کنم موضوع مهریه در اسلام تأکید شده و بعنوان یک نوع پناهگاه مالی در برخی موقعیت ها به شمار می رود مثلا اگر شوهر خسیس بود و یا بنا به دلایلی دو طرف از زندگی مشترک در کنار همدیگر منصرف شدند و طلاق صورت گرفت زن به دلیل شرایط جسمانی و روانی نمی تواند ازدواج کند و یا قصد ازدواج را ندارد ، هزینه های زندگی اش را می تواند از این مهریه برآورده کند  پس این جا نقش مهریه مشخص می شود.

اما مهریه هایی که با استطاعت پسر سازگاری ندارد نه تنها باعث آرامش نیست بلکه باعث سرزنش و یا فشارهای روانی زن می شود بنده شاهد مواردی بوده ام که زن و شوهر هیچ گونه سازگاری ندارند و طلاق عاطفی در آن زندگی حاکم است اما به دلیل عدم تمکن مالی مرد ، با ناسازگاری های شدید در کنار همدیگر زندگی می کنند و روز به روز فشارهای روانی افزایش می یابد و شخصیت دو طرف بیمارگونه تر از همیشه می شود.اما دو مشکلی که فرمودید:

انسان ها نباید زندگی شخصی خودشان را به خاطر گفتارهای دیگران تغییر داده و یا دچار تعارض بین آرامش خود و گفتار دیگران شوند بلکه تا اندازه ممکن وضعیت آرامش و آسایش خودشان را در شرایط زندگی در نظر بگیرند

2- با تغییر برداشت و شناخت و ارجاع مادر به مشاور و یا صحبت که مهریه باعث آرامش نمی شود بلکه شاید گاهی اوقات باعث آسایش شود دختر باید مادر را راضی کند البته نقش پدر در خانواده باید در این موارد که نیاز به رضایت است پررنگ تر باشد.

موفق باشید.

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا