دختري از من اثبات عشق مي خواهد

یک نت ـ من حدود سه سال پیش به دختری علاقه‌مند شدم. به دلیل مسائلی حدود ۱ سال و نیم با هم هیچ صحبتی نداشتیم. تا اینکه شهریور امسال بر حسب تصادف دوباره همه چیز شروع شد تا همین امروز که من این سوال را برای شما ارسال کردم. طرف مقابل از من اثبات عشق می‌خواهد. من برای ازدواج ایشان را می‌خواهم نه چیزی دیگر و ایشان می‌گوید، من تا ۷ سال آینده قصد ازدواج ندارم و قصد دارم ادامه تحصیل بدهم.
 عشق

باسلام. من حدود سه سال پیش به دختری علاقه‌مند شدم. به دلیل مسائلی حدود ۱ سال و نیم با هم هیچ صحبتی نداشتیم. تا اینکه شهریور امسال بر حسب تصادف دوباره همه چیز شروع شد تا همین امروز که من این سوال را برای شما ارسال کردم. طرف مقابل از من اثبات عشق می‌خواهد. من برای ازدواج ایشان را می‌خواهم نه چیزی دیگر و ایشان می‌گوید، من تا ۷ سال آینده قصد ازدواج ندارم و قصد دارم ادامه تحصیل بدهم.

ما در دو شهر متفاوت زندگی می کنیم. می‌گوید چرا به من عشقت را اثبات نمی‌کنی؟ و فعلا چون شرایط ازدواج را نداری، نیاز نیست خانواده من را در جریان بگذاری تا وقتی که شرایط را پیدا کردی. ایشان می‌گوید راه‌های زیادی برای اثبات عشق هست.من واقعا نمی‌دانم. از هر آدمی هم که پرسیدم چه متاهل و چه مجرد جوابی نگرفتم. من می‌توانم ۷ سال منتظر باشم. فقط راه اثبات را نمی‌دانم خصوصا با این فاصله. خیلی... ممنون می‌شوم که کمکم می‌کنید.

پاسخ:

با سلام. در ازدواج اصل بر این است که طرفین نسبت به هم یک پسند اولیه و علاقه حداقلی داشته باشند.

مهم در ازدواج برخوردار بودن از تناسب‌های لازم ازدواج یعنی تناسب‌های فکری اخلاقی رفتاری و اعتقادی‌ است که ضامن خوشبختی و بقاء  زندگی زوجین است چون اگر این تناسب‌ها وجود داشته باشد بعد از وارد شدن در زندگی زناشویی با دیدن این تناسب‌ها و تفاهم‌ها روز به روز علاقه طرفین افزایش یافته و عشق حقیقی و پایداری بین آن‌ها ایجاد می‌شود ولی اگر انتخاب از روی احساس و عشق باشد (بدون درنظر گرفتن تناسب‌ها) بعد از ازدواج که شعله‌های عشق فروکش می‌کند‌، اختلافات فکری اخلاقی و... بروز می‌کند و مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد که دیگر کار از کار گذشته است و راه بازگشتی وجود ندارد.

بنابر این تقاضای ایشان مبنی بر اثبات عشق شما به ایشان، تقاضای بی جا و بی‌موردی است برفرض شما عشق خود را ثابت کردی و ایشان هم پذیرفتند این کار عملا دردی از شما دوا نمی‌کند که برعکس مشکلات زیادی هم در پی‌دارد از جمله وابستگی و دلبستگی که این وابستگی اگر منجر به ازدواج شود مانع شناخت کامل طرف و دیدن عیوب او می‌شود و اگر به دلایلی مانند مخالفت خانواده‌ها، منصرف شدن طرف، منفی بودن جواب آزمایش و ...ازدواجی صورت نگیرد، برای فراموش کردنش باید عذاب زیادی را تحمل کنی.

از همه این حرف‌ها گذشته ارتباط با نامحرم به هر نیتی که باشد شرعا حرام است و منظور ایشان از اثبات عشق هر چه که باشد، باز به برقرار کردن رابطه و ایجاد دلبستگی و...برمی‌گردد که به عوارض آن اشاره شد.اینکه شما هفت سال جوانی و عمرتان را بیهود تلف کني وبدون هیچ تضمین و اعتباری به انتظار او بنشینی اصلا کار عاقلانه‌ای نیست پس شما از راهش وارد شوید و باچشمی باز به وقایع و اتفاقات اطراف خود نگاه کنید تا ضرر نکنید.

در مورد اینکه شرایط ازدواج را ندارید شرایط ازدواج جدای از مسلم کردن اصل ازدواج است فلذا شما می توانید کار را از طریق خانواده به جریان بیندازید و اصل ازدواج را مسلم کنید سپس با طولانی کردن دوران عقد بستگی و در سایه آرامشی که بدست آورده‌اید شرایط را فراهم کنید و ایشان هم به درس خود برسند میتوانید آنها را متقاعد سازید که مهم داشتن جوهره کاراست که شما دارید ومی‌توانید شغل مناسبی برای خود دست و پا کنید و به کمک خانواده خرج و مخارج عروسی و مسکن را تهیه کنید.در آخر با توکل وتوسل به خداوند متعال واهل بیت عصمت وطهارت در زندگی همیشه پیروز و سربلند باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده