زندانیان کلاهبردار شناسایی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران حرفه ای که از داخل زندان اقدامات خود را ادامه می دادند خبر داد.
زندان

یک نت ـ سرهنگ سلمان آدینه وند روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه زندانیان کلاهبردار به صورت کاملا حرفه ای و به کمک همدستان خود در بیرون از زندان به اقدامات بزه خود ادامه دادند، اظهارداشت: ماموران پلیس فتای شهرستان پاکدشت با دریافت نیابت قضایی یکی از استانهای کشور در مورد شناسایی و دستگیری فرد متواری که اقدام به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده، اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.

وی افزود: با انجام عملیات تخصصی مشخص شد که متهم برای فرار از قانون به ترفندهای حرفه ای و زیرکانه ای توسل جسته است ولی کارشناسان پلیس فتا با تلاش شبانه روزی ضمن شناسایی مخفیگاه موفق شدند درعملیاتی غافلگیرانه ، متهم را دستگیر کنند.

سرهنگ سلمان آدینه اظهارداشت: در بازجویی به عمل آمده از متهم مشخص شد که وی با همدستی هشت نفر در داخل زندان و با شیوه ارسال پیامک با مضمون برنده شدن جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مالباختگان را پای دستگاه های عابر بانک کشانده و با دریافت رمز دوم قربانی، اقدام به برداشت وجه از حساب مالباختگان می کردند.

وی پاکدشت افزود: بیش از 200 نفر در سطح کشور به این شیوه موردسو استفاده قرار گرفته و هم اکنون نیز از متهم شاکی هستند.

رییس پلیس پاکدشت گفت: شهروندان باید اطلاعات خود را نسبت به روش های کلاهبرداری افراد افزایش داده و به سادگی اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را در اختیار افراد قرار ندهند.

وی تاکید کرد: در صورت برنده شدن افراد در هریک از قرعه کشی های قانونی کشور نیازی به مراجعه به دستگاه های خودپرداز نبوده و مراکز مربوطه موظف می باشند که به صورت یک طرفه مبلغ را در حساب افراد واریز کنند.

  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده