خبرساز شدن پوشش بانوان ایرانی در امارات + عکس

یک نت ـ خبرساز شدن پوشش بانوان ایرانی در امارات + عکس
خبرساز شدن پوشش بانوان ایرانی در امارات + عکس

خبرساز شدن پوشش بانوان ایرانی در امارات + عکس

 

 در پایان نخستین روز از مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که در شهر دبی امارات با حضور 482 کاراته‌کا از 29 کشور قاره کهن برگزار شد، کاراته‌کاهای تیم ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان به 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و 4 مدال برنز دست یافتند.

 

فارس نوشت: تیم کاتای دختران ایران که راهی دیدار پایانی شده بود با اعمال نفوذ میزبان این مسابقات از رسیدن به حق خود بازماند. اماراتی‌ها به نوع پوشش اسلامی تیم کشورمان اعتراض کردند و در حالی که مشکلی در این راستا دیده نمی‌شد و خود تیم کاتای میزبان نیز از حجاب اسلامی استفاده کرده بود، اعتراض میزبان کارساز واقع شد و کاتای تیمی دختران ایران در حالی که به فینال رسیده بود ناباورانه از ادامه مسابقات بازماند.

 

فاطمه مسطوره‌بک در مورد اتفاقاتی که برای تیم کاتای جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد، اظهار داشت: در سازمان بسیج ورزش پوششی داریم که مصوب وزارت ورزش و جوانان است. متاسفانه این پوشش در امارات رعایت نشده بود. حقیقت امر این است که بچه‌های ما با پوشش حریف اماراتی را شکست دادند، اما تیم امارات اعتراض کرد و مورد قبول مسئولان برگزاری نیز قرار گرفت.

وی افزود: من پیش‌بینی می‌کردم وزارت ورزش حجابی را که مصوب کرده آن را رعایت می‌کنیم و نمی‌آییم در خارج از کشور آن را تغییر دهیم و به دلخواه خودمان و یا مسئولان برگزاری باشیم. این همان چیزی است که شرع و عرف به ما می‌گوید. ضمن اینکه بچه‌های ما بچه‌های بسیج کشور هستند و این اعتقاد در دل آنها وجود دارد. ارزش ایستادگی ما در حمایت از اعتقاداتمان خیلی بیشتر از مدال طلای مسابقات است.

 

سرمربی تیم کاتای جوانان در ادامه گفت: متاسفانه تیم ما یک مهمان ناخوانده بود و این موضوع را شدیدا احساس کردم، چرا که با ما نامهربانی می‌شد. در اعتراضی که در پایان مسابقات رخ داد می‌خواستیم اعتراض کنیم، اما مسئول بانوان اصلا هیچ اقدامی نکرد. دبیر و رئیس فدراسیون پیگیر کارهای بانوان بود. برخورد امینی نائب رئیس فدراسیون با تیم ما از همان روز اول حذفی بود.

 

مسطوره‌بک در ادامه خاطرنشان کرد: من به خاطر اینکه در سمینار داوری باید شرکت می‌کردم روز دوم به تیم ملحق شدم. زمانی که به تیم ملحق شدم متوجه شدم که روز قبل بچه‌ها به اردوی تمرینی دعوت نشده‌اند و در هتل ماند‌ه‌اند. از همان روز اول احساس کردم که ظاهرا عضو تیم اعزامی به مسابقات نیستیم.

 

سرمربی تیم کاتای بانوان گفت: من از امینی برنامه خواستم و او گفت برنامه مسابقات تغییر کرده و برنامه دیگری را به شما خواهم داد. روز اول که به مسابقه اعزام شدیم به ما گفتند فقط کاتای تیمی قرار است امروز در مسابقات شرکت کند، و بچه‌های دیگر باید به هتل برگردیم، اما در عین تعجب متوجه شدم مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند که مسابقات کاتای تیم جوانان تا دقایقی دیگر برگزار می‌شود. اگر من آن لحظه صدای مسئولان برگزاری تیم را نمی‌شنیدم و با بچه‌ها راهی هتل می‌شدیم اتفاق بدی رخ می‌داد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که گویا شنیده شده قبل از حضور بازیکنان شما در تاتامی به آنها آمپول آرام بخش تزریق شده و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: اعتقاد من این است که فدراسیون باید با دقت نظر بیشتری مربیان تیم ملی را انتخاب کند. صحت و سقم این موضوع را نمی‌توانم بگویم چون بازخورد بدی خواهد داشت. بنده معتقدم باید دقت انتخاب چیدمان مربیان بیشتر شود. البته سمندر که سکان هدایت فدراسیون کاراته را بر عهده دارد باید بیشتر به این طور مسائل دقت کند.

 

مسطوره‌بک در مورد اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا به تیم آنها ظلم شده، گفت: به تیم من در امارات خیلی ظلم شده و می‌خواهم بگویم وزارت ورزش باید یک مقدار بیشتر به این طور مسائل رسیدگی کند. کتابی در دفتر مرضیه اکبرآبادی معاونت وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که پوشش زنان مسلمان در آن کتاب ثبت شده است، حال من یک سؤال دارم کجای آن نشانه‌هایی که در کتاب وجود دارد در مسابقات قهرمانی آسیا رعایت شده است؟ فقط ما که محروم شدیم این پوشش را رعایت کردیم. من به عنوان شاهد زنده دیدم که آنهایی که با اعتقاد حرکت می‌کنند متاسفانه مظلوم واقع می‌شوند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده