حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت+علت درگذشت و مراسم تشییع

یک نت ـ حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت+علت درگذشت و مراسم تشییع
حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت

یک نت ـ حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت+علت درگذشت و مراسم تشییع

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت ذاکر اهل بیت (ع)
حاج محمدعلی کریمخانی
را به اطلاع کلیـه دوستان و آشنایان می‌رسانیـم.

سایت یک نت مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده
برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات  و برای خانواده آنمرحوم
 صبر و اجر جزیل از خداوند متعال تقاضای می‌نماید.

ساعاتی پیش محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور ای حرمت ملجا درماندگان در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

محمدعلی کریمخانی با خواندن قطعه مشهور آمدم ای شاه پناهم بده به شهرت رسید و یکی از مداحان اهل بیت بود که طرفداران زیادی داشت. ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این محب اهل بیت(علیهم السلام) فردا سه شنبه ساعت ١٦ در زادگاهش تاکستان شهر نرجه میدان ولیعصر(عج) تشییع و به خاک سپرده می شود.

محمدعلی کریم‌خانی از کودکی خواندن آواز در مجالس مذهبی را آغاز کرد و بعد از این که متوجه توانایی‌های خود شد، پیش از جوانی به تهران مراجعه کرد.

او از کودکی به مداحی علاقه‌مند بود و در محافل و هیأت‌ها در ایام محرم و رمضان مناجات‌‌خوانی و مداحی می‌‌کرد. اولین مداحی خود را در سن ۱۶ سالگی در حرم و ولادت امام رضا(ع) با نوای خاص و رسای خود خواند. او از محضر استاد مرحوم حسین صبحدل بهره برده و توسط ایشان وارد رادیو شد.

استاد کریم‌خانی در سال ۱۳۸۹ با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده» را که در وصف حضرت امام رضا (ع) بود، خواند و فضای ایران را عطرآگین کرد. از بهترین آثار وی می‌توان به « آمدم ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشورایی، حسین آرام جانم و حسین روح و روانم» اشاره کرد.

محمد اصفهانی در مورد او گفته است: «از سال ۶۴ با محمدعلی کریم‌خانی آشنا شدم و سال‌های بعد نیز که در رادیو با آقای صبحدل همکاری می‌کردم این دغدغه را داشتم که ایشان را فریاد بزنم، چرا که احساس می‌کردم صدای کریم‌خانی شناخته نشده است».

همایون شجریان قطعه «من کجا، باران کجا» از آلبوم «ایران من» خود را که بر اساس نحوه خواندن مرحوم کریم‌خانی تهیه شده، به او تقدیم کرده است.

حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت+علت درگذشت و مراسم تشییع

حاج محمدعلی کریمخانی درگذشت+علت درگذشت و مراسم تشییع

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده