سفر به کانادا

یک نت ـ سفر به کانادا / برای سفر به کانادا دانستن برخی اطلاعات در مورد این کشور ضروری است.
سفر به کانادا

یک نت ـ سفر به کانادا

راهنمای سفر به کانادا

کانادا با مساحتی حدود 9984670 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان است. کانادا از 10 ایالت و 3 منطقه تشکیل شده و از شرق به  اقیانوس اطلس از غرب به اقیانوس آرام، و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی گسترش یافته است و تنها با ایالت متحده مرز مشترک دارد.

برای سفر به کانادا دانستن برخی اطلاعات در مورد این کشور ضروری است.اتاوا پایتخت کاناداست. برخی از ایالات و مناطق کانادا عبارتند از آنتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، نوا اسکوشیا، مانیتوبا و ساسکاچوان. آمارهای بانک جهانی نشان می دهد که جمعیت کانادا در سال 2011 برابر با 38349000 نفر بوده است.

کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و کشوری با تنوع فرهنگی بالا و 2 زبانه است که انگلیسی و فرانسه زبان های رسمی این کشور هستند.

https://www.yeknet.ir/sites/default/files/media/image/5_64.jpg

حکومت کانادا پارلمانی و پادشاهی مشروطه است و ملکه الیزابت دوم از 6 فوریه 1952 رئیس آن بوده است. فرماندار کل کانادا به پیشنهاد نخست وزیر و توسط ملکه تعیین می شود اما عملا هیچ قدرتی ندارد. ریدوهال در اتاوا و ارگ کبک محل زندگی فرماندار کاناداست. نظام کانادا از نوع دموکراسی پارلمانی است که برگرفته از دموکراسی بریتانیا در قرن 16 است. قوه مقننه کانادا متشکل از پارلمان، فرماندار کل به عنوان نماینده ی ملکه، و مجلس سنا و مجلس عوام است.

هر ساله 35 میلیون نفر به کانادا سفر می کنند. بیش از 90000 کارگر خارجی برای کار موقت به کانادا مهاجرت کرده و بیش از 130000 دانشجو برای ادامه تحصیل و یادگیری زبان فرانسه و انگلیسی به کانادا می آیند.

ویژگی های اصلی

مساحت: 9984670 کیلومتر مربع

جمعیت: 38349000 نفر

پایتخت: اتاوا

زبان ها: انگلیسی و فرانسه

پول رایج: دلار کانادا

حکومت: دموکراسی پارلمانی

نخست وزیر: جاستین ترودو

قوانین کانادا

آیا برای سفر به کانادا به پاسپورت و ویزا نیاز دارید؟

قبل از مهاجرت به کانادا باید برنامه های مهاجرتی را با مراجعه به وب سایت اداره مهاجرت کانادا بررسی کرده تا بدانید کدام برنامه برای شما مناسب تر است. پس از آن می توانید به عنوان توریست، دانشجو، و یا کارگر موقت درخواست دهید. هم چنین می توانید لیست مناطق و کشورهایی که اعضای آن بدون نیاز به ویزا به کانادا مهاجرت می کنند را بررسی کنید.

باید برای اقامت دائم کانادا درباره موارد زیر اطلاعات کسب کنید:

  • کارگران و متخصصان ماهر
  • برنامه ی معاملات ماهر فدرال
  • کارگران ماهر (کبک)
  • کلاس تجربه ی کانادایی
  • سرمایه گذاران، کارآفرینان، و خود اشتغالی
  • حمایت از یک عضو خانواده
  • انتخاب استانی
  • مراقبان خانگی
  • پناهندگان

از سال 2013، مردم 29 کشور که متقاضی ویزای اقامت موقت، ادامه تحصیل، و کار هستند باید حضوری ثبت نام کرده و اثر انگشت و عکس خود را ثبت کنند. لیست این کشورها در ضمیمه ی الف ذکر شده است.

ویزای کانادا

ممکن است سفر شما به کانادا توریستی، دیدار با فرزندان و نوه ها، و یا تجاری باشد. اگر اقامت شما در کانادا کوتاه مدت باشد به ویزای بازدید کننده نیاز دارید. و اگر برای کار یا ادامه تحصیل خواستار مهاجرت به کانادا هستید باید درخواست ویزای کاری یا ویزای تحصیلی بدهید.

برای دیدار فرزندان و نوه ها در کانادا به سوپر ویزا نیاز دارید و باید درخواست ویزای اقامت موقت بدهید. با این ویزا می توانید 2 سال در کانادا زندگی کنید.

برای دریافت ویزای تجاری، باید اسنادی ارائه داده مبنی بر اینکه بیش از 6 ماه قصد ماندن در کانادا نداشته و در طول این مدت در هیچ حرفه ای مشارکت نخواهید کرد. هم چنین باید اثبات کنید که تجارت شما در کشور دیگری بوده و درآمد شما از کشور دیگری تامین می شود.

برای اقامت بیشتر در کانادا، 30 روز مانده به پایان زمان اقامت، ویزای خود را تمدید کنید. بهتر است هنگام ورود به کانادا اسناد لازم را به همراه داشته باشید.

کار در کانادا

روش اخذ ویزای کار کانادا

برای کار در کانادا، کارفرمای شما باید نظر بازار کار را از سازمان منابع انسانی و توسعه ی مهارت کانادا دریافت کند. نظر بازار کار کمبود نیروی کانادایی یا اتباع مقیم کانادا را تایید کرده و کارفرما می تواند این کار را به کارگر خارجی محول کند. برای برخی کارها، نظر بازار کار مهم نیست، و ممکن است نیاز به ویزای اقامت موقت باشد.

اجازه اشتغال در کانادا

اجازه ی اشتغال سند مهاجرت نیست. بلکه سند موقتی است و اگر در کانادا درخواست داده باشید می توانید مجوز را تمدید و تحت عنوان کارگر ماهر درخواست دهید. مراقبان سلامت که شرایط لازم را دارند می توانند به همراه همسر و یا فرزندان خود  درخواست اقامت دائم بدهند .

قبل از درخواست اجازه ی اشتغال، بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. می توانید درخواست مجوز کار خارج از کانادا بدهید. حتی می توانید هنگام ورود به کشور و یا زمانی که در کانادا ساکن شدید درخواست اجازه ی اشتغال بدهید. در هر صورت، باید شرایط لازم را داشته باشید.

شرایط و زمان پردازش درخواست شما و یا خانواده بستگی به کار مورد نظر در کانادا دارد. اگر مجوز اشتغال در کانادا را دریافت کنید، اعضای خانواده تان نیز مشمول شرایط ذکر شده در مجوز خواهند بود. اما، واجد شرایط بودن بستگی به محلی دارد که شما درخواست خود را ارسال کرده اید.

باید افسر را متقاعد کنید که به محض پایان یافتن مدت قرارداد اشتغال کانادا را ترک می کنید. هم چنین باید ثابت کنید که پول کافی برای رفع نیازهای زندگی خود و خانواده در مدت اقامت در کانادا دارید. باید به قانون احترام گذاشته و ثابت کنید که تهدیدی برای جامعه محسوب نشده و هیچ سابقه ی جنایی ندارید. باید گواهی تایید آگهی را ارسال کنید. باید سالم بوده و در صورت لزوم معاینه شوید.

برای کارفرمای ناشایست کار نکنید. و نباید از سال 2011 به مدت 4 سال در کانادا کار کرده باشید. به محض ورود، باید اسناد مورد نیاز آژانس مهاجرت را در اختیار آنها قرار داده تا شایستگی شما برای زندگی در کانادا تایید شود.

تمدید ویزای اقامت موقت کانادا

اگر دوست دارید پس از تاریخ انقضای ویزا دوباره به کانادا برگردید، باید ویزای اقامت موقت را تمدید کنید. اگر با ویزای اقامت موقت، ویزای دانشجویی، و یا ویزای کاری ساکن کانادا هستید باید قبل از ترک کانادا درخواست تمدید ویزا دهید. اگر اقامت موقت داشته و در کانادا آدرس مسکونی دارید، اگر اقامت موقت شما هم چنان معتبر است و یا ویزای فعلی شما دیگر معتبر نیست باید ویزای موقت را تمدید کرده تا بتوانید در کانادا بمانید.

ویزای کار و تعطیلات کانادا

برای کار در کانادا نیاز به ویزای کار کانادا دارید. با این ویزا می توانید در هر ایالت کانادا برای یک کارفرما کار کنید. این قراردادی است بین دولت کانادا و بسیاری از کشورها در مورد مهاجرت جوانان تا سفر بین کشورهای امضا کننده آسان تر شود.

دانشجویان خارجی و کانادایی که دوست دارند بخشی از تحصیلات خود را در موسسات دیگری تکمیل کرده و دانشجویانی که قصد شرکت در برنامه ی راهنمایی دانشجویان دارند می توانند از این برنامه استفاده کنند. برخی از کشورهای شرکت کننده در این برنامه عبارتند از استرالیا، فرانسه، بلژیک، ایرلند، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، ژاپن، اسپانیا، و هلند.

ویزای کار ویزای موقتی است که به دانشجویان 18 تا 35 ساله اجازه می دهد در کانادا کار کنند. این ویزا بخشی از برنامه ی تجربه ی کانادایی است که این امکان را به دانشجویان داده تا در کانادا تجربه ی کاری داشته باشند. نیازی نیست برای شرکت در این برنامه شغل داشته باشید. اما در برخی کشورها فقط دانشجویان زیر 30 سال می توانند در این برنامه شرکت کنند. معمولا در اواخر نوامبر و با افتتاح برنامه ی ویزا توسط دولت کانادا می توانید درخواست شرکت در این برنامه را بدهید.

هزینه ی دریافت اجازه ی اشتغال 150 دلار کاناداست. مدت زمان اعتبار مجوز بستگی به تابعیت شما دارد. هنگامی که درخواست ویزا می دهید باید از اعتبار پاسپورت خود مطمئن باشید. هم چنین بانک باید تایید کند که شما حداقل 2100 یورو بودجه داشته و می توانید در مدت زمان اقامت در کانادا نیازهای روزانه ی خود را تامین کنید. باید رزومه خود را آپدیت کرده و با درخواست خود و نامه ای مبنی بر دلیل مهاجرت به کانادا ارسال کنید.

باید در مدت زمان اقامت خود را بیمه کنید، بیمه ی سلامت و بازگشت به وطن. به محض ورود به کانادا، سند بیمه را به افسر مهاجرت نشان دهید.

راه اندازی تجارت در کانادا

ابتدا اجازه ی تجارت در کانادا را بررسی کرده و سپس تجارت خود را شروع کنید. هم چنین باید بررسی کنید که آیا به مهارت ها و صلاحیت های شما در کانادا نیاز است و قوانین این صنعت چیست؟ شاید لازم باشد مجوز تجارت دریافت کنید.

اگر در کشور خود تجارت می کنید، باید تجارت خود را مطابق با آژانس های دولتی که برنامه ها و خدماتی برای حمایت از کارآفرینان ارائه می دهند ارزیابی کنید. باید با قوانین و مقررات دولت کانادا آشنا شده و سپس شروع به کارآفرینی کنید. و باید خود را برای مقابله با چالش ها آماده کنید. دولت فدرال و دولت ایالتی قوانین و مقرراتی تصویب کرده اند همچون مجوز تجارت، قوانین مربوط به سلامتی و امنیت، محافظت از محیط زیست و کارمندان، استانداردهای حقوق و شرایط کاری. ساختار تجاری مورد نظر خود را مشخص کرده و برای مقامات ایالتی ارسال کنید، از جمله آژانس درآمد کانادا.

توسعه ی برنامه ی تجاری به موفقیت تجارت شما کمک می کند: مشخص کردن فعالیت های تجاری، بررسی بازار فعلی، برنامه ریزی فعالیت های تجاری، شرح عملیات های تجاری، شناسایی ریسک های احتمالی، و تخمین درآمد سالانه. می توانید قبل از شروع تجارت مشاوره قانونی دریافت کرده و خود را بیمه ی بازرگانی کنید تا تجارت خود را در برابر دزدی و آتش سوزی بیمه کنید.

سرمایه گذاری در کانادا

در آوریل 2013، دولت کانادا برنامه ی ویزا را برای شروع تجارت، توسعه داد. این اولین برنامه ی جهانی است که به برخی کارآفرینان اقامت دائم داده و می توانند به شرکای متعددی دسترسی داشته باشند. کانادا مقصد محبوب کارآفرینان است این برنامه توسط اداره مهاجرت کانادا و با همکاری صنعت سرمایه گذاری مخاطره آمیز کانادا، انجمن سرمایه گذاری خصوصی، سازمان ملی سرمایه آنجل ایجاد شده است. هدف این برنامه شناسایی و تعیین صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز و سرمایه گذاران ایالتی است. در نتیجه، کارآفرینان مهاجر که دوست دارند در کانادا تجارت کنند با حمایت سرمایه گذاران کانادایی اقامت دائم می گیرند.

در ادامه بخوانید : صرافی های تورنتو

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده