نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانید

یک نت ـ دانستن نکات قبل از رنگ مو کمک می‌کند بهترین نتیجه را از رنگ کردن موها بگیرید. پس با ما همراه باشید تا نکات لازم قبل از رنگ کردن مو را برای شما توضیح دهیم
رنگ کردن مو

یک نت ـ نکاتی که قبل از رنگ کردن موها باید بدانید

آرایش

رنگ کردن مو معمولا بین خانم‌ها بیشتر رواج دارد. خانم‌ها اغلب به دو دلیل موهای خود را رنگ می‌کنند. به این ترتیب که یا می‌خواهند موهای سفیدشان را بپوشانند یا می‌خواهند با رنگ کردن موها، تنوعی در در چهره خود ایجاد کنند. اگر شما هم تصمیم به رنگ کردن موهایتان گرفته‌اید توصیه می‌کنیم قبل از اقدام، این مقاله را بخوانید تا با نکاتی که لازم است قبل از رنگ کردن موها بدانید، آشنا شوید.

نکات لازم که قبل از رنگ کردن مو باید دانست

رنگ کردن موها یکی از کارهای جذابی است که باعث زیباتر شدن چهره شده و نشاط و شادابی را در چهره فرد چندین برابر می‌کند. دانستن نکات قبل از رنگ مو کمک می‌کند بهترین نتیجه را از رنگ کردن موها بگیرید. پس با ما همراه باشید تا نکات لازم قبل از رنگ کردن مو را برای شما توضیح دهیم:

رنگ طبیعی موهای خود را بشناسید

قبل از هر چیز لازم است که رنگ طبیعی موی خود را بشناسید. چون رنگ پایه موی شما تعیین می‌کند از کجا و چه زمان رنگ مورد علاقه خود را کار بگذارید. مثلا افرادی که که رنگ موی پایه آن‌ها، گرمتر است نسبت به افرادی که رنگ موی پایه آن‌ها سردتر است بهتر می‌توانند رنگ انتخاب کنند چون دستشان در انتخاب رنگ باز است. یا مثلا افرادی که موهای تیره‌ای دارند برای رنگ کردن بخصوص روشن کردن موهایشان با چالش‌های بیشتری رو به رو خواهند بود. توصیه می‌کنیم در این مورد حتما با آرایشگری که در زمینه رنگ مو حرفه‌ای است، مشورت کنید تا بدانید چه رنگ‌هایی با رنگ موی طبیعی شما همخوانی بیشتری دارند.

برای رنگ کردن موهایتان واقع بین باشید

برای اینکه نتیجه رنگ کردن موهایتان عالی از آب دربیاید لازم است که واقع بین باشید و اصلا برای کاری که امکان انجام آن وجود ندارد پافشاری نکنید. مثلا اگر رنگ مویی دارید که هر رنگی را به خود نمی‌گیرد، یا یک رنگ با صورت و رنگ پوست شما همخوانی ندارد، این مسئله را بپذیرید و از رنگ کارتان بخواهید رنگی که با چهره و موی شما تناسب دارد را به شما پیشنهاد دهد.

رنگ مو را بیشتر از مقداری که نیاز دارید، بخرید

اگر می‌خواهید خودتان در خانه موهایتان را رنگ کنید توصیه می‌کنیم با توجه به طول و ضخامت موهایتان، حتما چند رنگ موی اضافی هم همراه خود داشته باشید تا مبادا در حین انجام کار با کمبود رنگ مو مواجه شوید.

آرایش

فرمول صحیح ترکیب رنگ مو را یاد بگیرید

برای ترکیب رنگ مو قبل از استفاده باید حواستان را جمع کنید تا بتوانید نتیجه رضایت بخشی داشته باشید. برای اینکه بدانید که چه ترکیب رنگی نتیجه خوبی روی موهایتان دارد نیاز به تجربه دارید. کافیست هربار که موهایتان را رنگ می‌کنید نهایت دقت را به خرج دهید تا بدانید کدام رنگ‌گذاری و کدام فرمول ترکیب رنگ، سازگاری بیشتری با موهای شما دارد و از آن به بعد همین فرمول را مورد استفاده قرار دهید.

رنگی روشن‌تر از رنگ دلخواهتان انتخاب کنید

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که معمولا رنگ مویی را که شما خودتان انتخاب می‌کنید، بعد از استفاده روی موها یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگی می‌شود که عکس روی جعبه رنگ نشان می‌دهد پس بهتر است رنگ را یک یا دو درجه روشن‌تر انتخاب کنید تا در نهایت رنگ مویی که دوست دارید، بدست بیاید.

موهای چرب مناسب رنگ کردن هستند

اگر هنگام رنگ کردن دچار سوزش پوست سر می‌شوید، بهتر است قبل از رنگ کردن، موهایتان را نشویید چون چربی‌های طبیعی موجود در مو و پوست سر مانند سپر عمل کرده و از ایجاد سوزش جلوگیری می‌کنند. بهتر است یک روز قبل از رنگ گذاشتن، موهای خود را بشویید و بعد اجازه دهید یک لایه چربی روی پوست سرتان تشکیل شود. سپس می‌توانید اقدام به رنگ کردن موها کنید.

برای موهای رنگ شده شامپو بدون سولفات تهیه کنید

سولفات موجود در شامپوها باعث ایجاد تغییرات شیمیایی شده که همین مسئله به از بین رفتن رنگ کار گذاشته، کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از رنگ کردن مو حتما شامپوی مخصوص موهای رنگ شده تهیه کنید تا بعد از رنگ کردن، از رنگ جدید موهایتان مراقبت کند.

از ماسک‌های مرطوب کننده مو استفاده کنید

وقتی از رنگ مو برای موهایتان استفاده می‌کنید موها دچار آسیب خواهند شد. چون رنگ‌های شیمیایی حاوی هیدروژن پروکساید بوده و باعث می‌شوند موهای شما کمی خشک شوند. برای جلوگیری از خشکی بیش از حد موها لازم است از ماسک‌ مو استفاده کنید تا موهای شما را نرم و مرطوب کنند.

آرایش

نکاتی که لازم است در حین رنگ کردن موها بدانید

تا به اینجا دانستید قبل از رنگ کردن مو لازم است چه نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که در هنگام رنگ کردن موها رعایت چه اصولی اهمیت زیادی دارد:

  • اگر در قسمت جلوی سر تارهای سفیدی دارید، رنگ کردن موها را از این ناحیه شروع کنید.
  • بعد از تمام شدن رنگ کردن موها، اگر جنس موهایتان زبر و خشن است یا تار سفید زیاد دارید، می‌توانید از کلاه پلاستیکی استفاده نکنید.
  • اگر می‌خواهید موهای طبیعی خود را برای اولین بار حدود یک یا دو درجه روشن‌تر کنید، از اکسیدان شماره دو استفاده کرده و رنگ کردن را از ساقه و پشت سر شروع نمایید.
  • مواد دکلره و رنگ‌ مو را در ظرف پلاستیکی بریزید اصلا از ظرف فلزی استفاده نکنید.
  • شانه و برس برای رنگ کردن مو را هم حتما از جنس پلاستیک انتخاب کنید.
  • حواستان باشد قبل از رنگ آمیزی و دکلره، دور صورت، گردن و گوش‌ها را با وازلین چرب کنید تا این قسمت‌ها که در تماس با رنگ هستند، رنگی نشوند.

چرا خرید لوازم رنگ مو از مو تن رو؟

مو تن رو نام یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی است که بیش از چهار سال سابقه درخشان در این زمینه دارد. از آنجا که تمامی محصولات موجود در موتن رو اورجینال بوده و دارای ضمانت اصالت کالا هستند، با خیال راحت می‌توانید از طریق این فروشگاه، پس از انتخاب محصول مورد نظر، آن را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزلتان تحویل بگیرید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده