آلومینیوم و راهنمای خرید فروآرده های آن

یک نت ـ آلومینیوم خام توسط فیزیکدان دانمارکی با کاهش کلرید آلومینیوم با آمالگام پتاسیم (1825) جدا شد. شیمیدان انگلیسی سر همفری دیوی (1809) آلیاژ آهن آلومینیوم را با الکترولیز کردن آلومینای ذوب شده (اکسید آلومینیوم) تهیه کرده بود و عنصر را آلومینیوم نامیده بود.
آلومینیوم

یک نت ـ آلومینیوم و راهنمای خرید فروآرده های آن

تاریخچه پیدایش

آلومینیوم در سنگهای آذرین عمدتا به عنوان آلومینوسیلیکات در فلدسپاتها ، فلدسپاتوئیدها و میکاها وجود دارد. در خاک حاصل از آنها به عنوان خاک رس ؛ و در صورت هوازدگی بیشتر به عنوان بوکسیت و لاتریت غنی از آهن. بوکسیت ، مخلوطی از اکسیدهای آلومینیوم هیدراته ، سنگ معدن اصلی آلومینیوم است. اکسید آلومینیوم کریستالی (سنگ مرمر ، گروند) ، که در چند سنگ آذرین وجود دارد ، به عنوان ساینده طبیعی یا در انواع ظریف آن به عنوان یاقوت و یاقوت کبود استخراج می شود. آلومینیوم در سنگهای قیمتی دیگر مانند توپاز ، گارنت و کریسوبریل وجود دارد. آلونیت و کرایولیت از دیگر مواد معدنی آلومینیوم دارای اهمیت تجاری هستند.

برای مشاهده آلومینیوم اینجا کلیک کنید.

قبل از 5000 سال قبل از میلاد ، مردم بین النهرین سفالی خوب از خاکی می ساختند که عمدتاً از ترکیب آلومینیوم تشکیل شده بود ، و تقریبا 4000 سال پیش مصری ها و بابلی ها از ترکیبات آلومینیوم در مواد شیمیایی و داروهای مختلف استفاده می کردند. پلینی به آلومن اشاره می کند ، که امروزه به نام زاج شناخته می شود ، ترکیبی از آلومینیوم که به طور گسترده در جهان باستان و قرون وسطی برای رفع رنگ در منسوجات استفاده می شد. در نیمه دوم قرن 18 ، شیمیدانانی مانند آنتوان لاووازیر آلومینا را به عنوان منبع بالقوه فلز تشخیص دادند.

آلومینیوم خام توسط فیزیکدان دانمارکی با کاهش کلرید آلومینیوم با آمالگام پتاسیم (1825) جدا شد. شیمیدان انگلیسی سر همفری دیوی (1809) آلیاژ آهن آلومینیوم را با الکترولیز کردن آلومینای ذوب شده (اکسید آلومینیوم) تهیه کرده بود و عنصر را آلومینیوم نامیده بود. این کلمه بعداً در انگلستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی به آلومینیوم تغییر یافت. فردریش وولر ، شیمیدان آلمانی ، با استفاده از فلز پتاسیم به عنوان عامل کاهنده ، پودر آلومینیوم (1827) و گلوله های کوچک این فلز (1845) را تولید کرد ، که از آنها توانست برخی از خواص آن را تعیین کند.

خرید محصولات آلومینیومی

آلومینیوم

در ابتدا مهم ترین مسئله‌ ایی که مطرح است و باید به پرداخت این است که هدف از خرید آلومینیوم چیست ؟ به طور مثال برای قالب سازی باید از روق آلومینیوم استفاده کرد. در یخته گری این شمش است که از آن بهره می برند و در برخی از فرآیند ها هم بهترین انتخاب پودر است.

به طور مثال در خرید انواع آلومینیوم که بعضی در صنعت ساختمان کاربرد دارند نکاتی در تهیه آن ها باید رعایت شود مانند:

پروفیل، یکی از محصولات پرکاربرد آلومینیومی است. پروفیل در سطح مقطع‌های مختلف از جمله مربع، مستطیل، زد‌ شکل و دایره عرضه می‌شود. در تهیه پروفیل باید به وزن، کیفیت، نوع استفاده و فضای استفاده توجه شود. برای مثال پروفیل‌های مستطیلی بزرگ (پروفیل ستونی) در اسکلت ساختمان و ستون‌ها استفاده می شوند. پروفیل‌های مدل زِد در سقف‌های وسیع مانند ورزشگاه‌ها به کار می روند.

موارد استفاده و خواص

آلومینیوم به مقدار کمی به فلزات خاص اضافه می شود تا خواص آنها را برای مصارف خاص بهبود بخشد ، مانند برنز آلومینیوم و بیشتر آلیاژهای پایه منیزیم. یا برای آلیاژهای پایه آلومینیوم ، مقادیر متوسط ​​فلزات دیگر و سیلیکون به آلومینیوم اضافه می شود. از این فلز و آلیاژهای آن برای ساخت هواپیما ، مصالح ساختمانی ، اقلام مصرفی (یخچال ، تهویه مطبوع ، ظروف پخت و پز) ، هادی های برقی و تجهیزات شیمیایی و پردازش مواد غذایی استفاده می شود.

آلومینیوم خالص (99.996 درصد) کاملاً نرم و ضعیف است. آلومینیوم تجاری (99 تا 99.6 درصد خالص) با مقدار کمی سیلیکون و آهن سخت و قوی است. چسبناک و بسیار چکش خوار ، آلومینیوم را می توان به سیم کشیده یا به صورت فویل نازک در آورد. چگالی این فلز فقط یک سوم آهن یا مس است. آلومینیوم اگرچه از نظر شیمیایی فعال است ، اما در برابر خوردگی بسیار مقاوم است ، زیرا در هوا یک فیلم اکسید سخت و سخت روی سطح آن تشکیل می شود.

آلومینیوم رسانای عالی حرارت و برق است. رسانایی گرمایی آن تقریباً نصف مس است. هدایت الکتریکی آن ، حدود دو سوم است. در ساختار مکعبی صورت محور متبلور می شود. تمام آلومینیوم طبیعی ایزوتوپ پایدار آلومینیوم 27 است. آلومینیوم فلزی و اکسید و هیدروکسید آن غیر سمی هستند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده