سفرهای هوایی در قرن گذشته چگونه تغییر کرده است؟
یک نت ـ سفرهای هوایی در قرن گذشته چگونه تغییر کرده است؟
سفر هوایی، انواع هواپیما مسافربری در ایران و به طور کلی تمام دنیای هوانوردی در طول یک قرن گذشته تغییرات بسیار خاص و پیشرفت چشمگیری داشته است.
تاریخچه سفر هوایی در تصاویر
از روزهای ابتدایی پرواز و عصر طلایی سفر، تا خطوط هوایی با بودجه امروزی و قوانین موجود به دلیل همه گیری COVID-19، سفرهای هوایی در طی قرن گذشته تغییرات زیادی کرده است.
در اینجا، ما سفری در طول زمان داریم تا بزرگترین نقاط عطف در تاریخ هواپیمایی تجاری را برای شما به نمایش دراوریم.
دهه 1920: مسافران منتظر سوار شدن به هواپیما در سال 1929داستان سفرهای هوایی تجاری قبل از دهه 1920، در سال 1914 آغاز می شود. زمانی که اولین سرویس مسافر برنامه ریزی شده جهان با هدایت تونی جانوس بین تامپا و سن پترزبورگ به راه افتاد.
اگرچه هواپیمایی تجاری به سرعت از بین نرفت، اما از دهه 1920 بیشتر شرکتهای هواپیمایی سعی کردند در این مرحله با درجات مختلف موفقیت پیشرفت کنند.
در اینجا، مسافران در فرودگاه كرویدون انگلیس منتظر می باشند تا سوار هواپیمای Handley Page W.9 شوند.
دهه 1930: کابین هواپیمایی امپریال ایرویز در سال 1935شرکت های هواپیمایی تجاری برای احساس راحتی مسافران هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند.
در کنار کمک کارکنان، مسافران دهه 1930 شاهد کابین های راحت تر و متفاوتی بودند؛ البته تقریبا این رقابت و تفاوت از اواسط این دهه به وجود آمد.
کابین هواپیمایی امپریال ایرویز که در حدود سال 1935 به حرکت در آمد با
صندلی های گلدار بالش داردیوارها و پرده های طرح داربا تزئینات متفاوتمورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.
این هواپیمای خاص به طور کلی در طول این دهه در مسیر پاریس - لندن مورد استفاده قرار می گرفت.
دهه 1940: مسافران سوار بر هواپیمای Pan Am Boeing 307 حدود سال 1945پان آم از دهه 1940 پرواز با بوئینگ 307 را آغاز کرد.
بوئینگ 307 مدل دیگری از هواپیما تجاری می باشد که ساخت و طراحی هواپیمای تجاری را به جلو سوق داد.
چرا که اولین کابین تحت فشار بود. به این معنی است که مسافران (همانطور که در تصویر در اینجا در سال 1945 نشان داده شده است) می توانند از یک سواری راحت در حدود ارتفاع 20،000 فوتی (6000 متری) لذت ببرند.
دهه 1950: پرواز آزمایشی هواپیمای جت بوئینگ 707 با پان آمعصر جت هنوز تمام نشده بود.
هواپیمای جت بوئینگ 707 که در اواخر دهه معرفی شد، بزرگتر و حتی اقتصادی تر از مدل قبلی خود بود و موفقیت تجاری بسیار بیشتری کسب کرد.
شرکت هواپیمایی پان آمریکن ایرویز سرویس معمولی خود را با این هواپیما در سال 1958 آغاز کرد و این مدل تا سال 2019 در عملیات مدنی باقی ماند.
این عکس خدمه را در حال پرواز آزمایشی با پان آم در سال 1958 نشان می دهد.
دهه 1970: مسافران در کابین بوئینگ 747این اولین باری بود که سفر هوایی به روی عده زیادی از مردم باز شد. از آنجایی که هواپیماها بزرگتر بودند، شرکت های هواپیمایی می توانستند مسافران بیشتری را در خود جای دهند و بنابراین بلیط های بیشتری را با قیمت ارزان به فروش برسانند.
اگرچه پرواز هنوز ارزان نبود، اما دیگر فقط مختص افراد فوق العاده ثروتمند نیز نبود.
این عکس دهه 1970 کابین جادار یک بوئینگ 747 BOAC را نشان می دهد که مملو از خانواده ها، زوج ها و سایر مسافران است.
دهه 1980: زیرسیگاری در یک پرواز تجارییک تغییر مهم دیگری که در سال 1988 اتفاق افتاد که برای اولین بار سیگار کشیدن در پروازهای داخلی کمتر از دو ساعت در ایالات متحده ممنوع شد.
فقط یک سال بعد، این قانون به پروازهای شش ساعته که تقریباً در هر پرواز در سراسر کشور اعمال می شد، گسترش یافت. این ممنوعیت استعمال دخانیات تا سال 2000 در سطح بین المللی تصویب نشد.
دهه 2000: یک مسافر پروازهای آنلاین را رزرو می کندتغییر قابل توجه دیگر در طول این دهه نحوه انتخاب مسافران برای رزرو پروازهای خود بود.
سال 2009 اولین سالی بود که بیش از نیمی از رزروهای مربوط به سفر به صورت آنلاین انجام شد.
این امر فشار بیشتری را به شرکت های هواپیمایی وارد کرد تا بتوانند رقابتی باشند و بهترین ارزش پول را ارائه دهند.
البته این رزرو آنلاین به راحتی امروزه نبود و شامل ایراداتی نیز می شد.
در حال حاضر برای رزرو بلیط هواپیما: https://www.tahagasht.com/flight، رزرو هتل و ... می توانید از این قسمت با قیمتی بسیار مناسب اقدام به خرید نمایید.
دهه 2020: هواپیماهای زمین گیر در فرودگاه برلین-براندنبورگ، آلمان
بیماری همه گیر COVID-19 صنعت مسافرت و هواپیمایی را به لرزه درآورده است.
محدودیت های مداوم سفرهای بین المللی که همیشه در حال تغییر هستند، باعث شده تا شرکت های هواپیمایی تقریبا غیر فعال شوند.
و ایرلاین های بزرگی از جمله easyJe ، American Airlines و British Airways متحمل خسارات مالی شدیدی شده و منجر به تعدیل نیرو شوند.
این عکس از 1 ژوئن 2020 هواپیماهای خارج از خدمت در فرودگاه برلین-براندنبورگ را نشان می دهد.
افزودن دیدگاه جدید