تنها کسی که به من بی احترامی ميکنه شوهرمه

یک نت ـ تنها کسي که به من بي احترامي ميکنه شوهرمه.و من خيلي ناراحت ميشم و هيچوقت دربرابرش سکوت نميکنم و ميگم اين چه طرز حرف زدنه.مودب باش
تنها کسی که به من بی احترامی ميکنه شوهرمه

یک نت ـ من و شوهرم پنج ساله ازدواج کرديم همديگه رو خيلي دوس داريم.من کلا آدم آرامي هستم حتي اقوام شوهرم هم ميگن کاش يه عروس مثل تو داشتيم.باهمه بااحترام حرف ميزنم نه تابحال بکسي توهين کردم و نه کسي بمن بي احترامي کرده.
تنها کسي که به من بي احترامي ميکنه شوهرمه.و من خيلي ناراحت ميشم و هيچوقت دربرابرش سکوت نميکنم و ميگم اين چه طرز حرف زدنه.مودب باش
مثلا بچه گريه کنه ميگه خدالعنتت کنه ساکتش کن.
ياازش سوالي بپرسم ميگه تو چقدر احمقي....
يابگم گرسنه مه ميگه اندازه گاو خوردي
درحاليکه من هيچوقت بهش بي ادبي نکردم
البته ايشون چون تک پسر بده يه کم لوس باراومده و خانواده ش بين اون و دخترا فرق ميزاشتن و ظاهرا دوران کودکي عادت کرده باخواهراش اينجور حرف بزنه.در کل باوجود اينکه عموما آدم باحوصله ايه ولي بي ادبه
چيکار کنم.ميترسم بي ادبيش رو بچه هام تاثير بزاره

پاسخ:
با عرض سلام و احترام؛
مشخص است که وجود چنین خصیصه‌ای در همسرتان شما را آزرده است و نگران انتقال این ویژگی‌های به فرزندتان هستید. همچنین خوشحالیم که خصوصیات مثبت ایشان را  نیز در نظر دارید.
با توجه به مطالبی که در سوال‌های دیگر مطرح کردید، به نظر می‌رسد میان شما و شوهرتان جو صمیمی و با محبتی وجود داشته باشد. حفظ این حالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وجود صمیمیت می‌تواند نشان دهنده این باشد که همسرتان از به زبان آوردن چنین الفاظی قصد بدی نداشته و احتمالا از سر عادت و یا به خاطر ناراحتی از موضوعی دیگر اینگونه واکنش نشان می‌دهد.
گاهی عصبانیت و واکنش نشان دادن از سوی شما باعث تشدید ناراحتی‌ها و کینه‌توزی می‌شود. بنابراین بهتر است ضمن بی‌توجهی به حرف‌های ایشان و خود را به نشنیدن زدن نسبت به ترک محیط اقدام کنید.
همچنین می‌توانید زمانی که هر دو در وضعیت روانی مناسبی به سر دارید (خسته نیستید، عجله ندارید، مطلبی شما را نیازرده است و ...) در این رابطه با ایشان گفتگو کنید. می‌توانید در ابتدای صحبت از نقاط مثبت او شروع کرده و سپس خواسته خود را به گونه‌ای مطرح نمایید که ایشان به همراه شما انگیزه حل آن مشکل را به دست آورد. مثلا می‌توانید بیان کنید: «عزیزم از اینکه شوهری آرام و متین مانند تو دارم بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم؛ اما گاهی اوقات رفتارهایی را مشاهده می‌کنم که کاملا در تضاد با این صفت است و برایت نگران می‌شوم که نکند از مطلبی ناراحتی و من از آن بی‌خبر باشم. مثلا وقتی فلان جمله را به من می‌گویی آزرده می‌شوم. اگر مساله‌ای هست که از آن بی‌خبرم مطرح کن و در غیراینصورت بدان که این جملات احساس بسیار بد و توهین‌آمیزی به من می‌دهند که همین جا از تو خواهش دارم آن‌ها را تکرار نکنی.» ممکن ایشان از این جملات قصد جدی نداشته و توجهی به معنای بد آن‌ها نداشته باشد و صرفا برای تخلیه هیجان خشم از آن‌ها استفاده می‌نماید. در اینصورت شما ایشان را بهتر درک خواهید کرد و واکنش‌هایتان را متناسب با آن مدیریت خواهید نمود. همچنین دغدغه‌های صحیح خود بابت تربیت فرزند و تاثیر نامناسب این الفاظ بر آینده او را نیز با رعایت همین قواعد با ایشان در میان بگذارید.
با آرزوی موفقیت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده