کدام منطقه را برای زندگی کردن انتخاب کنیم؟ شرق یا غرب تهران؟

یک نت ـ شرق و غرب تهران جزو مناطق پر طرفدار تهران هستن که افراد زیادی محله های اون رو برای زندگی انتخاب می کنن. در ادامه این مطلب شما رو با ویژگی های محله های شرقی و غربی در تهران، بیشترآشنا می کنیم.
شرق یا غرب تهران

کدام منطقه را برای زندگی کردن انتخاب کنیم؟ شرق یا غرب تهران؟

شهر طهران از گذشته تا به امروز تغییرات بسیار زیادی داشته و تونسته به رشد بسیارخوبی برسه. طوری که الان هر محدوده از تهران به مناطق و محله های زیادی تقسیم شده. شرق و غرب تهران جزو مناطق پر طرفدار تهران هستن که افراد زیادی محله های اون رو برای زندگی انتخاب می کنن. در ادامه این مطلب شما رو با ویژگی های محله های شرقی و غربی در تهران، بیشترآشنا می کنیم. تا بدونید کدوم یکی از این محله ها گزینه مناسبی برای خرید خانه و زندگی کردن شماست.

سنتی و مدرن

شما زندگی کردن در چه جور محله هایی رو دوست دارید؟ محله هایی که امروزی یا به اصطلاح خودمون ساختمون های لاکچری و برج های سر به فلک کشیده دارن، یا محله هایی که هنوز بافت سنتی خودشون رو حفظ کردن و میشه اصالت رو در کوچه و خیابون های اون دید؟

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که امروزه گرد دنیای جدید شهری، همه جای تهران و ایران رو گرفته اما با این وجود هنوز هم شهر و محله هایی رو می بینیم که اصالت توی اون ها دیده میشه. به عنوان مثال شرق تهران جزوی از این مناطق است. در نتیجه اگر اهل تجملات بیشتر و دنیای امروزی هستید غرب تهران و اگر بیشتر سنت گرا هستید و علاقه به بافت شهری قدیم دارید، شرق تهران مناسب شماست.

بافت اجتماعی

طبق آمارهای منتشر شده، شرق تهران ساکنین قدیمی و اصیل نشین زیادی داره که سالهاست در این منطقه مشغول به زندگی کردن هستن. اما در غرب تهران این طور نیست. با ساخته شدن آپارتمان های لوکس و مجتمع های مسکونی افراد زیادی از جاهای مختلف تهران و حتی خارج از تهران این محدوده رو برای زندگی انتخاب کردند. در کل میشه گفت: غرب تهران به نسبت سایر مناطق مهاجر پذیرتره و افراد زیادی هم برای خرید آپارتمان در تهران، این منطقه رو در اولویت قرار میدن.

 

بافت مسکونی

همون طور که گفتیم محله های شرقی تهران از اصالت بیشتری به نسبت غرب برخورداره و میانگین عمر ساختمون های اون از غرب تهران بیشتره. اما در غرب پروژه های مسکونی و تجاری بسیار زیادی ساخته شده و همچنان در حال ساخته که بافت مسکونی و شهری جدیدی رو ایجاد کرده. یکی از ویژگی های مثبت محله های غربی، کوچه و خیابون های پهن اونه که این مورد در بیشتر محله های شرقی نیست. در غرب تهران بیشتر کوچه و خیابون ها پهن هستن و به همین دلیل ترافیک خیلی کمتری هم به نسبت محله های شرقی دارن. شاید همین کوچه و خیابون های پهن یکی از دلایل مهم برای خرید آپارتمان در غرب تهران باشه.

آب و هوای منطقه

در مورد این که غرب تهران آب و هوای  بهتر و تمیزتری داره، یا شرق نمیشه به طور جدی نظر داد. اما بررسی ها نشون داده که غرب تهران در بیشتر مواقع از سال آب و هوای تمیز و بهتری به نسبت شرق داشته. البته از این نکته هم نباید غافل شد که در سال های اخیر به علت رشد کارخونه ها و کارگاه های صنعتی در غرب تهران ( جاده کرج ) آلودگی در غرب هم دوچندان شده. اما در نهایت نمیشه نظر کلی و قطعی راجب تمیز بودن آب و هوای این دو منطقه داد.

امنیت کدوم منطقه بیشتره؟ شرق یا غرب؟

این طور که آمارهای ثبت شده نشون می ده، آمار جرم در غرب تهران بیشتره! وقتی از ساکنین شرقی راجب امنیت محلی سوال پرسیده میشه، در کمال آرامش و اطمینان میگن که از امنیت محله و منطقه شرق راضی هستن.

مراکز  تجاری، خرید و تفریحی

با وجود ساخت و سازهای جدید باز هم بیشتر مراکز خرید در شرق تهران قدیمی هستن. اما در غرب بیشترین تعداد مراکز خرید و مراکز تجاری به چشم میاد. در واقع می تونیم بگیم که غرب تهران قطب گردشگری و تجاری تهران محسوب میشه که پروژه بزرگ ایران مال در منطقه ۲۲ شهرداری تهران، نمونه بارز این جمله است.

فضای سبز

یکی از ویژگی های مثبت شرق تهران، پارک سرخ حصاره که از نظر مساحت اصلا قابل مقایسه با فضاهای سبز در غرب تهران نیست. 

مکان های تاریخی

آثار تاریخی موجود در شرق تهران بیشتر ازغرب تهرانه! مثل: آتشکده، شکارگاه های سلطنتی و بناهای تاریخی جا مونده از دوران قاجار و ... .  

موقعیت مذهبی

در شرق تهران بیشترین اقلیت های مذهبی وجود داره. ارمنی،زرتشتی و کلیمی های بسیار زیادی در شرق تهران زندگی می کنن که تجمع اصلی اون ها بیشتر در اطراف میدون امام حسین و نظام آباد و منطقه‌ی مجیدیه است.

در کل می تونیم بگیم انتخاب شرق و یا غرب تهران برای زندگی کردن کاملا به سلیقه افراد و شرایط زندگی اون ها بستگی داره. اگر شما هم در حال جستجوی خونه‌ی رویاهاتون هستید، پیشنهاد می کنیم حتما  شابش مراجعه کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده