رفتن به محتوای اصلی

آغاز تظاهرات در عراق

تاریخ انتشار:
یک نت ـ بررسی تصاویر و اظهارات فرماندهان امنیتی عراق در دور جدید تظاهرات در عراق، بیانگر تکرار سناریوی خرابکاری سال گذشته با هدف منحرف ساختن اعتراضات و ایجاد هرج و مرج در این کشور است.
آغاز تظاهرات در عراق

یک نت ـ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از ۲۵ اکتبر جاری (سه‌روز پیش) شماری از ساکنان نُه استان بغداد، بصره، ذی‌قار، نجف اشرف، کربلاء، المثنی، میسان، واسط و دیوانیه در پاسخ به فراخوان‌ها برای از سرگیری اعتراضات به مناسبت نخستین سالگرد تظاهرات‌های مطالبه‌گرانه به خیابان‌ها آمده‌اند.

دولت و پارلمان عراق نیز اعلام می‌کند که اعتراضات مسالمت‌آمیز حق قانونی مردم است لذا باید به منظور جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات خرابکارانه و تکرار حوادث سال پیش، تدابیر امنیتی لازم برای حفاظت از جان معترضان و ممانعت از انحراف اعتراضات صورت گیرد.

طی این چند روز در برخی از مناطق، این تظاهرات‌ها به خشونت کشیده شده است و به گفته مقامات عراقی، گروهی از خرابکاران و نفوذی‌ها که به دنبال منحرف ساختن اعتراضات از مسیر مسالمت آمیز هستند، به سوی نیروهای امنیتی سنگ و کوکتل‌مولوتوف پرتاب می‌کنند.

در تظاهرات‌های سال گذشته نیز به دلیل عدم رهبری هماهنگ تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، به اعتقاد بسیاری از ناظران، شماری از نفوذی‌ها و خرابکاران تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به راحتی توانستند مسیر اعتراضات را منحرف کنند و با به هرج و مرج کشیدن امنیت داخلی عراق و ایجاد هرج و مرج، زمینه را برای گرفتن ماهی از آب گل‌آلود فراهم سازند.

برچسب‌ها

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا