ابتلای به خودارضایی از 12سالگی

یک نت ـ موفقیت در هر زمینه‌ای، گام به گام و به تدریج اتفاق می‌افتد. برای ترک گناهی؛ همچون خودارضایی که سال‌ها فرد را درگیر خودش کرده، لازم است برنامه‌ریزی مرحله به مرحله داشت، درحالی ترک ناگهانی و یک دفعه‌ای آن، کار بسیار سختی است و احتمال موفقیت را کاهش می‌دهد.
خودارضایی

یک نت ـ ببخشید رک می‌گویم، من الان 20 ساله و از 12 سالگی به خودارضایی مبتلا هستم. راستش خیلی هم سعی کردم جلوی خودم را بگیرم. حتی یک بار، سه هفته و یا چند بار تا 10 روز خودم را نگه داشتم، ولی باز هم به حالت قبلی برگشتم و هر دفعه هم به شدت عذاب وجدان می‌گیرم، ولی بعد از مدتی انگار نه انگار و برایم عادی می‌شود. می‌ترسم چند وقت دیگر ازدواج کنم و دچار مشکل شوم.
لطفا از این حرف‌ها که "به گناهش فکر کن که چقدر بده " یا اینکه "همیشه خدارا ناظر بگیر" نزنید؛ چون قبلا گفتند و تاثیری نداشته است. خواهشا کمک کنید از سرم بیفته. خیلی گرفتارم، می‌ترسم پای گناهان بدتر هم به زندگی‌ام باز شود.

پاسخ مشاور:
موفقیت در هر زمینه‌ای، گام به گام و به تدریج اتفاق می‌افتد. اگر واقعا قصد دارید که این کار را ترک کنید، پس برای این کار برنامه ریزی کنید که به تدریج بتوانید این گناه را کاملا ترک کنید. طبیعی است که سنگ بزرگ علامت نزدن است. وقتی شما از 12 تا 20 سالگی مرتکب این گناه شدید، انتظار اینکه یک دفعه کاملا ترکش کنید، خب بسیار سخت است و چه بسا با چند بار ناموفقیت مواجه شدن، نهایت از ترک این کار ناامید شوید. درحالی که راه موفقیت تدریجی است؛ یعنی شما باید برنامه ریزی کنید و تعداد دفعات این کار را طی چند مرحله به صفر برسانید.
مثلا اگر هفته‌ای، دو بار مرتکب این گناه می‌شدید، در مرحل اول، یک برنامه یک ماهه بریزید و باخودتان عهد کنید که هردو هفته، مجاز نیستید که این کار را بیش از یکبار انجام دهید. اگر طبق برنامه پیش رفتید که هیچ، ولی اگر برخلاف برنامه عمل کردید، خودتان را تنبیه کنید. مثلا تنبیه‌تان این باشد که باید به اندازه دو ساعت پی در پی پیاده روی کنید. خب در کنار این برنامه ریزی، باید برنامه ریزی بدنی و غذایی هم داشته باشید. برنامه ریزی بدنی مربوط به فعالیتهای بدنی است. وقتی بدن شما فعالیت بدنی هر روزه داشته باشد، باعث می‌شود که انرژی اضافه بدن شما ذخیره نشود و همچنین در میل شما به مسائل جنسی هم تاثیر گذار خواهد بود و به شدت نیازتان به مسائل جنسی را کاهش می‌دهد. فعالیت‌های بدنی نظیر؛ ورزش یک ساعته در طول روز، پیاده روی 45 دقیقه‌ای در طول روز، انجام فعالیت‌های فیزیکی به اندازه یک ساعت در طول روز می‌تواند در میل شما تاثیرگذار شود. مهم این است که در طول روز، به اندازه یک ساعت ورزش و فعالیت‌های بدنی داشته باشید؛ طوری که عرق شما بریزد. اما برنامه غذایی‌تان را هم بررسی کنید که چه چیزهایی باعث تقویت میل جنسی می‌شود تا از ان بپرهیزید.
بعد از مرحله اول که برنامه ریزیه یک ماهه بود. در مرحله دوم باید یک برنامه یک ماهه دیگر داشته باشید و آن وقت هر یک ماه، نباید بیش از یکبار این گناه را مرتکب شوید و اگر بیش از یکبار شد، باید خودتان را تنبیه کنید. ( باتوجه به توضیحی که در بالا ذکر شد.) در این مرحله نیز برنامه بدنی و غذایی را هم باید پیش ببرید.
مرحله سوم، لازم است که گام نهایی را بردارید برای ترک کامل از این گناه، جدیت بیشتری داشته باشید. در کنار آن هم باید برنامه بدنی و تغذیه را هم تا آخر پیش ببرید. اینکه ما چنین پیشنهادی را به شما دادیم، هیچ گاه از گناه آلود بودن این کار ولو یک مرتبه درماه کم نمی‌کند، ولی برای اینکه بتوانید این گناه را کاملا و پایدار ترک کنید، گذراندن این مراحل برای شمایی که سال‌ها مرتکب گناه شدید، معقول‌تر است و امید اینکه بتوانید کاملا این گناه را ترک کنید زیاد است. همچنین توکل برخدا را هم در این کار ازیاد نبرید و با توجه به اینکه در آستانه سن جوانی هستید، باید برای ازدواج در آینده نیز برنامه ریزی داشته باشید.
امیدوارم با جدیت و اراده بیشتر و توکل برخدا و انجام درست این مراحل بتوانید این گناه را ترک کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده