سوالات کودک درباره اینکه پدر مادر ها چگونه بچه دار میشوند

یک نت ـ برای کودکان بزرگتر مثلا 7 تا 10 ساله می توانید بیشتر از این توضیح بدهید. مثلا می توانید بگویید: «اسم سلول های بابا که با سلول های مامان ترکیب می شود اسپرم و اسم سلول های مامان تخمک است. اسپرم ها در کیسه پوستی که به آن بیضه می گویند، قرار دارند. میلیون ها اسپرم در این کیسه قرار دارند،
سؤالات کودکان

یک نت ـ سوالات کودک درباره اینکه پدر مادر ها چگونه بچه دار میشوند | کودکان 7 تا 10 ساله
برای کودکان بزرگتر مثلا 7 تا 10 ساله می توانید بیشتر از این توضیح بدهید. مثلا می توانید بگویید: «اسم سلول های بابا که با سلول های مامان ترکیب می شود اسپرم و اسم سلول های مامان تخمک است. اسپرم ها در کیسه پوستی که به آن بیضه می گویند، قرار دارند. میلیون ها اسپرم در این کیسه قرار دارند، اما در بدن مامان هر ماه فقط یک تخمک به وجود می آید. اگر مامان و بابا تصمیم بگیرند که بچه داشته باشند، یکی از اسپرم ها با تخمک ترکیب می شود و بچه کوچکی تشکیل می شود که باید 9 ماه در شکم مامان بماند تا کمی بزرگتر شود و بتواند به دنیا بیاید.»
برای کودکان بزرگتر می توان در مورد رابطه جنسی به زبان ساده تری توضیحاتی بدهید. توجه داشته باشید که اگر شما به فرزندتان درست پاسخ ندهید یا او را دست به سر کنید،  او از جستجو برای به دست آوردن جواب خود دست نخواهد کشید. برای توضیح رابطه جنسی یا به طور کل رابطه جنسی می توانید از مفاهیم زیر استفاده کنید:
- رابطه جنسی، رابطه ای مربوط به بزرگسالان است که بچه ها از آن طریق به وجود می آیند.
- رابطه جنسی به معنای این است که پدر و مادر نقاط خصوصی بدنشان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
کودکان در سنین مدرسه قدرت شناختی بالاتری پیدا می کنند. در نتیجه در این زمان شما راحت تر می توانید در مورد عمل جنسی و نحوه بارداری به صورت علمی با آنها صحبت کنید. به همین خاطر توضیح در مورد رابطه جنسی بهتر است که  در دوران مدرسه صورت بگیرد. برای کودکان 8 تا 12 سال به صورت واضح تری می توانید در مورد عمل لقاح، نحوه آمیزش و نقش اسپرم و تخمک در دوران بارداری توضیح دهید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده