کرونا باعث فراموشی معیشت کولبران از سوی مجلس شده است

یک نت ـ نماینده اسبق مردم پیرانشهر اظهار کرد که متاسفانه طرح هایی که برای بهبود معاش کولبران داشتیم در بایگانی مجلس راکد شده اند. کرونا باعث بستن مرزها و معابر شد. اوضاع آنها به مراتب بدتر از گذشته است. در حال حاضر 2 هزار خانواده ای که برای معاش به کولبری وابسته اند، شرایط بسیار بدی را تجربه می کنند.
کرونا باعث فراموشی معیشت کولبران از سوی مجلس شده است

یک نت ـ محمد، یکی از کولبران کردستان گزارش داده است که مسدودیت مرزها به دلیل کرونا و تصمیمات دولت، سبب طولانی شدن راه ها شده است. از آن جهت که یک کولبر نمی تواند طی یک روز به آنسوی مرز برود و بازگردد، بنابراین خیلی از زنان و افراد کم سنی که نیاز به این پول داشتند، دیگر نمی توانند به آنسوی مرز بروند. این سبب شده است که وضعیت معیشت کولبران سخت تر شود. آنها از تنها راه معاشی که داشته اند بازمانده اند، در حالی که تورم روز به روز افزایش پیدا می کند.
مجلس سابق دعوی اقداماتی را برای کولبران داشت. رسول خضری، نماینده سابق مردم پیرانشهر سعی می کرد شرایط بهتری را برای کولبران فراهم کند. بنا به تلاش این نماینده مجلس و همراهانش، طرحی وارد مجلس شد که می توانست باعث بهبود روابط کولبران با نیروهای مرزبانی و بهبود شیوه کسب معاش آنها شود. در گفتگو با رسول خضری ، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، پیگیر سرانجام طرح هایی شدیم که در مجلس قبل مطرح شده بودند.

منبع:رکنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده