رفتن به محتوای اصلی

ازدواج دانشجوی پزشکی با یک معلم

تاریخ انتشار:
یک نت ـ اینکه زن و مرد هرکدام رشته تحصیلی جداگانه‌ای دارند، ربطی به این ندارد که ازدواجشان درست باشد یا نباشد! نهایت اینکه طرفین باید در زمینه اشتغال خانم و احتمال اختلاف درآمد باتوجه به رشته تحصیلی‌‌اش به توافق برسند.
ازدواج دانشجوی پزشکی با یک معلم

یک نت ـ من دانشجوی سال دوم پزشکی و ۲۱ ساله هستم. یک خواستگار دارم که ایشان درحال اخذ مدرک ارشد زبان و مشغول کار معلمی هستند. ایشان را از لحاظ ظاهری، اعتقادی و اخلاقی پسند کرد، ولی می‌خواستم ببینم طبیعی است که من با ایشان ازدواج کنم؟

پاسخ مشاور:اینکه شما و خواستگارتان هرکدام رشته تحصیلی جداگانه‌ای دارید، ربطی به اینکه ازدواجتان درست باشد یا نباشد ندارد! نهایت اینکه شما و ایشان باید در زمینه اشتغال خود و احتمال تفاوت درآمد در آینده باتوجه به رشته تحصیلی‌تان به توافق برسید. البته این توافق به تنهایی کافی نیست، بلکه طرفین باید بررسی کنند که چقدر از جهات اعتقادی، اخلاقی، فکری، فرهنگی، رفتاری و خانوادگی با هم تناسب دارند؟هریک از این جهات مذکور پایه‌های مهم موفقیت و رضایتمندی زوجین در زندگی هستند؛ به طوریکه اگر طرفین علاوه بر پسند ظاهری، از شباهت و تناسب بالایی برخوردار باشند، می‌توان امیدوار شد که در زندگی مشترک نیز میزان رضایتمندی آن‌ها افزایش پیدا کند.بنابراین اینکه از جهت ظاهری، اعتقادی و اخلاقی ایشان را پسند کردید، خوب است، ولی جهات دیگر را نیز بررسی کنید و ببینید از جهات فرهنگی (آداب و رسوم)، رفتاری و روش برخورد و خانوادگی نیز چقدر شباهت و تناسب با هم دارید؟ اگر در این موارد هم از شباهت کافی برخوردار باشید، در آن صورت احتمال موفقیت و رضایتمندی طرفین از زندگی مشترک در آینده بالا خواهد رفت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا