ازدواج با یک مرد پزشک

یک نت ـ دختری 20 ساله هستم. عاشق درس می‌باشم و همیشه رؤیای بنده این بوده که در رشته پزشکی قبول شوم و همسر آیندهام، هم شغل خودم باشد.
ازدواج با پزشک

یک نت ـ دختری 20 ساله هستم. عاشق درس می‌باشم و همیشه رؤیای بنده این بوده که در رشته پزشکی قبول شوم و همسر آیندهام، هم شغل خودم باشد. در حال حاضر پشت کنکوری هستم و برای ادامه تحصیل خود برنامه دارم، امّا متاسفانه پدر و مادرم معتقدند که باید ازدواج کنم. در حال حاضر خواستگارهای متعددی دارم، اما نمی‌دانم باید الان ازدواج کنم یا نه؟

پاسخ:

اینکه دوست دارید در آینده با کسی ازدواج کنید که هم شغل خودتان باشد، قابل درک است، ولی اینکه بخواهید این مسئله را جزو ملا‌ک‌های اصلی ازدواجتان قرار دهید، درست نیست؛ زیرا اولاً از کجا معلوم که در آینده، یک پزشک به خواستگاری شما بیاید؟ ثانیاً از کجا معلوم که حتما با یک پزشک خوشبخت می‌شوید؟

باید توجه داشت که در انتخاب همسر، بیش از اینکه روی مسئله شغل و هم رشته بودن همسر آینده تان توجه کنید، به تناسبات لازمه از جمله؛ اخلاق، اعتقادات، رفتار، فرهنگ، فکر و خانواده طرف مقابل توجه نمایید. بالطبع هرچقدر در این ابعاد شش گانه از تناسب بیشتری با همسر آینده تان برخوردار باشید، احتمال موفقیت، پایداری و رضایتمندی طرفین در زندگی مشترک بیشتر خواهد شد.

اگر بدون لحاظ تناسب، همسر آینده‌تان را ولو هم رشته خود انتخاب کنید، احتمال رضایتمندی و موفقیت شما در زندگیتان را کاهش می‌دهد؛ چرا که طرفین درک درستی از همدیگر پیدا نمی‌کنند و در زندگی دچار مشکل می‌شوند.  بنابراین پزشک بودن نمی تواند یک ملاک اصلی در انتخاب همسر باشد. البته اگر همسر آینده شما هم رشته و هم شغل شما باشد، قطعا در فکر و درک متقابل تاثیر مستقیمی خواهد داشت، ولی الزامی در آن نیست.

اینکه در حال حاضر 20 سال سن دارید و نمی دانید که ازدواج کنید با ادامه تحصیل دهید، باید خود را واکاوی کنید آیا نیاز به ازدواج را در خود می‌یابید؟ اگر نیاز به ازدواج را در خود می‌یابید چه اشکالی دارد که همزمان با ازدواج، تحصیلات خود را هم ادامه دهید؟ بسیاری از دختر و پسرهای امروزی همزمان با تحصیلات، ازدواج نیز می‌کنند. البته این مسئله به توافق طرفین و خانواده‌ها بستگی دارد.

بنابراین اگر تمایل به ازدواج را در خود احساس می‌کنید، بهتر است با مشورت خانواده‌ها، خواستگارها را بررسی نمایید و بدون دلیل رد نکنید. چه بسا موردهای مناسبی در میان خواستگارها وجود داشته باشد. در نهایت هم با توافق طرفینی نیز می‌توانید به تحصیلات خود ادامه دهید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده