بازیگران فیلم بازمانده

بازیگران فیلم بازمانده,عکس بازیگران فیلم بازمانده,دانلود بازیگران فیلم بازمانده,دانلود فیلم سینمایی بازمانده,فیلم سینمایی بازمانده
فیلم بازمانده

یک نت ـ بازیگران فیلم بازمانده

فیلم سینمایی بازمانده یک اثر تاریخی محصول سال ۱۳۷۳به موضوع نزاع اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ به کارگردانی سیف‌الله داد پرداخت و بازیگرانی همچون سلما المصری، جیانا عید، بسام کوسا، جمال سلیمان و غسان مسعود در آن به ایفای نقش پرداختند.

موضوع فیلم

سیف‌الله داد فیلمنامه این فیلم را بر اساس داستانی از غسان کنفانی نویسنده فلسطینی به نام بازگشت به حیفا نوشته‌است و موضوع آن به سال ۱۹۴۸ و تشکیل کشور اسرائیل و حکومت آن بر شهر حیفا بازمی‌گردد.

پوستر فیلم بازمانده
پوستر فیلم بازمانده

بازیگران فیلم

  • سلما مصری در نقش خاله صفیه
  • جیانا عید در نقش لطیفه
  • جمال سلیمان در نقش دکتر سعید
  • بسام کوسا در نقش مرد یهودی فیلمساز
  • غسان مسعود در نقش شمعون
  • صباح برکات در نقش هانا
  • علاءالدین کوکش در نقش رشید

جوایزفیلم

فیلم بازمانده در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۷۴ جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرد و کاندیدای بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول زن هم شد. سلما مصری هم بخاطر بازی در این فیلم لوح تقدیر دریافت کرد.

تصویری از فیلم بازمانده
تصویری از فیلم بازمانده

عوامل فیلم

عوامل فنی فیلم سینمایی بازمانده بیشتر ایرانی هستند. سیف‌الله داد که کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه و تدوین فیلم را بر عهده داشته، فیلمبرداری آن را هم علیرضا زرین‌دست به انجام رسانده است.

موسیقی بازمانده ساخته مجید انتظامی و چهره‌پردازی آن هم بر عهده عبدالله اسکندری بوده‌است. اما برای بازیگران فیلم از بازیگران عرب استفاده شده و تصویربرداری آن هم در شهرهای لاذقیه و دمشق در کشور سوریه انجام شده‌است.

زبان اصلی فیلم عربی است و دوبله آن به فارسی توسط گوینده‌های ایرانی انجام شده‌است.

رفعت هاشم پور (صفیه)، ناصر تهماسب (شمعون)، منوچهر والی زاده (سعید)، ژاله کاظمی (لطیفه)، سعید مظفری (مرد یهودی)، مینو غزنوی (همسر مرد یهودی)، احمد رسول زاده (رشید)، ژرژ پطروسی (مرد مسیحی همسایه)، ایران بزرگمهر (همسر مرد مسیحی) دوبلور نقش‌های اصلی این فیلم هستند.

بیشتر ببینید:

دانلود فیلم سینمایی بازمانده

نقد فیلم سینمایی بازمانده

فیلم بازمانده دیروز سینمای ایران هنوز هم در خاطر آزادی خواهان در ایران و کشورهای دیگر فیلم بازمانده است.

بازی خوب بازیگران این فیلم توانست گوشه ای دلخراش از وضعیت مردم فلسطین را به نمایش در آورد .

فیلم بازمانده با هزینه زیاد در سینمای ایران ساخته شد ولی عوامل این فیلم به بازگشت مالی توجه نشان نداده و نگران آن نبوده اند و هدف والاتری از ساخت بازمانده داشته اند.

موفقیت پروژه خود را در دیده شدن و نمایش بیشتر و بیشتر این فیلم دانستند و این راهی بود که تا امروز کمتر کسی در آن گام برداشت .

نویسنده، کارگردان و حتی تدوینگر این فیلم سینمایی، خود سیف الله داد بود.سیف الله داد کارگردان و فیلم ساز خوش سابقه ای که در سال 88 از دامن دنیای فانی رخت بربست و با ساخت  این فیلم بازمانده توشه ای برای آخرت خود به همراه برد.

مرحوم «داد» در این فیلم سینمایی برای ایفای نقش‌های فیلم هم، از بازیگران عرب استفاده کرده است؛ بازیگرانی چون سلمی المصری، هنا نصور، هانی سعدی، مهنا قطیش، فیلدا قطیش، قیلدا سمور، غسان مسعود، جیانا عید، بسام کوسا، علا کوکش و جمال سلیمان.

این فیلم علاوه بر بازیگران عرب، در شهرهای یک کشور عربی هم فیلمبرداری شد؛ لاذقیه و دمشق سوریه شهرهایی بودند که بازمانده به مدت سه ماه در آنها فیلمبرداری شد.

داستان فیلم درباره اشغال شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ در فلسطین اشغالی است.

پزشکی به نام سعید همراه با همسرش لطیفه و نوزادشان فرهان قصد سفر دارند. سعید، تروریست اسراییلی به نام شمعون را که دوست و همبازی دوره کودکی اش بوده و یک بار نیز او را از خطر مرگ نجات داده در ایستگاه راه آهن با چمدانی حاوی بمب می‌بیند.

تصویری از فیلم بازمانده
تصویری از فیلم بازمانده

شمعون قبل از انفجار می‌گریزد و سعید موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد.

شمعون و افرادش اتومبیل او را به آتش می‌کشند و از دکتر می‌خواهند که قبل از قتل عام مردم شهر همراه خانواده اش شهر حیفا را ترک کند. از طرف دیگر صفیه مادر سعید به حیفا می‌آید تا فرزندش را به بهانه بیماری پدرش رشید به ترک حیفا ترغیب کند.

روزی که آن‌ها تصمیم به سفر گرفته‌اند صهیونیست‌ها به حیفا هجوم می‌آورند و سعید و همسرش در قتل عام اهالی شهر کشته می‌شوند.

 

تصویری از فیلم بازمانده
تصویری از فیلم بازمانده

صفیه از هوش می‌رود و سرپرستی فرهان که در خانه تنها مانده و همچنین خانه سعید از سوی سازمان یهود به زن و شوهری یهودی واگذار می‌شود.

صفیه برای حفظ فرهان به عنوان دایه وارد زندگی زن و شوهر یهودی می‌شود تا این که… یکی از افتخارات این فیلم، کسب جایزه ویژه هیات داوران چهاردهمین جشنواره فیلم فجر است.

این فیلم در همین جشنواره، کاندیدای بهترین فیلمنامه و بازیگر نقش اول زن هم شد. کسب بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم کشورهای غیرمتعهد پیونگ یانگ هم از دیگر افتخارات بازمانده است.

نمایش بازمانده در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر، اسقبال زیادی را هم برای این اثر سینمایی به همراه آورد. لوح تقدیر به مناسبت بازیگری سلما مصری هم جزو افتخارات این فیلم حساب می‌آید.

علاوه بر این‌ها، بازمانده در جشنواره بین المللی فیلم مظلومیت ملت فلسطین (ایتالیا) و جشنواره بین المللی فیلم فلسطین (فلسطین اشغالی) هم نمایش داده شده‌است .

سکانس ماندگارفیلم بازمانده

جعبه اطلاعات
فیلم بازمانده (آخرین بازمانده)
کارگردان    سیف‌الله داد
تهیه‌کننده    منوچهر محمدی
منوچهر عسگری‌نسب
سیف‌الله داد
نویسنده    سیف‌الله داد
بازیگران    سلما المصری
جیانا عید
جمال سلیمان
بسام کوسا
غسان مسعود
صباح برکات
علاءالدین کوکش
موسیقی    مجید انتظامی
تاریخ‌های انتشار
    ۱۳۷۳
مدت زمان
    ۱۴۵ دقیقه
کشور     ایران
 سوریه
زبان    عربی
هزینهٔ فیلم    ۴۰ میلیون تومان

پیشنهاد ویژه:

پخش آنلاین فیلم سینمایی بازمانده

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده