آیا اسپانیا از جام جهانی حذف میشه؟

یک نت ـ فیفا با ارسال اخطاری جدی به فدراسیون فوتبال اسپانیا، تهدید کرد که در صورت دخالت دولت در انتخابات این فدراسیون، تیم ملی این کشور را از جام جهانی کنار خواهد گذاشت.

اسپانیا

یک نت ـ

به گزارش "ورزش سه"، آنخل ماریا ویار، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا، مدتی پیش به اتهام فساد مالی و سو استفاده از قدرت دستگیر شد و اکنون مقامات فوتبال این کشور به دنبال انتخاب یک رئیس جدید برای این فدراسیون هستند. دستگیری ویار زمانی رخ داد که تنها دو ماه از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا گذشته بود. در حال حاضر خوان لوئیس لارئال به عنوان رئیس موقت، ریاست این فدراسیون را برعهده دارد.

 

اکنون نشریه ال پائیس گزارش داد که یک برنامه پیشنهادی از سوی دادگاه عالی اسپانیا، توسط فیفا دخالت دولتی در امور فدراسیون تشخیص داده شده و همین مسئله تهدید فیفا را به دنبال داشته است. همچنین براساس گزارش ها، ویار در مورد چگونگی برکناری اش از فدراسیون فوتبال اسپانیا به فیفا کرده و همین باعث حساس تر شدن این نهایی شده است. 

 

کنون فیفا تهدید کرده که اگر دولت اسپانیا از دخالت در امور فدراسیون  دست برندارد، این فدراسیون را تعلیق می کند و که به حذف این تیم از جام جهانی منجر خواهد شد.

 

این اولین بار نیست که اسپانیا با تهدید کنار گذاشته شدن از جام جهانی روبرو می شود. در سال 2008 هم شرایط مشابهی برای فوتبال این کشور رخ داده بود و سپ بلاتر تهدید کرده که بود که اجازه حضور اسپانیا در یورو را نخواهد داد؛ هرچند در نهایت لا روخا در آن رقابت ها حضور پیدا کرد و به قهرمانی رسید. در آن زمان بلاتر گفته بود:" کمیته اضطراری فیفا می تواند تشکیل جلسه بدهد و در 6 ساعت اسپانیا را محروم کند اما ما نمی خواهیم این اتفاق رخ بدهد."

 

تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه، در گروه B با تیم های پرتغال، ایران و مراکش همگروه است و در دومین دیدارش مقابل تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

 

 

عکس نوشته های قرآنی
https://t.me/Quran_hadis

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده