رابطه دوستانه دختر و پسر نامحرم

یک نت ـ من دختری۱۹ساله هستم باجنس مخالف چندسال رابطه دارم به صورت تلفنی واینوبگم که تاحالاحضوری باپسری ملاقات نداشتم ولی همین کارم خودش گناه بزرگیه چندبارتوبه کردم ولی بازبرگشتم دیگه خسته شدم حس میکنم دیگه خداهم نمیبخشه
دختر و پسر

یک نت ـ  من دختری۱۹ساله هستم باجنس مخالف چندسال رابطه دارم به صورت تلفنی واینوبگم که تاحالاحضوری باپسری ملاقات نداشتم ولی همین کارم خودش گناه بزرگیه چندبارتوبه کردم ولی بازبرگشتم دیگه خسته شدم حس میکنم دیگه خداهم نمیبخشه وهوامونداره ودرآینده خوشبخت نمیشم حالم ازخودم به هم میخوره چیکارکنم کمکم کنید.یعنی میتونم پاک باشم آخه من همچین آدمی نبودم.ولی شهوت بالایی دارم واین فکرازوقتی توسرم افتادکه دیدم همه دوستام تااین سن حداقل یه خواستگاروداشتن ولی من نه گفتم من هیچ وقت ازدواج نمیکنم که رفتم سراغ این کارا.همیشه هم تنهام واحساس تنهایی میکنم.هیچ هدفی واسه زندگیم ندارم...

به نظر می رسد فعال شدن تحریکات و وسوسه های جنسی غیر قابل کنترل در شما تاریخچه نسبتا طولانی داشته باشد و وجود محرک های بیرونی که ممکن است در حال حاضر به عنوان تجربه ذهنی احساس شود ریشه در محیط خانه و دوران کودکی داشته باشد اما به هر حال شما از طرفی به دلیل عقاید و ارزش ها و قواعد دیگری که در زندگی خانوادگی حاکم است به خود اجازه دیدن و لذت بردن دیداری و تخلیه بخشی از انرژی هایی که از طریق این حس اتفاق می افتد را نداده اید که این موضوع هم نیاز به تحلیل دارد. اما به هر حال آنچه که به عنوان اساس و بازکننده مسیر برای ارتباط تلفنی و تخلیه هیجان است احساس و تصویر ذهنی است که شما از خودتان دارید . این احساس ها و افکار اتوماتیک عبارتند از :
۱- احساس بی ارزشی و احترام نگذاشتن به خود ، عزت نفس پایین:
همانطور که در روایات و آموزه های دینی داریم کسی که برای خودش ارزش قایل هم دیگران و هم خودش از شرخودش در امان نیست. پس سعی کنید با دیدن نقاط مثبت و خوبی های خودتان و پذیرش خودتان به عنوان یک انسان بدون در نظر گرفتن موضوعاتی مانند نداشتن خواستگار و سایر موضوعاتی که باعث می شود شما خود را به خاطر نداشتن آنها برای خودتان ارزش قایل نشوید، احترام و عزت به نفس خود را افزایش دهید چون همه انسان بدون هیچ شرطی اشرف مخلوقات هستند پس شما خود را باید آنقدر بالاببرید و برای خودتان اهمیت قایل شوید.
۲- باور به این موضوع که خداوند شما را نمی بخشد :
ماندن در احساس گناه و نا امیدی به بخشش خداوند باعث می شود وسوسه ها و تحریکات قوی تر و غیر قابل کنترل تر شوند چون افکار منفی و شیطان به شما می گوید خب حالا که خدا نمی بخشه پس ادامه بده حداقل لذت چند دقیقه ای که داره. قطعا اگر شما پشیمان باشید خداوند هم شما را می بخشد و کسی هم که توبه کرده مانند کسی است که اصلا گناهی ندارد(روایت) پس احساس گناه بعد از ندامت و پشیمانی احساس شیطانی و افسرده ساز خواهد بود .
۳- باور به اینکه من آینده ندارم:
یعنی در سطح من دوستان و آشنایان من در سن من الان خواستگار دارن ولی من ندارم: این افکار و احساسات باعث تقویت تحریکات و آسان شدن مسیر و افزایش انگیزه برای ارتباط تلفنی شود.
احتمال افسردگی به دلیل این فرایند که به صورت دایره وار به دور خودش می چرخد هست.
تحریکات -- رابطه جنسی ----افسردگی ---- ناامیدی از بخشش و آینده خوب---
تحریکات شما با عزم جدی و تصمیم گیری و نوشتن هدف کوتاه مدت و دراز مدت برای زندگی خودتان ، افزایش تعاملات اجتماعی ، ورزش در جمع ، مبارزه با افکار منفی و جایگزین کردن افکار امید بخش و مثبت به جای افکار منفی ، پرهیز از تنهایی و قبول کردن مسولیت های اجتماعی در ضمن خودشناسی بیشتر باعث تغییر مسیری می شود که در حال حاضر خودکار شده است.
نکته دیگر در صورتی که مشکلاتی مانند عدم تمرکز فکر و مشغولیت فکری بدون اراده دارید و در خواب ، اشتها و رابطه با خانواده دچار مشکلاتی هستید حتما به روان پزشک و روان درمانگر مراجعه کنید.
موفق باشید.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده